با توجه به نزدیک تر شدن فصل های سرد مانند پاییز و زمستان، پوست شما روز به روز خشک تر خواهد شد. زمانی که درباره پوست صحبت می شود، اغلب مردم فقط به فکر پوست صورت خود هستند اما در این مطلب قرار است درباره پوست لب هایتان صحبت کنیم. محصولات محافظت و آرایش لب انواع بسیاری دارند اما اگر احساس می کنید که لب هایتان به رطوبت، زیبایی، تغذیه و شادمانی بیشتری نیاز دارند، بهتر است بالم لب را به روتین مراقبت پوست خود اضافه کنید و از آن غافل نشوید.

لب های سالم و ترک نخورده در زیبایی شما اهمیت زیادی دارد. همینطور سلامتی لب هایتان احساس بی نظیری را به شما خواهد داد. اگر می خواهید بیشتر درباره بالم لب بدانید، به شما پیشنهاد می کنیم که  ادامه مطلب را از دست ندهید زیرا در ادامه، به این سوال پاسخ داده‌ایم که "چرا باید از بالم لب استفاده کنیم؟"

 sun protecting lip balm

 

1) محافظت از سلول های تازه متولد شده پوست لب هایتان

خوب است دقایقی قبل از خواب از بالم لب استفاده کنید اما به راستی قبل از خواب، چرا باید از بالم لب استفاده کنیم؟

لازم است بدانید که وقتی شما در ساعات پایانی روز می خوابید، لب های شما شروع به از بین بردن تمامی سموم و سلول های قدیمی می کند، سپس با بالا بردن حرارت خود، شروع به ایجاد سلول های جدید برای لب هایتان خواهد کرد. همین روند تولد سلول های جدید، موجب خشک شدن لب های شما می شود. به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از خواب حتما از بالم لب استفاده کنید تا با مرطوب کردن لب هایتان، از سلول های تازه متولد شده محافظت کنید تا به دلیل خشکی به آن ها آسیبی نرسد. برای نمونه بالم لب نئودرم با خاصیت ترمیم کنندگی، از لب ها در برابر ترک خوردن محافظت می کند.neu lip balm

2) نرم و مرطوب کردن لب ها

اگر می خواهید بدانید چرا باید از بالم لب استفاده کرد، باید گفت با خشک شدن پوست لب هایتان، آن ها نازک تر به نظر می رسند و به زیبایی صورت شما لطمه می زنند. بالم های لب مثل بالم لب کامان با ویتامین هایی مثل B، A و C از رطوبت لب ها محافظ می کنند.

 

come'on lip balm

3) رنگ بخشیدن به لب ها

اغلب بالم لب هایی وجود دارند که به غیر از مزایای مرطوب کنندگی دارای رنگ زیبا و کمرنگی نیز هستند، از آن ها می توانید برای روز هایی که نیاز به آرایش ندارید اما به دنبال کمی رنگ بخشیدن به چهره خود هستید، استفاده کنید. با این کار بدون آرایش کاملا زیبا خواهید شد.

 

4) جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لب ها

برای پاسخ به سوال چرا باید از بالم لب استفاده کنیم، باید بدانید که وقتی لب های شما آب مورد نیاز خود را از دست می دهد و آب کافی دریافت نمی کند، لب هایتان ترک خواهد خورد که بالم لب به سادگی از پوسته پوسته شدن لب های شما جلوگیری می کند و درد ناشی از ترک خوردگی و خونریزی آن ها را کاهش می دهد. همچنین برای کمک به لب های آسیب دیده و خشک شده خود می توانید از کرم های ترک لب مثل کرم ترمیم کنده لب ثمین استفاده کنید.

 samin lip balm

5) زیبا نشان دادن رژ لب

اگر تا به حال بر روی لب های خشکتان رژ لب زده باشید، منظور این قسمت را به خوبی درک خواهید کرد و به خوبی می دانید چرا باید از بالم لب استفاده کنیم. استفاده از بالم لب قبل از یک رژ لب مات می تواند زیبایی و یک دستی بی نظیری را به آن ببخشد، اما باید توجه داشته باشید که قبل از استفاده رژ لب بر روی بالم لب، لازم است که به آن اجازه خشک شدن بدهید تا نتیجه بی نظیری را به شما تحویل دهد.

 

6) محافظت از لب هایتان در برابر اشعه ماوراء بنفش

همانطور که در پاسخ به سوال چرا باید از بالم لب استفاده کنیم گفتیم، لب های شما به دلایل مختلف در معرض از دست دادن آب و خشک شدگی قرار می گیرند. یکی از این دلایل، نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش است. با استفاده از بالم لب می توانید از پوست نازک لب هایتان در برابر نور خورشید، مراقبت کنید. به عنوان مثال بالم لب مای با خاصیت ضد آفتاب نگرانی شما را از بابت اشعه های خطرناک خورشید کاهش می دهد.

 MY sun protecting lip balm

 

7) حجیم کردن لب هایتان

اگر برای شما سوال پیش آمده است که چرا باید از بالم لب استفاده کنیم، لازم است بدانید که بالم لب با مرطوب کردن لب های شما، موجب حجم دادن به لب ها نیز می شود.

 

woman lip balm

 

کاربرد های دیگر بالم لب

برای پاسخ به سوال چرا باید از بالم لب استفاده کنیم، نیاز است که کاربرد های مختلف آن را بررسی کنیم.

صد در صد با شنیدن اسم بالم لب، به فکر این هستید که کاربرد دیگری بجز استفاده بر روی لب هایتان نخواهد داشت، اما باید بدانید، دوندگانی که در روز های سرد شروع به دویدن می کنند، از بالم لب در کناره های بینی برای جلوگیری از خشک شدن استفاده می کنند. همچنین دیده شده است که ورزشکاران رزمی از این بالم ها در صورتشان استفاده می کنند تا هنگام مشت خوردن، درد کم تری نسبت به وقتی که پوستشان خشک است داشته باشند.

 

آیا بالم لب فقط برای خانم ها مناسب است؟

در ادامه پاسخ به سوال چرا باید از بالم لب استفاده کنیم، لازم است بدانید که برخلاف رژ لب این بالم ها کاملا اسپرت هستند. یعنی هم خانم ها و هم آقایان می توانند جهت محافظت و جلوگیری از پیری پوست لب هایشان، از آن ها استفاده کنند. همان طور که در مقاله اشاره کردیم، تاثیر بالم های لب بر زیبایی شما و بهبود خشکی های لب تان بسیار زیاد است.

 


بیشتر بخوانید: