معرفی تخت بیمار چند منظوره

هنگامی که بیمار می شوید، داشتن خوابی آرام جزء اولویت هایتان قرار می گیرد. به همین دلیل است که فراهم کردن تخت بیمار چند منظوره، بالشت و تشک مناسب بیمار در این شرایط امری بسیار ضروری و پر اهمیت می باشد. همچنین اگر قصد تهیه تخت مخصوص برای فضای بیمارستان را دارید، لازم است تخت بیمار چند منظوره را در نظر بگیرید تا علاوه بر استفاده بهینه از فضای موجود، کیفیت و کارآیی بالایی را نیز به بیماران ارائه دهید. از آن جایی که شرایط بیماری به اندازه کافی دشوار می باشد، در نتیجه بهتر است امکاناتی با کیفیت و کاربردی را در اختیار آن ها قرار دهید تا با فراهم کردن وضعیتی مناسب، دردی بر روی درد هایشان نباشید.

ویژگی های تخت بیمار چند منظوره

تخت بیمار چند منظوره

یکی از پر اهمیت ترین تجهیزات پزشکی یک بیمارستان، تخت خواب های موجود در آن می باشد، زیرا بر روی آرامش بیماران اثر مستقیم داشته و همچنین بیمار به طور مستقیم با آن در تماس می باشد. امروزه شاهد تخت بیمار چند منظوره در بیمارستان ها هستیم که ویژگی های منحصر به فردی را به پزشکان و بیماران ارائه می کنند.

1) تخته سر و پای جدا شونده: اگر به بیمارستان ها مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد تخته های محکمی که در انتها و ابتدای تخت (بالای سر و پایین پا) وجود دارد، توجه کرده اید. یکی از مهم ترین ویژگی ها این است که تخته ها به سادگی جدا شوند تا دسترسی کامل را برای پزشکان و پرستاران در مواقع اورژانسی و ضروری فراهم کنند. در این صورت وقت زیادی صرف نشده و بررسی وضعیت بیمار را برای کادر درمان تسهیل می بخشد.

2) گاردریل های محکم و متحرک: تخت بیمار چند منظوره دارای گاردریل در کناره ها، بالا یا پایین است. این گاردریل ها باید بسیار محکم و با دوام باشند تا از بروز هر گونه اتفاق ناخوشایندی برای بیماران جلوگیری کنند. همچنین باید متحرک باشند و دسترسی لازم را به پزشکان و پرستاران در مواقع ضروری بدهند تا بدون اتلاف وقت، جان بیمار را نجات داده و از او محافظت کنند.

تخت بیمار چند منظوره

3) کاستور (چرخ) های روان: کاستور یا چرخ هایی که در قسمت زیرین تخت بیمار چند منظوره قرار دارد، لازم است تا بسیار روان و انعطاف پذیر باشند. در غیر این صورت ممکن است جا به جایی بیمار شرایطی دشوار برای پرستاران باشد. گاهی اوقات با بیمارانی مواجه خواهید شد که قادر به حرکت دادن قسمت کوچکی از بدن خود نیز نیستند. در این شرایط کادر درمان باید تمام بدن آن ها را بدون هیچ آسیب یا تکان شدیدی به اتاق های دیگر حرکت دهد. اگر کاستور ها منعطف نباشند و به درستی حرکت نکنند، ممکن است با مشکلات مختلفی از جمله آسیب دیدن بیمار مواجه شوید.

4) اتوماسیون بالا: جهت برقراری آرامش برای بیماران و خانواده های عزیزشان، لازم است تخت هایی داشته باشید که به صورت اتومات کار های زیادی را انجام دهند و احتیاجی به زور و بازو نداشته باشند. از آن جایی که هر روزه یک امکانات جدید به تخت های بیمارستانی افزوده می شود، اتوماسیون بالا می تواند به شما در استفاده از آن ها کمک کنند.

انواع تخت بیمار (انواع تخت بیمارستانی)

انواع تخت بیمار

تخت های بیمارستانی در مدل های مختلفی عرضه می شوند که عبارت اند از :

1) تخت های برقی (الکتریکی): تخت های برقی جزء به روز ترین و کاربردی ترین نمونه های حال حاضر می باشند. اگر به دنبال یک تخت بیمار چند منظوره برای بیمارستان تخصصی هستید، این مورد بسیار مناسب می باشد. در مقایسه با تخت های دستی، کاربرد بالا تری را به شما ارائه می کنند و طرفداران بیش تری نیز در میان بیماران و خانواده آن ها پیدا کرده اند. همچنین از اتلاف وقت نیز جلوگیری می کنند و عملکرد آسان تری را به کادر درمان ارائه می دهند. با توجه به مزایای بالا لازم به ذکر است که تخت برقی نسبت به تخت های دستی گران تر می باشند.

2) تخت های تاشو: این نوع تخت بیمار می تواند به سادگی جمع گردد و انعطاف بالایی را به بیمار و کادر درمان ارائه کند. اغلب از آن ها برای بیمارانی که در بخش های شکستگی به سر می برند، استفاده شده تا راحتی بیش تری را در هنگام خواب برایشان تامین کنند.

3) تخت های بادی: تخت خواب های بادی بیمارستانی دارای بالشت و تشک های مخصوصی هستند که به وسیله لوله های مخصوص دمش هوا، باد شده و جریان هوا را در داخل آن ها برقرار می سازد. اغلب از ای تخت بیمار چند منظوره در بخش های سوختگی یا برای بیمارانی که بخشی از پوست خود را پیوند زده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت پوست آن ها خنک و خشک باقی مانده و هیچ آسیبی به ناحیه سوختگی یا پوست نخواهد رسید.

4) تخت های آی سی یو موتور دار: اگر با بیمارانی مواجه شدید که قادر به حرکت دادن بدنشان نبودند، لازم است این تخت ها را در نظر بگیرید . تخت های بیمارستانی موتور دار اغلب به دلیل راحتی فراوان برای آی سی یو پیشنهاد می شوند، در این صورت می توانید بدون هیچ مشکلی بیماران را انتقال داده و آسایش فراوانی را برایشان به ارمغان بیاورید. همچنین اگر کادر درمانی شما بسیار محدود هستند و بیمارانی با مشکلات حرکتی دارید، می توانید از این تخت نهایت استفاده را ببرید. و بدون نیاز به کمک به بیماران دارای مشکل حرکتی رسیدگی کنید.

انواع تخت بیمار

سخن آخر

به طور کلی لازم است با توجه به بخش مورد نظر، تعداد کارکنان، بیمارانی که با آن ها سر و کار دارید، همچنین هزینه ای که در نظر گرفته اید و غیره به انتخاب بهترین تخت بیمارستانی بپردازید. هر کدام از تخت ها ویژگی های مختلف و منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می دهند که در شرایط ضروری ممکن است به کمک شما بیایند. تنها لازم است با هوشیاری بالا بهترین و کاربردی ترین مورد را انتخاب کنید.