واترجت های دندانی چه دستگاه هایی هستند؟
 
طریقه ی کار واترجت های دندانی
واترجت ها محصولات بهداشت دهانی هستند که آب را با فشار مناسبی از طریق یک نازل به سطح دندان ها و لثه ها هدایت میکنند که باعث از بین بردن هرگونه مواد غذایی باقیمانده بین دندان ها و لثه ها؛ از جمله مواد قندی و چربی، و همچنین باعث پاکسازی باکتری ها و موارد دیگر آسیب رسان به دندان ها میشوند.
استفاده از آب در این محصول کارکردن با آن را راحت تر کرده و مهمتر از آن باعث اثربخشی بیشتری در رابطه با پاسکازی محیط دهان و جلوگیری از مشکلات دندان و لثه ها میشود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط محققان، در حال حاضر بهترین روش برای رهایی از پلاک ها و جرمهای باقیمانده بین دندان ها و حتی معالجه بعضی بیماری های لثه ها استفاده از واتر جت هاست. واترجت ها از دو قسمت اصلی مخزن آب و پمپ آب تشکیل شده اند؛ که مخزن این دستگاه ها برای راحتی استفاده، در دسترس کابر قرار میگیرد. نیروی این دستگاه از دو منبع برق شهری و باتری تامین میشود.

تاثیر واترجت های دندانی بر روی ایمپلنت 

در کل ایمپلنت ها از موادی ساخنه شده اند که ضد پوسیدگی هستند و بسیاری از بیماری های دندان ها بر روی آنها اثر ندارند. اما سلامت نگه داشتن لثه ها برای ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت امری ضروری است. زیرا در صورت عدم مراقبت از ایمپلنت ها، شما با مشکلاتی مانند عفونت و التهاب لثه در اطراف ایمپلنت و در نهایت سست شدن ایمپلنت مواجه خواهید شد. به همین خاطر پاکیزه کردن لثه ها به صورت روزانه لازم و ضروری است. در این راستا شرکت واترپیک تحقیقاتی انجام داده است که نشان میدهد؛ تاثیر واترجت های دندانی تقریبا دو برابر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن میباشد.


 

انواع واترجت های دندانی
واترجت ها در دو نوع بی سیم (پرتابل) و باسیم موجود است که در مواردی با هم تفاوت دارند:
واترجت های بی سیم از آنجایی که از اسمشان مشهود است به راحتی قابل جابجایی میباشند و از نظر اندازه کوچک تر از واترجت های باسیم هستند. این مسآله به این خاطر است که مخزن آب این مدل از واترجت ها در دسته یا هولدر آنها تعبیه شده است و این طراحی حس رضایتمندی بیشتری را به کاربر القا میکند. همچنین بی سیم بودن این محصول برای آن دسته از افرادی که در سرویس بهداشتی خود دسترسی به برق ندارند مناسب تر است.
   اما در مقابل، واترجت های باسیم  فضای بیشتری را اشغال میکنند (تقریبا به انداره یک کتری) و به همین دلیل این نوع از واترجت ها میتوانند غیر بهینه و جاگیر تلقی شوند. اما باید توجه داشت که بزرگتر بودن مخزن واترجت های باسیم خود یک مزیت قابل توجه است؛ زیرا به شما اجازه میدهد که با یک بار پر کردن مخزن، مدت بیشتری از دستگاه استفاده کنید و زحمت پر کردن دوباره ی مخزن برای شما کمتر شود.

