فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده

امروزه محصولات بسیار زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد. از کرم های بسیار گران قیمت گرفته تا لوسیون ها و مرطوب کننده های ساده که در دسترس هستند. دو عدد از محبوب ترین محصولات بهداشتی برای مراقبت از پوست، لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده هستند که به دلیل شباهت های بسیار زیاد برخی از افراد آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. ما در این مقاله به طور کامل در مورد فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده توضیح داده ایم.

لوسیون چیست؟

فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده

لوسیون بدن یک محلول غلیظ و بسیار صاف است که بر روی پوست افراد مورد استفاده قرار می گیرد. لوسیون ها معمولا در دسته لوازم آرایش قرار می گیرند و می توانند کمک های بسیار زیادی مانند پاکسازی، رطوبت رسانی، نرم کردن، التیام بخشیدن و ... را به پوست کنند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که لوسیون ها از چه موادی ساخته می شوند.

لوسیون ها در واقع اکثرا از مخلوط آب و روغن به دست می آیند. برای این که بدانید فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده چیست، باید گفت که لوسیون ها از درصد آب بیشتری در ساخت خود استفاده می کنند. لوسیون ها در واقع به صورت قطره های روغنی هستند که در آب مخلوط شده اند. علاوه بر این لوسیون ها بیش از حد چرب نیستند، بسیار سبک هستند و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی جذب پوست شما می شوند.

لوسیون ها معمولا برای تمامی نقاط بدن استفاده می شوند. می توان آن ها را به راحتی با دستان خالی، برس، پنبه یا حتی پارچه نخی روی پوست مالید و از آن ها استفاده کرد. باید به این نکته اشاره کرد که لوسیون ها می توانند هم در دسته لوازم آرایشی و هم در دسته لوازم بهداشتی قرار بگیرند. اکثر لوسیون های موجود در بازار در دسته لوازم آرایشی جای می گیرند و به عنوان یک مرطوب کننده پوست استفاده می شوند. برخی از لوسیون ها نیز هستند که می توانند پوست شما را برنزه کنند و برخی دیگر می توانند به عنوان ضد آفتاب مورد استفاده قرار بگیرند. لوسیون ها می توانند در بسته بندی های مختلفی به فروش برسند. برای مثال برخی از لوسیون ها به صورت اسپری، برخی به صورت کرم و برخی نیز به صورت ژل به فروش می رسند.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم های مرطوب کننده نیز کاری مشابه با لوسیون ها را انجام می دهند. وظیفه اصلی کرم های مرطوب کننده مراقبت از پوست، کمک به حفظ رطوبت و جلوگیری از ایجاد خشکی در پوست است. کرم های مرطوب کننده به صورت کرم و شکل های دیگر به فروش می رسند و در بازار به وفور یافت می شوند. کرم های مرطوب کننده پوست را مرطوب نگه می دارند و به آبرسانی بهتر پوست کمک می کنند.

یک پوست سالم دارای سبوم است. سبوم در واقع یک ماده روغنی است که توسط غدد چربی پوست تولید می شود. سبوم کمک می کند تا شما پوست مرطوب و نرمی داشته باشید. هنگامی که پوست شما بنا به هر دلیلی نتواند که این ماده را تولید کند یا مقدار تولید آن کم باشد، شما مجبور خواهید بود که برای حفظ سلامت پوست خود از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم های مرطوب کننده می توانند از خشکی پوست جلوگیری کنند، برای پوست های حساس بسیار مفید هستند و می توانند به حفظ رنگ و بافت بهتر در پوست کمک کنند. کرم های مرطوب کننده چین و چروک ها را نیز کاهش می دهند و کاری می کنند تا پوست جوان تر به نظر برسد.

علاوه بر تمامی این موارد، کرم های مرطوب کننده معمولا دارای موادی مانند آنتی اکسیدان، ضد آفتاب و دیگر مرطوب کننده ها هستند که همگی برای پوست های چه خشک و چه چرب ضروری هستند. کرم های مرطوب کننده معمولا باید صبح ها و عصر ها مورد استفاده قرار بگیرند.

در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده باید دقت زیادی داشته باشید. اگر پوستی به شدت خشک دارید، باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که از درصد مواد انسدادی بیشتری بهره می برند. اما پوست های معمولی اکثرا باید از کرم هایی استفاده کنند که از ترکیب استاندارد آب و مواد انسدادی تولید شده اند. از کرم های مرطوب کننده بعد از شست و شوی پوست خود استفاده کنید.

تفاوت های میان لوسیون بدن و کرم های مرطوب کننده

فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده

برای درک فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده باید بدانید که لوسیون معمولا یک محلول غلیظ و صاف است که بر روی پوست استفاده می شود. این در حالی است که کرم مرطوب کننده نوعی محصول مراقبت از پوست محسوب می شود که هم جنبه محافظت و هم جنبه درمانی برای پوست های خشک را دارد.

لوسیون یک مایع غلیظ و صاف است که از وسیکوزیته کمی در آن استفاده شده است. هر دو ماده به اشکال مختلفی مانند اسپری، کرم و یا ژل به فروش می رسند. لوسیون ها علاوه بر محافظت می توانند ویژگی های اضافه تری مانند برنزه کننده پوست نیز داشته باشند.

یکی از مهم ترین فرق های موجود در بین لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده این است که لوسیون ها برای قسمت های مختلف بدن به غیر از صورت استفاده می شوند، این در حالی است که از کرم های مرطوب کننده هم برای صورت و هم برای بدن می توان استفاده کرد و از ویژگی های مثبت آن بهره برد.

جمع بندی

در این مقاله به فرق لوسیون با کرم مرطوب کننده که دو مورد از پرطرفدارترین لوازم بهداشتی هستند اشاره کردیم. ابتدا در مورد هرکدام توضیح دادیم و در انتها نیز برای درک بهتر آن ها را با هم مقایسه کردیم.