ویژگی های بهترین دستگاه تست قند خون چیست؟

انواع دستگاه تست قند خون؛ راهنمای خرید + معرفی دقیق ترین و بهترین مارک

افرادی که به قند خون بالا مبتلا هستند، تقریبا باید همیشه میزان قند خون خود را اندازهگیری کنند و برای اینکار نیاز به دستگاه تست قند خون دارند. سوالی که شاید برای شما نیز پیش بیاید این است که بهترین دستگاه تست قند خون چیست و چه ویژگیهایی دارد؟

یک دستگاه تست قند خون باید بتواند به شکل صحیح و درستی قند خون افراد را اندازهگیری کند و کار با آن ساده و راحت باشد. ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که بهترین دستگاه تست قند خون چیست و باید چه ویژگیهایی داشته باشد. تا انتها این مطلب ما همراه باشید تا راهنمای خرید دستگاه تست قند خون را ارائه دهیم.

بیماری قندخون چیست؟

زمانی که بدن یک فرد به اندازه کافی انسولین تولید نکند و یا نتواند از انسولین به میزان مناسبی استفاده کند، قند خون افزایش مییابد و منجر به دیابت میشود. این بیماری شایع در دو نوع مختلف یعنی نوع یک و نوع دو وجود دارد. دیابت نوع دو شایعترین نوع دیابت است و بیشتر افراد مبتلا به قند خون دچار دیابت نوع دو هستند. دیابت نوع دو بیشتر با افزایش سن، بالا رفتن میزان چربی بدن، چاقی و عدم تحرک در ارتباط است. در واقع در دیابت نوع دو بدن به شکل مناسبی از انسولین استفاده نمیکند. در دیابت نوع یک که بیشتر جوانان را درگیر میکند، بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمیکند، به همین دلیل افراد باید به صورت مرتب و روزانه انسولین مصرف کنند.

مهمترین ویژگیهای بهترین دستگاه تست قند خون چیست؟

ما در این مطلب سعی داریم تا در انتخاب بهترین دستگاه قند خون به شما کمک کنیم. با توجه به اینکه دستگاه خریداری شده یک دستگاه کنترل خانگی است، باید دقیقترین و با کیفیتترین نوع آن را انتخاب کنید تا یک نتیجه دقیق و کامل را به شما ارائه دهد. ویژگیهای یک دستگاه تست قند خون مناسب عبارت است از:

  • عملکرد ثابت
  • قابلیت حمل آسان
  • سهولت استفاده کلی
  • قیمت مناسب
  • دوام بالا
  • درد کم ناشی از استفاده از محصول
  • دقت در اندازهگیری
  • قابلیت ذخیره نتایج آزمایش در حافظه
  • سرعت اندازهگیری بالا
  • سهولت حمل و نقل
  • حجم نمونه خون دریافتی کمتر

انواع دستگاه تست قند خون

به طور کلی انواع دستگاه تست قند خون در سه دسته کلی طبقهبندی میشود که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

دستگاه تست قند خون نواری (تهاجمی)

این دستگاهها با استفاده از یک سوزن (لسنت) بریدگی کوچکی در انگشت ایجاد کرده و میزان قند را در نمونه خون اندازهگیری میکنند. این نوع دستگاهها دقت خوبی دارند و اغلب افراد مبتلا به دیابت از آنها استفاده میکنند اما استفاده از آن برای کودکان دیابتی سخت و دردناک است. این دستگاهها مدلهای مختلفی در بازار داشته و سوزن و نوار تست قند خون نیز با دستگاه ارائه میشود اما یک بار مصرف بوده و باید مجددا خریداری کرد.

دستگاه تست قند خون بدون نوار (غیر تهاجمی)

تولید این دستگاهها انقلابی در زمینه ساخت انواع دستگاه قند خون بود، چراکه به بریدن انگشت و خونگیری نیاز ندارند و از طریق سنسور و با استفاده از جریان الکتریکی به اندازهگیری قند خون بدن میپردازند. این دستگاهها به ویژه برای کودکان مبتلا به دیابت انتخاب بسیار مناسبی است و در بزرگسالان نیز از ایجاد خراش و حساسیتهای پوستی جلوگیری میکند. با این حال تعداد دستگاههای تست قند خون این مدل در بازار محدودتر است.

دستگاه تست قند خون مداوم (CGM)

این دستگاهها بر روی مچ و یا بازو بسته شده و میتوانند به اندازهگیری میزان قند خون به طور مداوم بپردازند. در این مدل از انواع دستگاه تست قند خون، میزان قند خون از طریق سنسورها اندازهگیری شده و در حافظه دستگاه ذخیره میشود. از مزایای این دستگاهها عدم نیاز به خونگیری، دقت مناسب و پایش مداوم است اما هزینه تعمیر، نگهداری و یادگیری استفاده از آنها سختتر است.

بهترین مارک دستگاه تست قند خون

اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده ست که بهترین انواع دستگاه تست قند خون چیست، ما در این بخش به معرفی بهترین دستگاه تست قند خون موجود میپردازیم که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای خاصی هستند.

1. Rite Aid True metrix meter

اگر به دنبال دستگاهی مقرون به صرفه و سنتی میباشید، دستگاه Rite Aid True metrix بهترین گزینه برای شماست. این دستگاه ساده به شما امکان برنامهریزی چهار زنگ هشدار را میدهد. این دستگاه نتیجه اندازه قند خون شما را در عرض ۴ ثانیه پردازش میکند و همچنین دارای قابلیت ذخیره حداکثر پانصد نتیجه آزمایش است. لنستها و نوار تست این دستگاه را باید به صورت جداگانه خریداری کنید.

2. دستگاه تست قند خون emperor مدل prodigy

مبتلایان به دیابت طیف گستردهای از افراد با سنین مختلف و مشاغل و نیازمندیهای متفاوت هستند. یک دستگاه تست قند خون با کاربردی آسان مانند دستگاه emperor برای بسیاری از افراد مناسب است. این وسیله یکی از انواع دستگاه تست قند خون بوده و برای کسانی که نیاز به تست روزانه قند خون دارند انتخاب مناسبی است چرا که سبک، با کیفیت و قابل حمل است و تنها به یک باتری کوچک نیاز دارد. داشتن گارانتی مادامالعمر خیالتان را از بابت سلامت دستگاه راحت میکند.

3. دستگاه تست قند خون بایونیم 110GM

بایونیم یکی از شناخته شدهترین برندهای انواع دستگاه تست قند خون است که ارائهدهنده دقیقترین اطلاعات درباره قند خون شما است. این دستگاه دارای حافظه جانبی است و میتواند 150 تست را در خود ذخیره کند و امکان بررسی این دادهها به شکل هفتگی، دو هفتگی، ماهانه و غیره وجود دارد. این دستگاه 45 گرم وزن داشته و در طراحی مدرن و زیبای آن به خوانا بودن صفحه نمایشگر دستگاه دقت شده است.

4. دستگاه free style libre

سطح گلوکز خون شما باید به طور مداوم در طول شبانه روز ثبت شود. شما میتوانید با اسکن این سنسور در هر زمانی که می خواهید سطح قند خون خود را دریابید. این دستگاه در واقع سطح قند خون شما را اندازهگیری نمیکند، بلکه میزان گلوکز موجود در اطراف سلولهای بدن را برآورد کرده که به آن مایع میان بافتی میگویند. هنگام بررسی این مایع به ویژه بعد از غذا خوردن و یا بعد از تمرین یک تاخیر زمانی کوتاه وجود دارد. این دستگاه به طور مداوم مایع میان بافتی را به جای قند خون اندازهگیری میکند. این دستگاه زمانی که عدد گلوکز بدن در محدوده مجاز نباشد، هشدار میدهد. Free style libre جزو یکی از بهترین انواع دستگاه قند خون است که در ۹۹ درصد مواقع نتیجهای دقیق ارائه میدهد.

5. دستگاه تست قند خون آوان

برای مبتلایان به دیابت دانستن وضعیت قند خون بدن یک امر الزامی است. همچنین علاوه بر اطلاعات روزانه، دانستن میانگین و سطح قند خون در دراز مدت ضروری بوده تا تغییرات قند خون کنترل شده و از آسیبهای بعدی جلوگیری شود. دستگاه تست قند خون آوان یکی از انواع دستگاه قند خون ایرانی است که قابلیت های بسیاری برای مصرفکنندگان دارد. از مزایای آن داشتن حافظه برای 900 تست و محاسبه میانگین قند خون است. علاوه بر آن اشخاصی که در طول روز بارها به انجام تست قند خون نیاز داشته و یا به هر دلیلی زمان درست تست قند خون را فراموش میکنند، میتوانند با استفاده از این دستگاه تا 5 یادآور برای خود تعریف کنند.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تست قند خون باید بدانید

برای خرید این وسیله، باید بدانید که ویژگی بهترین دستگاه تست قند خون چیست؟ بهترین دستگاه تست قند خون خارجی یا ایرانی باید یک دستگاه دقیق، با سرعت پردازش بالا، قابل حمل و آسان باشد. هر چه دستگاه دقیقتر و سادهتر باشد، به همیان میزان کار شما آسانتر میشود. قبل از خرید یک دستگاه تست قند خون باید به میزان کافی جستجو کرده و نظرات کاربران در فضای مجازی راجع به دستگاه مورد نظر را مطالعه کرده باشید؛ سپس میتوانید اقدام به خرید دستگاه انتخابی خود کنید. به یاد داشته باشید هر چقدر دستگاه تست قند خون ویژگیهای بیشتری داشته باشد، شیوه استفاده راحتتری خواهد داشت. اگر تصمیم به خرید دستگاه تست قند خون دارید باید از هزینههای جاری آن آگاه شوید. به عنوان مثال نوارهای تست، سنسورهای اضافی، لنزها و لوازم جانبی را باید به طور جداگانه خریدداری کنید.

خرید دستگاه قند خون

در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای خرید دستگاه تست قند خون را ارائه دهیم. حالا که میدانید ویژگی دقیق ترین دستگاه تست قند خون چیست، باید به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید انواع دستگاه قند خون باشید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی باسابقه و معتبر در زمینه فروش تجهیزات پزشکی است. شما میتوانید برای خرید دستگاه تست قند خون یا لوازم جانبی تست قند خون به سایت درمان کالا مراجعه کنید و بعد از مقایسه محصولات متنوع در بخش دستگاه تست قند خون بهترین گزینه ممکن برای خود را انتخاب کنید.