معرفی روغن مو برای موخوره

یکی از مشکلاتی که اغلب خانم ها و حتی بعضی از آقایان در سنین مختلف از آن رنج می برند، موخوره است. موخوره علاوه بر به خطر انداختن سلامت مو هایتان، به زیبایی و لطافت آن ها نیز آسیب جدی وارد می کند. کسانی که طرفدار مو های بلند و بی نقص هستند، دست به کار های مختلفی جهت از بین بردن موخوره می زنند. کوتاه کردن مو ها جزء شایع ترین درمان ها می باشد. همچنین استفاده از روغن مو برای موخوره نیز ممکن است راه حلی موثر برای رفع آن ها باشد.

موخوره چیست و چگونه به وجود می آید؟

معرفی روغن مو برای موخوره

هنگامی که از ساقه (قسمت پایینی مو) مراقبت نشود، آسیب دیده و شکسته خواهد شد. همچنین ممکن است به شاخه های مختلف تبدیل شده و یا به اصطلاحی دیگر، حالت پر شکل به خود بگیرد یا حتی شاهد گره های بسیار کوچک در ساقه مو باشید، در این صورت مو های شما به موخوره مبتلا شده است و باید تا قبل از پیشرفت کردنش، متوقف گردد.

علت موخوره چیست ؟

معرفی روغن مو برای موخوره

در ادامه چند مورد از دلایل موخوره را برای شما شرح داده ایم :

  1. تغذیه نامناسب : اگر مواد معدنی، پروتئین، ویتامین های مختلف و غیره از طریق غذا یا مکمل های مختلف به مو های شما نرسد، ممکن است فولیکول مو که به عنوان روغن طبیعی مو شناخته می شود، در طول مو ها جریان پیدا نکرده و در نهایت موجب خشکی مو شود. به همین دلیل است که اغلب کارشناس ها ادعا دارند، روغن مو برای موخوره کاربرد داشته و می تواند در درمان آن موثر واقع شود.
  2. عدم استفاده از نرم کننده و وراثت : همچنین دلیل بعدی که موجب مو خوره خواهد شد، عدم مراقبت از آن ها به وسیله نرم کننده های طبیعی می باشد. گرچه ژنتیک و جنس مو های شما نیز در این اتفاق بی تاثیر نخواهد بود. برای مثال افراد آفریقایی به دلیل جنس و بافت منحصر به فرد مو هایشان، بیش تر در معرض مو خوره قرار خواهند گرفت.
  3. استفاده بیش از اندازه از وسایل گرمایشی : هنگامی که از لوازم گرمایشی مختلف مانند سشوار یا اتو مو به طور مستمر استفاده کنید، باعث خشکی مو می شود و در نتیجه به موخوره دچار خواهد شد.

راه های درمان موخوره

راه های درمان موخوره

یکی از روش های بسیار موثر جهت درمان این مشکل استفاده از روغن مو برای موخوره است. پیشنهاد می شود که حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شامپو زدن به مو هایتان آن ها را چرب کنید. همچنین شب، هنگام خواب نیز زمانی بسیار مناسب جهت استفاده از روغن مو است. در ادامه چندین روغن و راه کاربردی را برایتان معرفی خواهیم کرد.

  1. روغن نارگیل : استفاده از روغن مو برای موخوره یکی از راه های بسیار کاربردی می باشد. مخصوصا روغن نارگیل که از زنجیره های متوسط ساخته شده است و به سادگی درون مو نفوذ کرده تا به درخشندگی، لطافت و زیبایی آن بیفزاید. همچنین با تغذیه ساقه موهایتان، آن ها را در برابر موخوره مقاوم ساخته و حتی موخوره های موجود را نیز از بین خواهد برد. برای تاثیر گذاری بیش تر لازم است مو ها را از ساقه تا ریشه به خوبی روغن بزنید و توسط یک کلاه بپوشانید تا پس از شست و شو، تاثیر فوق العاده آن را متوجه شوید.
  2. شیر نارگیل : از آن جایی که شیر نارگیل دارای مواد معدنی و ویتامین هایی مانند، ویتامین سی، ویتامین ای، ویتامین بی، کلسیم، آهن و منیزیم می باشد، به سادگی بر روی ساقه مو های شما تاثیر گذاشته و موجب رشد آن ها نیز خواهد شد. تنها لازم است استمرار در مصرف آن را جدی بگیرید تا از مزایای بی نظیرش بهره مند شوید. طرز مصرف آن نیز بسیار ساده است. آن را بر روی مو های خود ریخته و از آغشته شدن تمام سطح آن اطمینان حاصل کنید. بعد از دو ساعت با استفاده از شامپو گیاهی به شستن مو ها بپردازید و پس از خشک شدن شاهد تاثیر آن خواهید بود.
  3. روغن ماهی : در ادامه بررسی راه های کنترل موخوره و معرفی تعدادی روغن مو برای موخوره، لازم است به روغن ماهی که طبق تحقیقات اخیر به عنوان یک روغن موثر برای رشد مو شناخته شده است، نیز توجه کنیم. همچنین اگر به همراه روغن زیتون و تخم مرغ مورد استفاده گردد، می تواند نتیجه شگفت آوری داشته باشد. لازم است از ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن ماهی به علاوه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم مرغ کامل برای مو هایتان استفاده کنید. خمیر به دست آمده را حدود یک ساعت بر روی مو های خود قرار دهید و سپس به شستن آن بپردازید.
  4. روغن آرگان : این روغن از هسته آرگان گرفته شده و به دلیل خواص بی نظیری که دارد، به عنوان طلای مایع نیز شناخته می شود. به دلیل آنتی اکسیدان و ویتامین E موجود در آن برای موخوره مو هایتان بی نظیر می باشد. خواص روغن آرگان، کاربردی بودن روغن مو برای موخوره را به اثبات می رساند.
  5. عدم استفاده از لوازم گرمایشی : برخی از دستگاه ها مانند سشوار، اتو مو و غیره می توانند به ساقه مو های شما آسیب وارد کرده و موجب موخوره گردند. پیشنهاد ما این است که استفاده از چنین دستگاه هایی را به حداقل برسانید و تنها در صورت لزوم از آن ها بهره ببرید.

آیا استفاده از روغن های مختلف برای درمان موخوره موثر می باشد؟

آیا استفاده از روغن های مختلف برای درمان موخوره موثر می باشد؟

به دلیل داشتن ویتامین هایی مانند ویتامین E، ویتامین دی، ویتامین بی و غیره، همچنین وجود مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موثر می توان گفت که روغن مو برای موخوره یکی از بهترین راه ها برای درمان این مشکل می باشد. تنها لازم است نحوه مصرف و ترکیبات آن را به طور دقیق رعایت کنید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

سخن آخر

در نهایت لازم به ذکر است که روغن مو برای موخوره می تواند برای رفع دو شاخه شدن مو و ریزش مو معجزه بخش باشد. تنها لازم است روغنی مناسب با کارآیی بالا را برای این کار انتخاب کنید تا نتیجه آن برایتان رضایت بخش باشد.