دستگاه تقویت عضلات تنفسی چیست؟

عضلات تنفسی نیز مانند سایر عضلات بدن نیاز به تقویت دارند. برای کمک به تقویت عضلات تنفسی می توان از دستگاه های کمکی مختلفی استفاده کرد. انواع مختلف دستگاه تقویت عضلات تنفسی باعث افزایش مقاومت عضلات و ارتقا قدرت آن ها می شوند. افراد مختلفی ازجمله ورزشکاران، بیماران مبتلا به تنگی نفس، آسم و افرادی که عمل جراحی قلب انجام داده اند یا دارای نارسایی قلبی هستند می توانند از دستگاه های تقویت کننده عضلات تنفسی استفاده کنند.

نقش عضلات تنفسی و روش های تقویت آنها

دستگاه تقویت عضلات تنفسی

تمرین عضلات تنفسی (RMT) تکنیکی است که هدف آن بهبود عملکرد عضلات تنفسی از طریق تمرینات خاص است. تمرینات عضلات دمی (IMT) عملکرد عضلات تنفسی را بهبود می بخشند و به کاهش تنگی نفس در هنگام فعالیت نیز کمک می کنند. این تمرینات معمولا برای افرادی که دارای بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم و غیره هستند توصیه می شود. با این حال، بسیاری از افراد RMT را به عنوان بخشی از تمرینات ورزشی خود می پذیرند. این تمرینات به کمک انواع مختلف دستگاه تقویت عضلات تنفسی انجام می شوند.

معرفی محصولات

بهترین نمونه های دستگاه تقویت عضلات تنفسی شامل موارد زیر می شوند

دستگاه تمرینات تنفسی دیجیتال پاوربریز سری K

دستگاه تقویت عضلات تنفسی

دستگاه تمرینات تنفسی دیجیتال پاوربریز سری K همگی دارای یک دریچه بارگذاری مقاومتی جریان الکتریکی منحصر به فرد، ثبت شده و مخروطی هستند. این بدان معنی است که قابلیت تنظیم فشار تمرینات و در مواقع نیاز اندازه گیری قدرت عضلات را دارند. با این حال این دستگاه ها، بیشتر برای افرادی کارایی دارد که به صورت حرفه ای و طی برنامه ای جامع قصد افزایش قدرت عضلات سیستم تنفسی خود را دارند.

تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Plus

تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Plus

دستگاه تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Plus برای تقویت عضلات دمی و بهبود استقامت تنفس طراحی شده است. این دستگاه به کمک یک شیر آستانه فشار کالیبره شده و دارای فنر، در برابر تنفس مقاومت ایجاد می کند. تمرین مانند یک دمبل برای دیافراگم است.

دستگاه تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Plus نسبت به مدل های کلاسیک دارای پیشرفت های طراحی بسیاری است. تمرین تنفس با POWERbreathe Plus به دلیل جریان هوای بهینه آن موثرتر است. دستگاه IMT دارای 11 سطح قابل تنظیم است، به این معنی که مقاومت آن می تواند با قوی تر شدن عضلات دمی شما افزایش یابد.

یکی دیگر از پیشرفت های پلاس، دهانی ارگونومیک آن است. در مقایسه با سری کلاسیک، قطعه دهانی آن نرم تر است و تمرین تنفس را راحت تر می کند.

تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Classic

تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Classic

دستگاه تقویت عضلات تنفسی پاور بریز سری Classic اولین مربی عضله دمی است که هنوز هم محبوبیت خودش را دارد. به عنوان مقرون به صرفه ترین دستگاه تنفس، سری کلاسیک برای کسانی که سفر خود را به سمت سلامت ریه شروع می کنند ایده آل است.

تمرین عضلات دمی با دستگاه کلاسیک منجر به بهبود استقامت، سلامت تنفس و همچنین کاهش خستگی تنفسی می شود. دستگاه این کار را با ایجاد مقاومت در برابر تنفس شما با استفاده از یک شیر آستانه فشار که دقیقا کالیبره شده و فنری است انجام می دهد. تمرین مشابه وزنه برداری است. با 9 سطح قابل تنظیم، می توانید مقاومت دستگاه تنفس را با افزایش قدرت تنفس خود افزایش دهید.

POWERbreathe Classic می تواند برای طیف وسیعی از گروه ها مفید باشد. از بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران و رقصندگان گرفته تا تسکین علائم در مبتلایان به COPD و آسم، تمرینات تنفسی می تواند نشاط و کیفیت زندگی را بهبود ببخشد.

تسهیل کننده تخلیه ترشحات ریوی

تسهیل کننده تخلیه ترشحات ریوی

خلط توسط راه های هوایی تحتانی تولید می شود و نوعی مخاط است. شما معمولا خلط را در پشت گلو یا در ریه ها پیدا می کنید، در حالی که مخاط در داخل بینی نیز یافت می شود. خلط معمولا غلیظ تر و چسبناک تر از مخاط است که با دمیدن بینی پاک می شود.

خلاص شدن از شر خلط کمی دشوارتر است و باید سرفه کنید. پاکسازی خلط برای افراد مبتلا به بیماری هایی مانند فیبروز ریوی، برونشکتازی و فیبروز کیستیک بسیار مهم است، زیرا خلط حاوی ویروس و باکتری های مرده است.

شما می توانید به کمک دستگاه POWERbreathe Shaker به بدن خود در خروج خلط کمک کنید. این دستگاه یک جایگزین موثر به جای خلط آورهای دارویی است.

دستگاه های بهبود دهنده تنفسی

تمرینات تنفسی اساس کار تنفسی را برای کمک به افراد مبتلا به مشکلات تنفسی تشکیل می دهد و دستگاه های بهبود دهنده تنفسی کمکی ایده آل برای تمرینات تنفسی مبتدیان است.

دستگاه Flow-ball دستگاه یک وسیله ورزشی سرگرم کننده و تنفسی است که برای تشویق یک بازدم ثابت طراحی شده است. فلوبال بین نوازندگان و خوانندگان برای کنترل تنفس و صدا بسیار محبوب است.

جمع بندی

دستگاه تقویت عضلات تنفسی با مقاومت های مختلف و آپشنهای متنوعی تولید می شود که هر کدام برای بیماری خاصی کاربرد دارد. توصیه میشود این دستگاه ها را از طریق مشورت با پزشک تهیه کنید.