آشنایی با عوامل پیری پوست و بهترین روش جوانسازی پوست

پوست انسان، بزرگ ترین اندام او محسوب شده و نگه داری از آن کمی دشوار می باشد. به مرور زمان، پوست شما ممکن است با مشکلات فراوانی از جمله خشکی، چروکی و پیری پوست رو به رو شود. کار های فراوانی وجود دارد که می توانید جهت جلوگیری از این فرآیند یا حداقل به تاخیر انداختن آن انجام دهید.

عوامل پیری پوست

عوامل پیری پوست

به طور خلاصه عواملی که بیش ترین اثر را بر روی پوست شما می گذارند، عبارتند از:

  1. عدم نوشیدن آب: رابطه مستقیمی میان نوشیدن آب کافی و داشتن پوستی سالم وجود دارد. با نوشیدن آب، به افزایش هیدراتاسیون پوست خود پرداخته و قدرت ارتجاعی آن را نیز افزایش دهید.
  2. مرطوب کنندگی کم: اگر پوست شما تمایل به خشکی دارد؛ یکی از موثر ترین راه ها جهت جوانسازی پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده می باشد.
  3. مصرف دخانیات: استفاده از دخانیات موجب مختل شدن کلاژن سازی پوست شده و در نتیجه ظاهری نامناسب را برای پوستتان رقم خواهد زد.
  4. افزایش سن: پیری یک روند طبیعی در میان تمام انسان ها می باشد که موجب آسیب دیدن پوست خواهد شد. اما با استفاده از روتین های مخصوص قادر به تعویق انداختن این آسیب ها خواهید بود.

بهترین روش جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست

جهت بررسی بهترین روش جوانسازی پوست، لازم است چندین راه موثر را برایتان بررسی کنیم تا با توجه به امکانات یا نوع پوست خودتان، بهترین راهکار را با دقت بالا انتخاب کنید.

1) با پوست خود آرام برخورد کنید: پوست شما بسیار حساس است. به همین دلیل نباید از مواد خشن جهت از بین بردن آرایش یا لایه برداری پوست استفاده کنید. به جای لایه بردار ها و آرایش پاک کن های خشن و قوی، از روغن هایی که خاصیت پاک کنندگی ملایم دارند؛ در روتین خود استفاده کنید.

2) استفاده از آب خنک: از آب داغ برای شستن صورت خود استفاده نکنید. زیرا داغی زیاد موجب از بین رفتن روغن طبیعی پوستتان خواهد شد و با گشاد کردن رگ های خونی، موجب سرخ شدن آن خواهد شد و در ادامه خشکی پوست را به همراه خواهد داشت.

3) لایه برداری منظم: در ادامه معرفی بهترین روش جوانسازی پوست، لازم است به سخن یکی از بزرگ ترین متخصصان پوست توجه کنید که می گوید: لایه برداری منظم کلید طلایی برای داشتن پوستی صاف و سالم می باشد؛ زیرا سلول های مرده پوست بر روی سطح آن جمع می شوند و ممکن است موجب خشکی و کدری ظاهر پوست شما گردند. با لایه برداری منظم، قادر به حذف آن ها به طور کامل خواهید بود. همچنین موجب کلاژن سازی بهتر پوست خواهد شد تا به جوان سازی پوست شما کمک شایانی بکند.

4) مرطوب کردن پوست: مرطوب کننده را با استفاده از انگشتان خود به صورت ضربه ای بر روی صورتتان اعمال کنید و در ادامه با ماساژ آن رو به بالا، کار خود را به اتمام برسانید تا روز به روز پوستی جوان تر و زیبا تر داشته باشید.

5) محافظت از پوست در برابر آفتاب: اشعه های نور خورشید برای پوست شما بسیار مضر بوده و موجب خشکی، کدری و افزایش چین و چروک خواهند شد. به همین دلیل حتی در روز هایی که آفتاب زیادی وجود ندارد هم توصیه می شود که هیچ گاه بدون استفاده از ضد آفتاب از خانه خود خارج نشوید تا از این آسیب ها جلوگیری کنید.

چند روش خانگی موثر جهت جوانسازی پوست

چند روش خانگی موثر جهت جوانسازی پوست

از آن جایی که تمام انسان های موجود بر روی کره زمین دوستدار پوستی صاف و سالم هستند؛ لازم است چندین راه حل خانگی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها به بهترین روش جوانسازی پوست دست پیدا کنید.

1) استفاده از زردآلو: دو ویتامین بسیار پر اهمیت برای پوست انسان، ویتامین E و ویتامین C هستند. به خصوص ویتامین C که در مقابل رادیکال های آزاد به خوبی قرار گرفته و اجازه نخواهد داد که آسیبی به پوستتان برسد. تنها لازم است ۴ یا ۵ عدد زردآلو را برای مدت کوتاهی در آب خیس کنید؛ پس از پف کردن، یک تفاله از آن درست کرده و با ۱ یا ۲ قاشق چای خوری عسل، نصف قاشق روغن بادام و نصف قاشق آبلیمو ترکیب کنید. در آخر هم لازم است مقداری از آن را بر روی صورت خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آن را به طور کامل بشویید تا شاهد اثر فوق العاده آن باشید.

2) استفاده از مرکباتی مانند پوست پرتقال: ابتدا لازم است پوست پرتقال را رنده کنید و بگذارید زیر آفتاب خشک شود. سپس یک قاشق چای خوری پوست مرکبات به علاوه ۲ گرم آرد و یک قاشق چای خوری شیر را ترکیب کنید. مخلوط را بر روی صورت خود اعمال کنید و پس از ۱۵ دقیقه به طور کامل آن را بشویید. اسید سیتریک و ویتامین C موجود در این ترکیب می تواند به کلاژن سازی پوست شما کمک کرده و پوستی شاداب تر در اختیار شما قرار دهد.

3) استفاده از موز: هنگامی که ماسک ساخته شده از موز را در روتین پوستی خود قرار می دهید؛ لازم است با لکه های پوستی خود خداحافظی کنید؛ زیرا این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به از بین رفتن رادیکال های آزاد موجود در پوستتان کمک شایانی خواهد کرد. جهت تهیه این ماسک ابتدا یک عدد موز متوسط را به طور کامل له کنید. در ادامه دو قاشق غذاخوری عسل را با چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و به این مخلوط اضافه کنید. در آخر هم بر روی پوستتان قرار داده و پس از ۲۰ دقیقه آن را به طور کامل بشویید.

پوست انسان ها با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد. هیچ گاه نمی توان یک ماسک یا محصول پوستی را برای همه افراد مناسب بدانیم. اما تمام افرادی که خواستار پوستی شفاف و سالم هستند؛ لازم است با پیدا کردن بهترین روش جوانسازی پوست خودشان، یک روتین مفید را برنامه ریزی کنند تا به زیبایی پوست خود بیفزایند.