شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که دستگاه تصفیه کننده هوا چیست، باید گفت که این دستگاه، همانطور که از اسم آن مشخص است، هوای خانه، محل کار و یا هرجایی را که از آن استفاده کنید را تغییر داده و در نهایت هوا را برای شما تمیزتر می کند. دستگاه های تصفیه هوا در رنگ، اندازه، قیمت و اشکال مختلفی به بازار ارائه می شوند. با توجه به بودجه خود می توانید انواع لوکس یا ساده آن را تهیه کنید. این دستگاه، به کسانی که دچار آسم هستند و تنفس هوای تمیز برایشان مهم است، بسیار پیشنهاد می شود. امروزه، رویارویی بشر با ویروس های مختلفی که از طریق تنفس انتقال می یابند، داشتن این دستگاه را به امری ضروری تبدیل کرده است. برای پیدا کردن سوال دستگاه تصفیه کننده هوا چیست و آشنایی با انواع مختلف و کاربرد های مختلف آن، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

دستگاه های تصفیه هوا چگونه کار می کنند؟

airpurifier at home

برای پاسخ به سوال دستگاه تصفیه کننده هوا چیست و چگونه کار می کند، باید گفت که انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه هوا با کارکردهای متفاوتی وجود دارد. با دانستن کارکرد آن ها بهترین را نسبت به نیاز خود انتخاب کنید.

به زبان ساده می توان گفت که دستگاه های تصفیه هوا، آلاینده های موجود در خانه شما، مانند گرد و غبار و بخارات مختلف را از طریق دو روش فعال و غیر فعال، از بین می برند و با این کار، هوایی تمیز و بدون هیچ آلاینده ای را به شما تحویل خواهند داد.

روش فعال با بارش الکترونی و غیر فعال با فیلتر های مختلف مانند فیلتر کربن، تصفیه را انجام می دهند. دستگاه های غیر فعال، اغلب کارآیی بهتر و بیشتری دارند، زیرا ذرات ریز هوا را به طور دائمی از بین برده و از خانه شما خارج می کنند.

 

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

اگر می خواهید بدانید دستگاه تصفیه کننده هوا چیست و چه علمکردی دارد، بهتر است که از مزایای آن غافل نشوید و با تاثیراتش آشنا شوید.

 

1- جلوگیری از تشدید بیماری های تنفسی

asthma

اگر از بیماری تنفسی مانند آسم رنج می برید، این دستگاه بسیار گزینه مناسبی برای شما است؛ زیرا با از بین بردن ذرات مزاحم در هوا و پاکسازی آن ها، تنفس بهتری را به شما ارائه می دهد.

در ادامه پاسخ به سوال دستگاه تصفیه کننده هوا چیست، باید بدانید که با استشمام هوای تمیز، سلامتی ریه های خود را تضمین می کنید و به راحتی از بیماری های ریوی جلوگیری می کنید.

 


بیشتر بخوانید: 4 آسیب ویروس کرونا به ریه‌ها (عکس CT)


 

2- تقویت سیستم ایمنی ضعیف

این دستگاه بر سیستم ایمنی موثر است؛ اگر شما از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستید، بهتر است که از ورود ویروس های موجود در هوا، به سیستم ایمنی ­تان جلوگیری کنید و دستگاه تصفیه هوا به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد. نوع حرفه ای از این دستگاه های تصفیه وجود دارد که با داشتن یک لامپ UV، تمام ویروس های موجود در هوا را از بین می برد و درصد مبتلا شدن اعضای خانواده به ویروس را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 

3- حذف کردن بو های نامطبوع

اغلب رایحه های نامطبوع مانند بوی غذای مانده، ممکن است مدتی در فضا بمانند. دستگاه هایی که با کربن فعال کار می کنند، بو های مختلف را از بین می برند. با این کار ذرات بو، به راحتی و بدون استفاده از اسپری های سمی و غیر ضروری، نابود می شوند.

