nail polish removing

 

شاید اغلب افراد کمتر به سلامتی ناخن هایشان اهمیت بدهند زیرا بر این باور هستند که ناخن ها به راحتی و با سرعت رشد کرده و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید به سادگی رفع می شود.جدای از اهمیت سلامت ناخن‌ها، زیبایی ناخن ها در زیبایی دست ها نقش موثر و ویژه ای را ایفا می کند. استفاده از لاک، یک راه برای زیبا تر کردن آن ها است اما هنگام پاک کردنشان اگر از بهترین پد لاک پاک کن استفاده نکنید، ممکن است آسیب جدی به ناخن هایتان و همچنین باعث از بین رفتن زیبایی دستانتان شود.

در ادامه می خواهیم مواد تشکیل دهنده و ویژگی های بهترین پد لاک پاک کن را در اختیار شما قرار دهیم. محصولات محافظت و آرایش ناخن متنوع اند که به معرفی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

 

نحوه عملکرد پد لاک پاک کن

پد لاک پاک کن، نقش یک حلال قوی را برای شما بازی می کند که لاک روی ناخن شما و کوتیکول های موجود بر روی پوست های اطراف ناخن را به طور کلی پاک کرده و از بین می برد. بنابراین بهتر است لاک پاک کن ها در کنار محصولات ترمیمی مثل کرم دست و ناخن شون (Schon) مصرف شوند. این کرم، مرطوب کننده و ترمیم کننده قوی دست و ناخن است و از خشکی پوست اطراف ناخن جلوگیری می کند.

schon nailpolish remover

بهترین پدهای لاک پاک کن اغلب در دو نوع به بازار ارائه می شود:

1) لاک پاک کن های بر پایه استون

2) لاک پاک کن های بر پایه غیر استون، معمولا روغن و آب

اغلب تمامی مارک ها دارای این دو نوع پد هستند. با مطالعه ویژگی های پد لاک پاک کن که بر روی برچسب آن ذکر شده است، می توانید مواد استفاده شده و نوع آن را به راحتی متوجه شوید.

 

مواد سمی موجود در لاک پاک کن ها

در میان موادی که در پد های لاک پاک کن استفاده شده است، چند نمونه سمی نیز موجود است که اگر به خوبی ترکیب نشده باشند ممکن است آسیب جدی به ناخن های شما برسانند. در ادامه دو مورد از آن ها برای شما آورده شده است.

تولوئن: این ماده از زغال سنگ و نفت گرفته شده است که از معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) ایجاد کم خونی مزمن

2) کاهش سلول های خونی بدن

3) آسیب رساندن به کلیه و کبد

4) رساندن آسیب جدی به جنین خانم های باردار

 

فرمالدئید: از این ماده، اغلب برای سفت کردن لاک پاک کن ها استفاده می شود. از آسیب آن ها می شود به این موارد اشاره کرد

1) سرطان زا بودن

2) محرک چشم و پوست

3) تنفس سخت

برای پیدا کردن بهترین پد لاک پاک کن، بهتر است دنبال نوعی از آن باشید که شامل مواد بالا نباشد.

 

لاک پاک کن های قدرتمند (۱۰۰ درصد استون)

لاک پاک کن هایی که در تولیدشان از استون خالص (۱۰۰ درصد) استفاده شده است، بسیار قدرتمند هستند و هر نوع لاکی را به راحتی پاک می کنند اما دارای معایب قابل توجهی نیز هستند به عنوان مثال:

1) با استفاده بیش از اندازه از آن ها ناخن شما در معرض خشک شدن، شکننده شدن، شکافته شدن و نازک شدن قرار می گیرد.

2) همچنین به دلیل لایه برداری قوی، رنگدانه های طبیعی بر روی ناخن هایتان را از بین می برد که این کار موجب زرد شدن ناخن های طبیعی شما می گردد.

acetone nailpolish remover

 

 


بیشتر بخوانید: تفاوت پن و صابون چیست؟


مزایای لاک پاک کن های قدرتمند (۱۰۰ درصد استون)

هر ماده ای که ما استفاده می کنیم، علاوه بر معایب، فوایدی نیز دارد که نباید از آن ها غافل شد.