مزایا و معایب واترجت های دندانی
یکی از مزیت های قابل توجه واترجت ها قدرت پاک کنندگی بالای آنهاست؛ تا جاییکه بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، این دستگاه قابلیت از بین بردن باکتری هایی که در اعماق منافذ لثه ها هستند را دارد؛ در حالیکه در روش های قدیمی پاکسازی دهان مانند نخ دندان و ... این تاثیر کمتر دیده میشود. در حقیقت اضافه کردن این روش به روش های عادی و روزمره ی پاکسازی دهان تاثیر کاملا مشهودی خواهد داشت. در کنار این مزایا، استفاده از واترجت ها سریعتر، راحت تر و موثرتر از روش های قدیمی میباشد و میتواند همزمان، جایگزین چند وسیله ی پاک کننده مانند مسواک، نخ دندان، مسواک ارتودنسی و... باشد.
با وجود این مزایا، دستگاه های واترجت نسبت به روش های قدیمی، هزینه ی بیشتری را برای مشتری به همراه دارند که این امر خود میتواند یکی از معایب این دستگاه ها محسوب شود؛ هرچند در دراز مدت میتوان گفت استفاده از دستگاه های تمیزکننده ی دهان و دندان به صرفه تر از روش های قدیمی است!
از معایب دیگر این دستگاه ها میتوان به حجیم بودن برخی از مدل های باسیم آن اشاره کرد که برای کاربر میتواند آزاردهنده باشد. همچنین در اوایل استفاده از دستگاه های واترجت، به دلیل آشنا نبودن، ممکن است کار با دستگاه برای کاربر سخت باشد و ریخت و پاش و پاشیدن آب به اطراف، کاربر را کلافه کند.

مدل های برتر واترجت های دندانی در سال 2018 به ترتیب رتبه بندی جهانی


1) مدل waterpik wp-660


این واترجت ویژگی های بسیار خوب و مطلوبی دارد مانند 10 درجه مختلف فشار آب، 7 سَری متفاوت، جایگیری دکمه دستگاه بر روی دسته، کم صدا بودن نسبت به مدل های دیگر، ظاهری باریک و زیبا، مخزن 600 میلی لیتری که امکان استفاده از دستگاه را به مدت 90 ثانیه فراهم میکند و همچنین وجود حالت ماساژور در کنار حالت های دیگر.
نتایج تحقیقات متعدد نشان میدهد که این واترجت 93 درصد به کاهش خونریزی لثه ها و 52 درصد به کاهش ورم لثه ها کمک میکند.
تنها تفاوت موجود بین رنگ مشکی و سفید این محصول، رنگ آنهاست وگرنه تفاوتی در ویژگی های آنها وجود ندارد.

(لینک خرید این مدل)
 
2)   مدلPhilips Sonicare Air Flosser/Air Flosser Pro

این مدل توانایی مخلوط کردن آب با هوا را دارد که تاثیر بهتری در پاک کردن دندان و لثه ها دارد و شرکت فیلیپس در مورد این محصول ادعا کرده است که این محصول تا 5 برابر میتواند قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به مسواک های معمولی داشته باشد.
این محصول در دو مدل استاندارد و حرفه ای طراحی شده است. مدل حرفه ای این محصول فضای بیشتری را اشغال میکند اما از 5 حالت مختلف هدایت آب برخوردار است (اتوماتیک، دستی، یک پالسی یا همان یک ضربه ای، دو پالسی و سه پالسی) و مدل استاندارد این محصول کوچکتر از مدل حرفه ای بوده و تنها 2 حالت (اتوماتیک و دستی) هدایت آب دارد اما در هر دو مدل، مخزن 60 میلی لیتری است که برای دو بار استفاده کافی است.
همچنین در این محصول یک چراغ LED روی دسته تعبیه شده که میزان شارژ را نشان میدهد. شما میتوانید با 24 ساعت شارژ این دستگاه به مدت 2 هفته از آن استفاده کنید.
از دیگر مزیت های این محصول اینست که شرکت فیلیپس یک تایمر 4 دقیقه ای برای صرفه جویی در مصرف باتری و یک نازل زاویه دار برای این دستگاه طراحی کرده است.


3) مدل waterpik ultra water flosser wp-100

این محصول 10 حالت فشار آب، و یک مخزن 600 میلی لیتری دارد که برای 90 ثانیه کار با دستگاه کافی است. همچنین بر اساس بررسی های انجام شده، این دستگاه میتواند دو برابر قوی تر از نخ دندان های معمولی عمل کند. اما این دستگاه با وجود ویژگی های خوبی که دارد کمی پر سر و صداتر از مدل های مشابه خود است.

