در همین لحظه که در حال خواندن این مطلب هستید، هیچ توجهی به تنفس خود نمی کنید. نفس کشیدن که در میان اغلب انسان ها بسیار عادی در نظر گرفته شده است، توجه نکردن به آن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و به بدنتان آسیب بزند.

با نزدیک تر شدن به فصل های سرد مانند پاییز و زمستان، هوای اطراف شما خشک تر از سابق می شود و از آنجایی که بدن ما برای تنفس بهتر به رطوبت نیاز دارد، بهتر است از بخور آب برای مرطوب سازی هوایی که تنفس می کنید، استفاده کنید. همچنین این بخور ها اغلب موجب بهبود و افزایش کیفیت هوا می شوند. دستگاه های بخور، به منظور مرطوب کردن هوای تنفسی، در دو نوع به بازار ارائه می شوند:

1) بخور سرد  2) بخور گرم

 برای شناختن این دو نوع بخور و تفاوت آن ها با یکدیگر، همچنین برای پاسخ به سوال بخور سرد چیست، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

 black air humidifier

 

رایج ترین تفاوت میان بخور سرد و بخور گرم

در گذشته تنها یک مدل بخور در بازار وجود داشت، آن هم بخور گرم بود اما امروزه افراد از بخور سرد هم استفاده می کنند که ممکن است عده ای اطلاعات زیادی درباره بخور سرد نداشته باشند.

برای پاسخ به سوال بخور سرد چیست بهتر است به تفاوت دو نوع بخور بپردازیم. بخور گرم موجب باز شدن روزنه های پوست شما می شود اما بخور سرد تمام روزنه های پوست شما را می بندد. شما می توانید هرگونه اسانسی که می خواهید به بخور گرم اضافه کنید اما این امکان برای بخور سرد فراهم نیست. اغلب دستگاه های بخور گرم‌ مقرون به صرفه تر از بخور سرد هستند. بخور گرم با جوشیدن آب موجود در مخزن به وجود می آید اما بخور سرد نیازی به جوشیدن ندارد. هر کدام مزایا و ویژگی های خود را دارند، با توجه به نیاز های خود و ادامه مطلب، بهترین نمونه را انتخاب کنید.

 

مزایای بخور سرد

برای پاسخ به سوال بخور سرد چیست، لازم است به مزایای آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

1) امنیت: برای تشکیل بخار گرم، دستگاه و آب موجود در مخزن آن، بسیار داغ می شود و درصد سوزاندن دست شما، بچه هایتان یا حیوان خانگیتان را افزایش می دهد اما با استفاده از بخور سرد، اطمینان خواهید داشت که با روشن کردن و رها کردنش در گوشه ای از خانه، برای کسی اتفاقی نخواهد افتاد.

2) ایجاد پوشش گسترده: در این قسمت لازم است بدانید که پوشش گسترده بخور سرد چیست، بخور سرد پوشش بیشتری را نسبت به بخور گرم ایجاد می کند و در هر جای خانه که آن را قرار دهید، مکان های مختلف را نیز مرطوب خواهد کرد.

3) نظافت دستگاه: اگر می خواهید بدانید یکی از مزایای بخور سرد چیست، باید توجه داشته باشید که دستگاه بخور گرم برای ایجاد بخور، آب را می جوشاند که همین عمل موجب ایجاد رسوب هایی در دستگاه خواهد شد که شستن آن بسیار کار مشکلی است و به مرور زمان باعث خرابی دستگاه نیز خواهد شد اما در دستگاه بخور سرد، این اتفاق نمی افتد و خبری از رسوب آب نیست.

4) تنفس راحت تر: تنفسی که در هوای مرطوب شده به وسیله بخور سرد انجام می شود، راحت تر از تنفس در هوایی است که با بخور گرم مرطوب شده است. در نتیجه با پاسخ به سوال بخور سرد چیست، متوجه می شویم که بخور سرد برای کسانی که خر و پف می کنند بسیار مفید می باشد زیرا موجب تنفس راحت تر شده و از خر و پف آن ها جلوگیری می کند.

5) مصرف انرژی الکتریکی کمتر: با توجه به سوال بخور سرد چیست، لازم است بدانید که امروزه همه کشور ها در تلاش هستند تا وسایلی بسازند که از انرژی کم تری برای کار کردن استفاده کند. بخور سرد این امکان را به شما می دهد که با استفاده از انرژی کمتر هوای داخل منزل خود را مرطوب کنید و همچنین در هزینه های خود به راحتی صرفه جویی کنید.

air humidifier

 

6) برای بیماری های ویروسی مفید است: انتقال بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا، با استفاده از بخور سرد کاهش یافته و زنجیره انتقال آن ها تا حد زیادی قطع خواهد شد.

7) بهبود پوست شما: با پاسخ به سوال بخور سرد چیست و با استفاده از آن، می توانید تمامی منافذ باز پوست خود را که زیبایی را از صورت شما گرفته است، ببندید. استفاده از بخور سرد بسیار بهتر از گذاشتن یخ بر روی پوست شما است زیرا یخ می تواند به مرور آسیب زا باشد اما بخور سرد بجز مزایا هیچ معایب دیگری برای صورت شما ندارد.

8) اندازه های مختلف: یکی از مزایای بسیار کاربردی بخور سرد، اندازه های مختلف آن است. شما به راحتی می توانید آن را با خود حمل کرده و حتی برای حمل آن به کوچک ترین دردسری دچار نشوید زیرا اندازه های بسیار کوچکی از آن وجود دارد که در کیف شما جا می شود و همان کارآیی مدل بزرگ تر را به شما ارائه خواهد داد.

9) کمک به آسم: اگر کودکی در منزل دارید که دچار بیماری آسم است پس استفاده از بخور سرد، جزو واجبات زندگی شما محسوب می شود. بخور سرد با مرطوب کردن هوای اطراف فرزند شما، تنفس را برایش آسان تر می سازد و زندگی با این بیماری را برایش راحت تر می کند.

 air humidifier and plants

 

معایب دستگاه های بخور

در پاسخ به سوال بخور سرد چیست بهتر است به معایب آن نیز توجه داشته باشیم. دستگاه های بخور به طور کلی ممکن است کمی سر و صدا داشته باشد اما صد در صد با کمی تحقیق نمونه های بی صدای آن ها نیز پیدا می شود.

 

کلام آخر

دستگاه بخور سرد، جزو دستگاه هایی است که برای خانه باید خریداری شود زیرا تنفس خوب کلید سلامتی شما است. برای یافتن پاسخ درست به سوال بخور سرد چیست، می توانید مطالب بالا را بخوانید و برای سلامتی خود، یک بخور سرد تهیه کنید زیرا ریه شما لایق تنفس هوای مرطوب و عالی است. امیدواریم با خواندن مطالب بالا به سوال های شما درباره بخور سرد، پاسخ داده باشیم.  برای خرید دستگاه بخور سرد با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید می توانید به سایت درمان کالا مراجعه کنید و راهنمایی بگیرید.

 


بیشتر بخوانید: