فرق سرم مو با اسپری دوفاز چیست؟

قسمت عظیمی از زیبایی شما را مو هایتان تشکیل می دهند. به همین دلیل است که مراقبت از مو ها اهمیت زیادی دارد. جهت حفظ زیبایی، درخشندگی و از همه مهم تر سلامت مو هایتان لازم است از محصولات مراقبتی مختلفی استفاده کنید. در میان محصولات موجود در بازار، سرم مو و اسپری های دوفاز شهرت زیادی پیدا کرده اند، اما تعداد بسیار کمی از افراد از تفاوت و عملکرد این دو محصول به طور جداگانه آگاهی دارند. در ادامه مطلب قصد داریم فرق سرم مو با اسپری دوفاز را به طور دقیق برایتان بررسی کنیم تا از هر یک به درستی و با آگاهی بیش تر بهره ببرید.

سرم مو چیست

جهت بررسی فرق سرم مو با اسپری دوفاز، لازم به ذکر است که سرم مو محصولی بر پایه سیلیکون است که در انواع مختلفی به بازار ارائه می شود. از آن جایی که سیلیکون ماده ای لاستیکی شکل می باشد، در قسمت سطحی مو های شما قرار گرفته و اغلب به حالت گرفتن آن کمک خواهد کرد. همچنین سرم مو هایی نیز وجود دارند که با توجه به فرمولاسیون مختلف خود، دارای خواص درمانی متفاوت مانند افزایش حالت ارتجاعی مو، درخشندگی مو، صافی مو، کاهش مو خوره و سایر موارد این چنینی هستند. به طور کلی برای هر مدل مویی، یک سرم مو با خواص ویژه برای شما عزیزان موجود است.

فرق سرم مو با اسپری دوفاز

مزایای سرم مو

استفاده از سرم مو مزایای بی نظیری را برای مو های شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد که در ادامه هر یک را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

  • کنترل موخوره: انتهای مو های خود را بررسی کنید. اگر به دو عدد شاخه تبدیل شده است یا گره های بسیار ریز خورده است، به احتمال زیاد دچار موخوره هستید. سیلیکون موجود در سرم مو از مو هایتان محافظت کرده و به کنترل موخوره خواهد پرداخت. همچنین پروتئین های هیدرولیز شده موجود در آن بار های استاتیکی را خنثی کرده و در نهایت از وز شدن مو ها به طور موثری جلوگیری خواهند کرد.
  • جلوگیری از گره خوردن مو: هنگامی که از سرم مو استفاده می کنید، مو هایی صاف تر، نرم تر و خوش حالت تری دارید. در نهایت به سادگی گره نخورده و حتی شانه کردنشان نیز آسان تر می گردد.
  • حفظ حالت مو: فولیکول مو حالت اصلی آن را مشخص خواهد کرد. شما می توانید با استفاده از سرم موی مناسب، از فولیکول مو هایتان محافظت کرده و حالت مو ها را حفظ کنید.

فرق سرم مو با اسپری دوفاز

روش استفاده از سرم مو

در صورتی که از سرم مو به درستی استفاده کنید، مزایای آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه روش صحیح استفاده از سرم مو را بررسی خواهیم کرد.

  • ابتدا لازم است چند قطره سرم مو را بر روی دستان خود بریزید. سپس به مدت ۵ ثانیه میان دستانتان گرم کنید تا اثرگذاری بیش تری داشته باشد.
  • در ادامه سرم مو را از قسمت انتهایی مو ها تا وسط آن به طور کاملا یکنواخت و مرتب پخش کنید. مراقب باشید سرم مو را به ریشه مو هایتان نزنید، زیرا ظاهری نامناسب را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
  • در انتها نیز لازم است با استفاده از یک شانه با دندانه های پهن، مو هایتان را شانه کنید و تمام سرم مو را به طور کامل پخش کنید.

فرق سرم مو با اسپری دوفاز

انواع سرم مو

از آن جایی که سرم ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می گردند؛ لازم است بهترین نوع را با توجه به جنس موهایتان انتخاب کنید.

  • سرم موی مناسب مو های صاف: اغلب سرم هایی که دارای روغن مارولا، آلوئه ورا و ویتامین E می باشند، برای مو های لخت انتخاب بی نظیری هستند.
  • سرم موی مناسب مو های مجعد: ترکیباتی مانند روغن گلرنگ و روغن جوجوبا می تواند از موج های زیبای مو هایتان به خوبی مراقبت کرده و درخشش را به آن ها هدیه دهند.
  • سرم موی مناسب برای جلوگیری از موخوره: سرم هایی که خاصیت آبرسانی دارند، اغلب برای کنترل کردن مو خوره ها بسیار مناسب بوده و نتیجه خوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

فرق سرم مو با اسپری دوفاز

اسپری دوفاز چیست

در ادامه بررسی فرق سرم مو با اسپری دوفاز، لازم است به سوال اسپری دوفاز چیست نیز به طور دقیق پاسخ دهیم. این محصول بر روی فولیکول مو اثر گذاشته و خاصیت ارتجاعی مو ها را افزایش خواهد داد. در نتیجه هنگام لمس مو ها احساس نرمی و صافی بیش تری خواهید داشت.

مزایای اسپری دوفاز

از بزرگ ترین مزایای اسپری دوفاز می توان به نرم شدن مو هایتان اشاره کرد. همچنین نرم کنندگی را بدون چرب شدن مو هایتان انجام داده و به هیچ عنوان موجب احساس سنگینی بر روی سرتان نخواهد شد. همچنین نمونه هایی از اسپری دوفاز موجود است که قبل از استفاده از دستگاه های گرمایشی مانند سشوار یا اتو مو مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا هدف اصلی آن ها محافظت از مو های شما در برابر حرارت این دستگاه ها می باشد تا آسیب جدی نبینند و مشکلی برای سلامتی آن ها پیش نیاید.

مزایای اسپری دوفاز

روش استفاده از اسپری دوفاز

روش استفاده از اسپری دوفاز بسیار ساده می باشد و به هیچ تخصصی احتیاج ندارد. تنها لازم است آن را بر روی مو هایتان اسپری کنید. (مراقب صورت و چشم های خود باشید) جالب است بدانید که اسپری دوفاز را حتی بر روی مو های خشک نیز می توانید استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید. مخصوصا اگر قصد استفاده از سشوار را دارید، این اسپری می تواند به درخشندگی مو ها کمک ویژه ای کند.

انواع اسپری دوفاز

اسپری ها در انواع مختلفی عرضه می شوند. به عنوان مثال نمونه ای وجود دارد که تنها برای نرم کنندگی و رفع وزی مو ها استفاده می شود. نمونه دیگری نیز وجود دارد که وظیفه درخشش مو ها را بر عهده داشته و در نهایت شاهد اسپری هایی هستیم که لایه ای محافظ بر روی مو های شما بدون ایجاد چربی مو یا سنگین شدن آن ها ایجاد خواهند کرد تا از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنند.

انواع اسپری دوفاز

نتیجه گیری

در نهایت جهت بررسی فرق سرم مو با اسپری دوفاز، لازم به ذکر است که سرم مو علاوه بر نرم کردن و درخشش موها، خاصیت درمانی نیز دارد و می تواند به رفع مشکلات کنونی مو هایتان بپردازد. اما اسپری دوفاز بیش تر بر روی زیبایی و محافظت از مو هایتان تمرکز داشته، درخشش و نرمی بی نظیری را نیز به آن ها خواهد بخشید.