نحوه انتخاب بهترین ماسک مو بدون سولفات

وقتی صحبت مراقبت از مو می شود؛ همه ما نیازهای خاصی داریم. برخی از ما از محصولاتی استفاده می کنیم که حاوی مواد مرطوب کننده بوده و مو را هیدراته می کنند. برخی دیگر به سراغ شامپوهایی می رویم که به طور خاص برای موهای رنگ شده فرموله شده اند. عده ای دیگر نیز هستند که از ترکیبی از شامپوها، نرم کننده ها و ماسک های مو برای آبرسانی، ترمیم آسیب و حتی درمان شوره سر استفاده می کنند. روتین های مراقبت از مو بی پایان و مهم تر از آن، همیشه در حال تغییر هستند. با این حال، انتخاب شما هر شامپو یا ماسکی که هست؛ بهتر است از گزینه های بدون سولفات آن ها استفاده کنید. قبل از این که به بررسی مزایای بهترین ماسک مو بدون سولفات بپردازیم؛ بهتر است ابتدا بدانیم سولفات چیست.

سولفات چیست؟

بهترین ماسک مو بدون سولفات

سولفات ها یا SLS (سدیم لوریل سولفات)، SLES (سدیم لورت سولفات)، ALS (سولفات آمونیوم لورت) سورفکتانت های کم هزینه اما قوی هستند که شرکت ها از آن ها به عنوان یک ماده ارزان قیمت در شامپوها و نرمکننده های خود استفاده می کنند. آن ها حاوی نمک و مواد شیمیایی هستند که باعث خشک شدن کوتیکول ها و فولیکول های مو می شوند و در عین حال آسیب شدیدی به پوست سر وارد می کنند. سولفات ها علاوه بر خشک کردن و آسیب رساندن به موها، طول عمر روش های شیمیایی مانند رنگ کردن، صاف کردن یا هر درمان دیگری را کاهش می دهند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که محصولات حاوی سولفات می توانند چربی های طبیعی بدن که به مرطوب شدن پوست کمک میکنند را از بین ببرند.

چرا استفاده از ماسک مو بدون سولفات بهتر است؟

بهترین ماسک مو بدون سولفات

از مهم ترین مزایای استفاده از ماسک مو بدون سولفات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سولفات ها روغن های طبیعی را از بین می برند: اگر موی سر خود را با روغن ماساژ داده اید؛ استفاده از شامپوی حاوی سولفات بهترین راه برای تمیز کردن کامل مو است. با این حال، اگر هر روز از آن ها استفاده کنید؛ می توانند بیش از حد خشن باشند؛ به خصوص اگر موهای خشک دارید. هنگامی که پوست سر بیش از حد خشک است؛ بدن برای جبران خشکی پوست سر، اضافه کاری می کند و چربی بیشتری تولید می کند که منجر به شل شدن و چرب شدن پوست سر می شود.
  2. سولفات ها طول عمر روش های شیمیایی را کاهش می دهند: چه یک رنگ گران قیمت داشته باشید؛ چه موهای خود را صاف کرده باشید یا از درمان سیستین برای صاف کردن موهای وز استفاده کرده باشید؛ استفاده از یک شامپوی حاوی سولفات طول عمر آن ها را کوتاه می کند و در نهایت باعث اتلاف وقت و پولی که به سختی به دست آورده اید می شود. علاوه بر این، موهای تحت درمان با مواد شیمیایی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و گزینه های بدون سولفات می توانند به حفظ رطوبت کمک کنند و موهایی نرم و ابریشمی را به شما هدیه دهند.
  3. محصولات بدون سولفات برای پوست های حساس عالی هستند: شامپوها، ماسک ها و نرم کننده های حاوی سولفات، باعث تحریک و خارش در افراد دارای حساسیت می شوند. این در حالی است که گزینه های بدون سولفات می توانند خارش، پوسته پوسته شدن پوست سر و قرمزی را کاهش دهند.
  4. محصولات بدون سولفات موخوره را از بین می برند: اگر عادت به استفاده از شامپوها و نرمکننده های حاوی سولفات دارید؛ موها را در معرض آسیب بیشتری قرار می دهید. محصولاتی که حاوی سولفات هستند علاوه بر خشک کردن موها، آن ها را مستعد وز و موخوره می کنند و موها را نامنظم و نامرتب نشان می دهند.
  5. محصولات بدون سولفات از انشعاب و شکنندگی مو جلوگیری می کنند: اگر موهای ظریفی دارید یا شکننده هستند؛ عاقلانه است که برای محصولات مراقبت از موهای خود از فرمول بدون سولفات استفاده کنید. اگر این کار را انجام ندهید؛ سولفات باعث می شود موهای شما آسیب دیده تر از آن چه واقعا هستند به نظر برسند. استفاده از یک فرمول بدون سولفات و پارابن می تواند به آرامی روی موها و پوست سر شما تاثیر بگذارد و کمک زیادی به ترمیم آسیب ها کند.

آیا سولفات برای مو بد است؟

آیا سولفات برای مو بد است؟

از نظر فنی خیر، سولفات ها لزوما مضر نیستند؛ با این حال می توانند تنها در برخی از افراد موها، پوست سر و پوست را از روغن های طبیعی پاک کنند و احساس خشکی و شکننده شدن ایجاد کنند. به همین دلیل، این دسته از افراد می توانند از گزینه های بدون سولفات سود ببرند.

برای انتخاب بهترین ماسک مو بدون سولفات به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین ماسک مو بدون سولفات به چه نکاتی توجه کنیم؟

از جمله مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید بهترین ماسک مو بدون سولفات مورد توجه قرار بگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترکیبات: مهم ترین چیز در مورد ماسک های مو، مواد فعالی است که با آن ها فرموله شده اند. به سراغ ماسک موهایی بروید که حاوی روغن های آبرسان و ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی برای ترمیم مو باشند.
  • بدون سولفات بودن: مانند شامپوها و نرم کننده ها، برخی از ماسک های مو با سولفات فرموله شده اند و برخی دیگر نه. در حالی که بسیاری از انواع مو می توانند سولفات ها را تحمل کنند؛ آن هایی که پوست حساس دارند یا موهای آسیب دیده یا رنگ شده دارند؛ باید سعی کنند به جای آن گزینه های بدون سولفات را انتخاب کنند.
  • اندازه: این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به ازای پولی که پرداخت می کنید؛ چه حجمی ماسک مو دریافت خواهید کرد.
  • آبرسانی عمیق برای موهای مجعد و ضخیم: اگر موهای خشک و مجعدی دارید؛ هنگام خرید بهترین ماسک مو بدون سولفات بهتر است دنبال موردی بگردید که حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان است. به دنبال موادی مانند کره های گیاهی و روغن هایی مانند کره شی، روغن نارگیل، زیتون و کرچک در ترکیبات ماسک مو باشید.

نتیجه گیری

در پایان، به یاد داشته باشید که بهترین ماسک مو بدون سولفات، نه تنها بهترین نتیجه را به شما می دهد؛ بلکه در طولانی مدت به ترمیم و محافظت از موهای شما کمک می کند. توصیه می کنیم کمی تحقیق کنید و فرمول بدون سولفاتی را بیابید که با نیازهای خاص شما مطابقت دارد.