تفاوت کرم مو با ماسک مو چیست؟

یکی از مواردی که در زیبایی انسان ها بسیار موثر است، مو های آن ها است. مو های نرم و براق که رایحه خوشی را از خود پخش می کنند، مورد پسند اغلب مردم هستند. گرچه لازم به ذکر است که به دست آوردن چنین مو هایی کاری ساده نیست و به محصولات مراقبتی بسیاری احتیاج دارد. علاوه بر آن، محصولی که تهیه می کنید، لازم است با جنس مو هایتان سازگاری داشته باشد و آسیبی به آن ها نرساند. برای دستیابی به چنین محصولی، در ابتدا باید تفاوت کرم مو با ماسک مو را بدانید تا هر یک را به درستی انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت کرم مو با ماسک مو

برای بررسی دقیق تفاوت کرم مو با ماسک مو، لازم است با کرم مو به طور دقیق آشنا شویم. درست مانند پوست شما، موهایتان نیز به تغذیه و مراقبت کافی احتیاج دارند. اغلب شما با استفاده از روغن های مختلف به تغذیه مو های خود می پردازید؛ اما ظاهری چرب و نا زیبا را برای شما به ارمغان خواهند آورد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل، استفاده از کرم مو است. کرم مو علاوه بر تغذیه مو هایتان، به حالت گیری و زیبایی آن ها نیز کمک فراوانی می کند تا با یک تیر، دو نشان را هدف گیری کنید.

این محصول شامل ترکیبات طبیعی مانند روغن رزماری، کنف، روغن نعنا و روغن بادام است تا آسیبی به مو های شما نرساند. نحوه مصرف آن نیز بسیار ساده است. عموما به دو صورت زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • قبل از مصرف شامپو (اغلب برای تغذیه مو ها): قبل از استفاده از شامپو، مقداری از آن را بر روی دست ها یتان بریزید و مو های خود را ماساژ دهید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه آن ها را بشویید.
  • بعد از مصرف شامپو ( برای حالت گیری بهتر مو ها): بعد از خشک کردن کامل مو ها یتان با حوله، لازم است مقداری از کرم مو را بر روی دستانتان بریزید و شروع به حالت دهی مو ها بکنید.

ماسک مو چیست؟ و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

تفاوت کرم مو با ماسک مو

در ادامه بررسی تفاوت کرم مو با ماسک مو، لازم است در این قسمت با ماسک مو نیز آشنا شویم. این محصول برای رفع خشکی و مشکلات مو های شما طراحی شده است و بیشتر هدف درمانی را دنبال می کند. این محصول شامل روغن های گیاهی و کره های طبیعی غلیظ است.

نکاتی در رابطه با نحوه خرید و استفاده از ماسک مو:

  • برای پاسخ به سوال تفاوت کرم مو با ماسک مو چیست، لازم است دستورالعمل موجود بر روی کرم مو را به خوبی مطالعه کنید و از محتوای آن آگاه شوید. به عنوان مثال محتویاتی مانند روغن های جوجوبا، زیتون، بادام و آووکادو می توانند برای مو های خشک معجزه کنند. همچنین وجود عسل و موز نیز در این ماسک ها بسیار موثر هستند.
  • نحوه استفاده از آن ها متفاوت است. برخی بر روی مو های مرطوب، خشک یا خیس اعمال می شوند و برخی دیگر هنگام خواب مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تاثیرگذاری بیشتر، می توانید روی ماسک را با یک کلاه حمام بپوشانید.

تفاوت کرم مو با ماسک مو

  • با توجه به تفاوت کرم مو با ماسک مو، لازم به ذکر است که هنگام استفاده از کرم مو، شما باید آن را بر روی مو های خود ماساژ دهید تا کارآیی لازم را عرضه کنند؛ اما ماسک مو احتیاجی به ماساژ ندارد. در غیر این صورت ممکن است به سلامت مو هایتان آسیب وارد کند.
  • برای بیان تفاوت کرم مو با ماسک مو، باید گفت که استفاده از کرم مو، گران تر از ماسک مو است. همچنین لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از کرم مو می تواند موجب کدر شدن رنگ مو ها یتان شود.
  • اگر مو های کراتینه شده یا رنگ شده دارید، با توجه به تفاوت کرم مو با ماسک مو، می توان گفت که ماسک مو برای شما انتخاب بهتری است؛ اما اگر مشکلاتی مانند خشکی مو، کدری یا چربی بیش از اندازه دارید، انتخاب کرم مو برای تغذیه و حالت دادن مو ها یتان کار عاقلانه تری است.

انواع مختلف ماسک مو

اگر قصد دارید تفاوت کرم مو با ماسک مو را بدانید، با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد. انواع مختلفی از ماسک مو ها در بازار موجود است که نیاز مو های مختلف را برطرف خواهند کرد. شما باید با توجه به موی خود، بهترین مورد را انتخاب کنید. به عنوان مثال کسی که مو های تیره دارد، نسبت به کسی که مو های بلوند دارد، به ماسک موی متفاوتی احتیاج دارد.

ماسک موی مناسب مو های رنگ شده

این ماسک مو طوری طراحی شده است که از مو های تحت تاثیر مواد شیمیایی و رنگ شده محافظت کند و از آن جایی که به مرور زمان، رنگ موجب خشکی و کدری مو می شود، این ماسک مو شامل مواد فعال نگه دارنده رنگ مو و کوتیکول است که به زیبایی مو های شما می افزاید.

ماسک موی مناسب مو های آسیب دیده

ماسک مو مناسب مو های آسیب دیده مواد فعالی دارد که از مو های شما محافظت می کند و جلوی آسیب دیدن بیشتر آن ها را می گیرد. این ماسک ها اغلب شامل کراتین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها، نرم کننده ها و مرطوب کننده های مختلف هستند.

انواع مختلف کرم مو

انواع مختلف کرم مو

در ادامه دو نوع کرم مو به شما معرفی کرده ایم که شامل :

  • کرم مو بر پایه روغن

در ادامه بررسی تفاوت کرم مو با ماسک مو، باید گفت که در ساختار این مدل کرم مو از فراورده های نفتی استفاده شده است که ظاهری بسیار براق را به مو های شما می بخشد؛ اما شستن آن ها کمی دشوار است و ممکن است موجب دردسرتان شوند.

  • کرم مو بر پایه آب

امروزه اغلب کرم های مو بر پایه آب هستند که شستن آن ها نیز بسیار ساده است و برای انواع مختلف مو ها کارآیی لازم را دارد. مخصوصا اگر مو هایی خشک و کم پشت دارید، این مورد بسیار کمک کننده است.

سخن آخر

در این مقاله درباره تفاوت کرم مو با ماسک مو و انواع آن ها صحبت کردیم. متوجه شدیم که کرم مو را باید روی موها ماساژ داد اما ماسک مو به ماساژ نیازی ندارد، کرم مو گران تر از ماسک مو است، ماسک مو برای مو های رنگ شده و کرم مو برای تغذیه موها مناسب است.