معرفی کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

خیلی از افراد امروزه از مشکلات پوستی به خصوص خشکی پوست رنج می برند. یکی از بهترین راه های درمان پوست خشک، استفاده از کرم های مرطوب کننده است. کرم های مرطوب کننده مزایای بسیار زیادی دارند و می توانند با آب رسانی به پوست، خشکی را درمان کنند و پوست شما را شاد و درخشان نگه دارند. به طور کلی کرم مرطوب کننده برای پوست خشک راهی فوق العاده برای درمان پوست خشک است.

مزایای استفاده از کرم های مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

کرم های مرطوب کننده دارای مزایای زیادی هستند که عبارت اند از :

  • جلوگیری از خشکی پوست

کرم های مرطوب کننده، می توانند از خشک شدن پوست جلوگیری کنند و در صورت بروز خشکی نیز می توانند آن را درمان کنند. عوامل مختلفی مانند هوای بسیار گرم یا هوای بسیار سرد، دوش آب گرم یا شست و شوی مکرر بدن، همگی می توانند باعث خشک شدن پوست شما شوند و کاری کنند که به خشکی پوست مبتلا شوید.

در مورد مزایای کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید گفت که مرطوب کردن پوست به کمک کرم های مرطوب کننده می تواند تا حد زیادی از عوامل خشک شدن پوست جلوگیری کند و کاری کند که بروز مشکلات پوستی به حداقل برسد. تقریبا امروزه تمامی متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که بعد از هر بار شست و شوی پوست خود، آن ها را با کمک کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید زیرا مرطوب کننده ها پوست را آب رسانی می کنند و کاری می کنند که پوست به خشکی مبتلا نشود.

  • جوان سازی پوست

در مورد مزایای کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید به جوان سازی پوست نیز اشاره کرد. در صورتی که همیشه از کرم های مرطوب کننده و ضد پیری استفاده کنید، احتمال پیری زودرس پوست شما کمتر خواهد شد و چین و چروک ها دیرتر بر روی پوست شما پدیدار خواهند شد.

البته دقت داشته باشید که تنها استفاده از کرم های ضد پیری کافی نیست و در کنار آن ها حتما باید از کرم های مرطوب کننده و کرم های ترمیم کننده نیز استفاده شود زیرا پوست نیاز به رطوبت دارد و در صورتی که پوست مرطوب نباشد، خشک خواهد شد و پوست خشک نیز بیشتر تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد و زودتر پوسته پوسته می شود و ترک می خورد. در مورد معایب استفاده نکردن از کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید گفت در صورتی که به پوست خشک خود اهمیت ندهید، مجبور خواهید شد که حتی پوست خود را لایه برداری کنید که گاهی اوقات دردناک است.

  • ایجاد ظاهری سالم و شاداب

با افزایش سن، طبیعی است که پوست دیگر نتواند مانند گذشته توانایی ترمیم داشته باشد. این مشکلات نیز منجر به افتادگی، چین و چروک و بی رنگ شدن پوست خواهند شد. علاوه بر این ها عوامل ژنتیکی نیز می توانند تاثیر مستقیمی بر روی پیر شدن زودرس پوست داشته باشند. در مورد مزایای کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید در این قسمت گفت که استفاده از کرم های مرطوب کننده به طور روزانه می تواند تا حد بسیار زیادی از بروز زودرس انواع مشکلات پوستی جلوگیری کند و ظاهر کلی پوست شما را بهبود دهد و به شما ظاهری سالم و شاداب بدهد.

نحوه انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

خیلی از مواد موجود در بعضی از کرم های مرطوب کننده مانند الکل ها، عطر ها و رنگ ها می توانند برای پوست شما مضر باشند و باعث خشکی بیشتر پوست شوند. در مورد نحوه انتخاب کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید گفت که مهم است قبل از خرید ترکیبات آن را چک کنید و از سازگاری آن با پوست خود مطمئن شوید.

در ضمن سعی کنید به دنبال محصولاتی باشید که از مواد مناسبی مانند گلیسرین، اوره، آنتی اکسیدان، کره ها و روغن های گیاهی آکواپورین ها، سرامید ها یا اسید هیالورونیک در ترکیبات خود برای آبرسانی استفاده می کنند. در ضمن باید از کیفیت محصول نیز اطمینان داشته باشید به همین دلیل تا حد امکان از برند های معتبر خریداری کنید همچنین نکات مهم مراقبت از پوست را بدانید و همراه با استفاده از کرم های مرطوب کننده، آن نکات را نیز رعایت کنید.

نکات مهم در استفاده از کرم های مرطوب کننده

نکات مهم در استفاده از کرم های مرطوب کننده

در استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست خشک باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. برخی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید شامل :

  • بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده، بعد از دوش گرفتن یا شستن صورت است. زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، از مقداری کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از کرم هایی استفاده کنید که تسکین دهنده دارند و فاقد موادی مانند اسید، عطر و یا رنگ هستند.
  • همیشه قبل از خرید هر نوع کرم مرطوب کننده برای پوست خشک، یک دور آن را روی پوست خود تست کنید.
  • از برند های مشهور و معتبر خرید کنید. در صورتی که می خواهید از برند های دیگر خرید کنید، باید از کیفیت محصول اطمینان پیدا کنید.
  • از آب بسیار داغ برای دوش گرفتن و شستن صورت استفاده نکنید.
  • علاوه بر استفاده از کرم مرطوب کننده، هشت لیوان آب در روز بخورید.
  • سعی کنید از کرم های مرطوب کننده، در شب ها استفاده کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول

برخی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید :

علاوه بر استفاده از کرم های مرطوب کننده، چه کار هایی کمک می کند پوست سالم تری داشته باشیم ؟

کار های زیادی مانند نوشیدن آب زیاد، خوردن غذا های آبرسان، استفاده از دستگاه های مرطوب کننده هوا و نوشیدن قهوه کمتر می تواند به داشتن پوست سالم تر کمک کند.

چقدر طول می کشد تا مرطوب کننده به درمان خشکی پوست کمک کنند ؟

یک مرطوب کننده، حداکثر باید پس از 2 یا 3 هفته نتایج خود را نشان دهد و پوست شما را بهبود دهد. اگر پس از 1 ماه تغییری احساس نکردید، باید از یک متخصص کمک بگیرید تا به شما یک کرم جدید پیشنهاد کند.