(لینک خرید این مدل)
 
 
4)  مدل   Waterpik WP-450 Cordless Plus Water Flosser

واترجت WP-450 دارای 2 حالت برای شدت آب خروجی میباشد و در دسته آن یک مخزن 210 میلی لیتری تعبیه شده که برای پر کردن آن نیازی به جدا کردن مخزن ندارید و به مدت 45 ثانیه امکان استفاده از دستگاه را در اختیار شما قرار میدهد. منبع تغذیه ی این مدل از واترجت ها باتری قابل شارژ است. که طول عمر باتری آن در صورتی که از آن استفاده نکنید، یک هفته میباشد.
   نکته ای که شاید باعث شده این محصول در رتبه چهارم قرار بگیرد اندازه این دستگاه است که کمی بزرگتر از حد مطلوب است.

(لینک خرید این مدل)


5)  مدل Waterpik WF-03 Cordless Freedom Water Flosser

این مدل 2 حالت برای شدت آب خروجی و 3 عدد سَری متفاوت دارد. این واترجت یک مخزن 150 میلی لیتری دارد که به مدت 30 ثانیه به شما اجازه کار با دستگاه را میدهد.
واترجت WF-03 ضد آب بوده و بوسیله ی سه باتری غیرشارژی تغذیه میشود که در حدود 1 الی 2 ماه بر اساس استفاده کاربر ماندگاری دارد.
جنس مواد به کار رفته در ساخت این دستگاه آنچنان مطلوب نبوده و همچنین اندازه آن میتواند تا مدتی کار با دستگاه را سخت و دشوار کند.


6)  مدل  Broadcare Portable Water Flosser




این مدل 3 حالت برای شدت آب خروجی، تایمر 2 دقیقه ای برای صرفه جویی در مصرف شارژ باتری و نازل با توانایی چرخش 360 درجه دارد. با 8 ساعت شارژ باتری این محصول میتوانید حدودا 160 دقیقه از آن استفاده کنید.
از مواردی که رضایتمندی از این دستگاه را کم میکند میتوان به مخزن کوچک (150 میلی لیتری)، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت محصول و تعداد کم نازل (فقط یک عدد) اشاره کرد.


7)  مدلPanasonic EW1411W Cordless Oral Irrigator



این مدل 3 حالت مختلف برای شدت آب خروجی، 2 عدد نازل، مخزن 130 میلی لیتری، قابلیت نصب روی دیوار و باتری قابل شارژ دارد.
از ویژگی های دیگر این محصول توانایی ترکیب کردن هوا با آب برای افزایش قدرت پاک کنندگی و مخزن با قابلیت جدا شدن میباشد.


8)  مدل Oral-B Oxyjet

واترجت اورال-بی دارای 5 حالت مختلف برای شدت خروجی آب میباشد که میتواند آب را با هوای پاکیزه ای که از فیلتر هوای این دستگاه عبور میکند ترکیب کند و تاثیر بیشتری را در پاک کنندگی دندان ها و لثه ها داشته باشد.
این مدل دو حالت چرخشی و مستقیم برای خروج آب دارد که باعث کاهش 93 درصدی خونریزی لثه ها و همچنین کاهش 25 درصدی بیماری های لثه ها میشود.
جایگاه قرارگیری سری های نازل در سمت راست دستگاه تعبیه شده که بهتر است بر حسب استفاده هر 3 الی 6 ماه سری های آن را تعویض کنید. همچنین برای راحتی کار این مدل قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد.
 
در کل واترجت های دندانی محصولاتی از تکنولوژی روز دنیا هستند که با آنها میتوانید از پاکیزگی دهان خود اطمینان پیدا کنیدو لذت ببرید.


منبع :


Electricteeth.com

Waterpik.com

اکنون اگر قصد مشاهده و خرید دارید کافی است روی لینک زیر کلیک کنید :


 واترجت | فروشگاه اینترنتی درمان کالا 

 فیلم آنباکسینگ واترجت wp-660 توسط درمان کالا