 

4- از بین بردن دود و غبار

این دستگاه ها به راحتی دود های ناشی از سیگار، غذا و حتی شومینه را از بین می برند، تا وسایل موجود در منزل شما بوی دود نگیرند و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند.

نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا به آن توجه کرد

airpurifier

در هنگام خرید یک دستگاه تصفیه کننده هوا، باید خواسته های خود را به طور روشن، بیان کنید. وقتی بدانید چه چیزی مد نظر شماست، متوجه می شوید برای شما، بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست؟ به طور کلی باید پاسخ 3 سوال را بدانید:

 

1) هدف شما برای خرید دستگاه تصفیه کننده هوا چیست؟

 اگر شما یا اعضای خانواده‌، از انواع مختلف بیماری های تنفسی مانند آلرژی یا آسم رنج می برید، بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر و سیستم  True HEP- True HEPA/UV-C  را تهیه کنید تا ذرات نامناسب را از هوا جذب کرده و میکروب ها را به طور کامل از بین ببرد.

اما اگر هدف شما از خرید این دستگاه این است که کیفیت هوای خانه خود را بهبود دهید، یک دستگاه تصفیه هوا HEPA-Type برای شما گزینه مناسب تری است. همچنین با توجه به قیمت ارزان آن، بسیار مقرون به صرفه است و در هزینه های شما نیز صرفه جویی می شود.

حتی می توانید دستگاه هایی بخرید که علاوه بر تصفیه، هوا را مرطوب هم می کنند، در این صورت یکی از گزینه های شما برای خرید LR330  بیورر است که 3 فیلتر دارد.

 

2) چند روز یکبار نیاز به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا خواهید داشت؟

airpurifer disposable filters

برای اینکه دستگاه کار خود را درست انجام دهد، بهتر است که از فروشنده اطلاعات فیلتر آن را بپرسید و به موقع و دقیق آن را تعویض کنید تا لطمه ای به دستگاهتان وارد نشود. برخی از دستگاه های تصفیه هوا شش ماه یکبار و برخی دیگر، سالی یکبار نیاز به تعویض فیلتر دارند. برخی مدل ها نیز مثل آلماپرام AP331 فیلتر قابل شستشو دارند و نیازی به تعویض نیست.

 

3) دستگاه را قرار است کجای خانه یا محل کار بگذارید؟

 اگر در آینده نیاز به جابجایی دستگاه دارید. بهتر است از مدل های کوچک تر انتخاب کنید تا به راحتی با استفاده از دسته، آن را جابجا کنید. بعضی از مدل ها بسیار کوچک و حتی برای ماشین قابل استفاده هستند، مثل مدل AP151  آلما پرایم، البته دقت کنید این مدل برد بسیار کمی دارد و اصلا مناسب فضای بزرگ نیست. البته برای فضاهای کوچک، گزینه های دیگری نیز دارید، مثل دستگاه AP121  آلماپرایم. هر دو مدل قیمت بسیار مناسبی دارند.

almaprime ap151 airpurifier

اگر مکانی ثابت را در نظر دارید، نمونه های بزرگ تر آن بسیار مناسب هستند، زیرا قادر به تصفیه هوای محیط با متراژ بالاتری هستند. به طور مثال مدل AP421 دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم یک انتخاب عالی است، چرا که تا 400 مترمکعب هوا را تصفیه می کند.

حالا که می دانید کاربرد و نحوه کار دستگاه تصفیه کننده هوا چیست، می توانید بهترین نوع آن را با توجه به نیاز، خانه یا محل کار خود انتخاب کنید و ریه های خود را از استشمام هوای آلوده نجات دهید.

امیدواریم با مطالب بالا به سوال دستگاه تصفیه کننده هوا چیست پاسخ داده باشیم تا در خرید این محصول به مشکل جدی برخورد نکنید، شما می توانید با هر بودجه ای که برای خرید این دستگاه در نظر گرفتید به سایت درمان کالا مراجعه کنید. جهت دریافت راهنمایی و پاسخ به سوالات پیرامون خرید دستگاه تصفیه کننده هوا تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: