آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد ؟

همه خانم ها هر ماه، عادت ماهیانه را تجربه می کنند. این دوران برای سلامتی آن ها بسیار پر اهمیت است؛ به همین دلیل است که رعایت بهداشت در روز های پریودی مهم و ضروری است. خوشبختانه در چندین سال اخیر انواع نوار بهداشتی ها تولید شده اند تا کار خانم ها را در رعایت بهداشت آسان تر کند و از ابتلا به بیماری های خطرناک جلوگیری کند. با استفاده از نوار بهداشتی، به سادگی می توانید به کار های روزانه خود رسیدگی کنید و با هیچ مشکلی رو به رو نشوید. درباره پاسخ به سؤال آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد ؟، اغلب خانم ها فکر می کنند که نوار بهداشتی را تا هر زمانی که بخواهند می توانند استفاده کنند و نگهداری آن تا مدت های طولانی بلامانع است.

نوار بهداشتی چیست و برای استفاده از آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟


نوار بهداشتی یک پد بهداشتی دارد که بر روی لباس زیر شما قرار خواهد گرفت تا خون پریودی را جذب کند. استفاده از آن به رعایت بهداشت فردی کمک می کند و شما را قادر می کند تا بدون نگرانی از ایجاد لکه و کثیف شدن لباس هایتان، به کار های خود بپردازید. لازم به ذکر است که این محصول چسب هایی دارد که از تکان خوردن آن از روی لباس زیرتان جلوگیری خواهد کرد تا با کمترین نگرانی به انجام کار های روزمره خود بپردازید.

مراحل و نکات استفاده از نوار بهداشتی

مراحل و نکات استفاده از نوار بهداشتی

استفاده از نوار بهداشتی کاری بسیار ساده است؛ اما اگر چند نکته ساده را هنگام استفاده از آن رعایت کنید، به بهداشت شخصی خود و کارآمد بودن آن کمک ویژه ای کرده اید.

1) شستن دست ها: رعایت بهداشت جزء مهم ترین نکات استفاده از نوار بهداشتی است. قبل از استفاده از آن، دست های خود را به طور کامل بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

2) جدا کردن پوشش نوار بهداشتی: در ادامه نوار بهداشتی را از پوشش آن خارج کنید. سپس برچسبی که در وسط آن وجود دارد را جدا کنید. در ادامه، قسمتی که چسب دارد را بر روی لباس زیر خود قرار دهید. اگر نوار بهداشتی شما بالدار باشد، دو برچسب دیگر در اطراف آن وجود خواهد داشت که با جدا کردن و چسباندن آن ها به اطراف لباس زیر، خیال خود را بابت هر گونه لکه راحت خواهید کرد.

3) پیچیدن آن ها در کاغذ باطله: هنگام عوض کردن نوار بهداشتی، بهتر است نمونه استفاده شده را داخل یک کاغذ بپیچید و سپس آن را داخل سطل زباله بیندازید. سعی کنید آن را بدون پوشش کنار آشغال های دیگر نیندازید.

پرسش و پاسخ ها

چه زمانی باید نوار بهداشتی خود را تعویض کنید

1) چه زمانی باید نوار بهداشتی خود را تعویض کنید؟

به طور کلی، استفاده طولانی مدت از نوار بهداشتی در دوران پریودی ممکن است موجب بثورات یا عفونت های مختلف شود. پیشنهاد ما این است که به منظور مراقبت از پوست خود، هر ۶ ساعت یک بار نوار بهداشتی را عوض کنید؛ زیرا خون و موادی که از بدن شما خارج می شود، نباید مدت طولانی ای با پوستتان در تماس باشد. در غیر این صورت، در معرض حساسیت های پوستی قرار خواهید گرفت. با عوض کردن مرتب نوار بهداشتی از بروز حساسیت های پوستی و عفونت اندام های مرتبط جلوگیری کنید.

2) چه زمانی لازم است از نوار بهداشتی استفاده کنید؟

خوب است بدانید که نباید در روز هایی که پریود نیستید از نوار بهداشتی استفاده کنید. اگر به اندام های خود اجازه تنفس ندهید، دچار عفونت و مشکلات زیادی می شوید.

3) آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد؟

در پاسخ به سؤال آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد ، لازم به ذکر است که تمام محصولاتی که بر روی زمین وجود دارند، تاریخ انقضا دارند و روزی خراب خواهند شد. برخی از تولید کنندگان هنگام تولید نوار بهداشتی، تاریخ انقضای آن را بر روی آن ذکر می کنند؛ اما برخی دیگر ذکر نمی کنند و ادعا می کنند که محصولات آن ها ماندگاری بسیار بالایی دارد. طبق تحقیقات شکل گرفته، اگر تاریخ انقضای نوار بهداشتی بر روی آن ذکر نشده باشد، تا حدود ۵ سال ماندگاری دارد و مشکلی برایش به وجود نخواهد آمد. حواستان باشد که ۵ سال از تاریخ تولید آن ها باید محاسبه شود و نه از زمانی که شما آن را خریداری کرده اید.

4) بهترین مکان برای نگهداری نوار بهداشتی کجاست؟

پس از پاسخ به سؤال آیا نوار بهداشتی تاریخ انقضا دارد، لازم است بدانید که بهترین مکان برای نگهداری آن کجاست. برخی از خانم ها آن ها را در کابینت های حمام یا دستشویی نگهداری می کنند. آن ها فراموش کرده اند که این پد ها برای جذب مایعات ساخته است؛ در نتیجه رطوبتی که در فضای حمام و دستشویی وجود دارد را نیز ممکن است جذب کند. در این صورت، هنگام استفاده برای شما عزیزان مشکل ایجاد خواهد کرد. بهترین مکان برای نگهداری آن ها بیرون از حمام یا دستشویی و در محلی خشک و خنک، به دور از هر گونه رطوبت و گرما است.

5) چه زمانی نباید از نوار بهداشتی استفاده کرد؟

هنگام تولید، نوار بهداشتی را به طور کامل و دقیق بسته بندی می کنند تا هیچ چیزی را قبل از استفاده به خود جذب نکند؛ اما اگر بسته بندی آن خراب شده باشد، به احتمال زیاد آلودگی ها را به خود جذب کرده و شما نباید از آن استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دچار عفونت های پوستی شوید و مشکلات زیادی برایتان به وجود بیاید.

جمع بندی

اولین پریود برای هر خانمی می تواند کمی چالش برانگیز باشد و سؤال های بسیاری را در ذهنش ایجاد کند. لازم به ذکر است که اگر شما هم جزء کسانی هستید که اولین پریود خود را تجربه می کند، هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد و نیازی به ترسیدن نیست. تنها لازم است نوار بهداشتی تهیه کنید و با توجه به نکات بالا از آن بهره ببرید تا به زندگی عادی خود با رعایت بهداشت فردی، بازگردید.