1) سرعت بسیار بالای آن ها در پاک کردن لاک قابل توجه است.

2) قوی ترین و سخت ترین لاک ها را به راحتی از روی ناخن هایتان پاک می کند.

3) از این پد لاک پاک کن حتی برای ناخن مصنوعی نیز می توانید استفاده کنید.

4) برای از بین بردن روغن و آماده کردن ناخن ها جهت لاک زدن نیز بسیار مناسب هستند.

اگر نیاز به یک لاک پاک کن فوری و قدرتمند برای لاک های خود دارید از محصولات استونی مثل محلول لاک پاک کن استونی بیول استفاده کنید.

bio'l nailpolish remover

لاک پاک کن های غیر استونی

در ترکیبات لاک پاک کن های غیر استونی، اغلب موادی با شدت ضعیف تر مانند اتیل استات استفاده می گردد تا آسیبی به پوست و ناخن شما نرساند برای مثال پد لاک پاک کن بیول فاقد استون بوده و علاوه بر آن از ویتامین E برخوردار است. مواردی مانند ویتامین های مختلف (B5 و E) و گلیسیرین در لاک پاک کن های غیر استونی، برای جلوگیری از خشکی احتمالی دست شما دیده می شود.

 bio'l nailpolish remover

موارد استفاده و فواید لاک پاک کن های غیر استونی

1) اگر برای ناخن کاشت، نیاز به لاک پاک کن دارید، این مورد آسیب کم تری نسبت به مدل استون دار به ناخن شما وارد می کند. برای مثال دستمال لاک پاک کن این لی با موادی که دارد مانع ایجاد حساسیت و خشکی پوست می شود و انتخاب مناسبی برای شماست.

nailpolish removing

2) استفاده آن به صورت مکرر مشکلی ندارد زیرا با نداشتن پاک کننده قوی مانند استون، آسیبی به ناخن هایتان وارد نمی کند.

3) توجه داشته باشید که لاک پاک کن های استون دار سرعت بالاتری در پاک کردن لاک نسبت به مدل های بی استون دارند. پس هنگام استفاده از انواع بدون استون، باید صبر بیشتری داشته باشید.

4) این مدل را به خانم هایی که لاک رنگ روشن استفاده می کنند، پیشنهاد می کنیم زیرا کارکرد آن بر روی لاک های روشن بی نظیر است.

 

نکات مفید برای خشک نشدن پوست اطراف ناخن

1) از پد های پاک کننده ناخن قوی بیش از اندازه استفاده نکنید. هفته ای یک یا نهایتا دو بار استفاده از آن کافی است. اگر از این پد ها کمتر استفاده کنید، آن اثر خشک شدگی که بر روی ناخن هایتان می گذارد، به سادگی ترمیم می شود و از بین خواهد رفت.

2) قبل از پاک کردن لاک موجود بر روی ناخن هایتان، کمی روغن زیتون به پوست اطراف آن بمالید تا به پوستتان کمترین آسیب وارد شود.

3) از پد لاک پاک کن دارای روغن زیتون و ویتامین E جهت به حداقل رساندن آسیب ها، استفاده کنید. محصولاتی که از مواد ترمیم کننده و تقویت کننده استفاده کرده اند برای ناخن های شما بهتر اند؛ مثل محلول لاک پاک کن فاقد استون بیول که دارای ویتامین E و روغن های مفید است.

bio'l nailpolish remover

با دانستن این نکات و استفاده از محصولات با کیفیت شما سلامتی ناخن های خود را تامین می کنید. برای بازدید از بهترین محصولات آرایش ناخن و تهیه آن، به سایت درمان کالا مراجعه کنید و با توجه به نیاز و بودجه خود راهنمایی بگیرید.

 


بیشتر بخوانید: