برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؟

امروزه ورزش های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند در داشتن یک اندام مناسب به شما کمک کنند. از آن جایی که هر فردی سلیقه خاص خود را دارد؛ باید ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کند. اما ممکن است که فرد نداند برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است. ما در این مقاله به طور کامل ورزش های مختلفی که می توانند برای تناسب اندام مناسب باشند را نام برده ایم تا شما بتوانید بنا به سلیقه خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بهترین ورزش ها برای داشتن تناسب اندام

  1. شنا

شنا یکی از بهترین ورزش هایی است که می توان برای داشتن تناسب اندام از آن کمک گرفت. این ورزش نه تنها یک ورزش فیزیکی کامل است؛ بلکه برای سلامت روح و روان شما نیز فواید زیادی دارد. شنا برای قلب شما مفید است و می تواند استرس شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. همچنین می تواند وزن بدن شما را متعادل نگه دارد. علاوه بر این ها شنا می تواند ظرفیت ریه های شما را افزایش دهد و قدرت و استقامت عضلانی را نیز بهبود ببخشد.

برای این که بهتر بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است در مورد شنا بگوییم که این ورزش یکی از معدود ورزش هایی است که می توان آن را در تمام طول سال انجام داد. می توانید در فصول سرد از استخر های سرپوشیده استفاده کنید و در فصول گرم سال نیز از استخر های روباز و ساحلی استفاده کنید.

  1. تنیس

یکی دیگر از ورزش های هوازی بسیار خوب برای داشتن اندام مناسب، ورزش تنیس است. برای این که بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است در مورد تنیس بگوییم. این ورزش حدود 600 کالری در ساعت از بدن شما می گیرد و آن را می سوزاند. حرکات کوچک اما بسیار سریع مانند دوی سرعت، پیوت (pivots) و اسلم (slams) باعث می شود که انرژی خود را در حرکات کوتاه اما بسیار قدرمند آزاد کنید. از دیگر ویژگی های ورزش تنیس می توان به افزایش قدرت بازو، تقویت عضلات و سلامت قلب و عروق بدن اشاره کرد.

  1. قایقرانی

یکی از ورزش های بسیار لذت بخشی که احتمالا بسیاری از افراد از آن لذت می برند؛ قایقرانی است. برای این که بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است که در مورد ورزش محبوب قایقرانی بیشتر بدانید. قایقرانی فواید بسیار زیادی از جمله کاهش وزن، آسیب کمتر به عضلات و افزایش قدرت عضلانی دارد که می تواند به شما را در رسیدن به اندام مناسب کمک کند.

اگرچه این ورزش مخصوص فضای باز است و بهتر است که در هوای آزاد انجام شود؛ اما امروزه وسیله هایی تولید شده اند که با نام ماشین قایقرانی شناخته می شوند. این وسیله ها برای کسانی که امکان قایقرانی در فضای باز را ندارند مناسب است. زیرا می توانند به کمک آن، عضلات خود را تقویت کنند.

  1. کشتی

برای این که بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است که به ورزش کشتی اشاره کنیم. ورزش کشتی یکی از ورزش های بسیار خوبی است که می تواند برای آمادگی جسمانی، دفاع شخصی و همچنین تناسب اندام بسیار مناسب باشد. به خاطر فواید بسیار زیاد کشتی، امروزه این رشته بیش از پیش محبوب شده است. هر کسی می تواند چه برای تفریح و چه برای تناسب اندام ورزش کشتی را یاد بگیرد و به طور روزانه این ورزش را انجام دهد. حرکت های موجود در ورزش کشتی می توانند مفاصل بدن را بهبود بخشند و در کاهش وزن به شما کمک زیادی کنند.

  1. اسکواش


برای این که بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است که به ورزش اسکواش اشاره کنیم. اسکواش یکی از ورزش هایی است که کمتر در بین مردم جا افتاده است. اما با این حال، برای سال های متوالی از طرف مجلات معتبری مانند مجله فوربس به عنوان سالم ترین ورزش جهان شناخته شده است.

ورزش اسکواش فواید بسیار زیادی دارد. برای مثال اسکواش می تواند قدرت انعطاف پذیری را تا حد زیادی افزایش دهد. علاوه بر آن با ورزش اسکواش می توانید کالری زیادی بسوزانید تا بتوانید اندام مناسبی داشته باشید. ورزش اسکواش می تواند به هماهنگی بهتر چشم ها و دست های شما کمک کند. این ورزش را می توانید به صورت گروهی یا دو نفره انجام دهید.

  1. بسکتبال

برای این که بهتر بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ باید به ورزش بسکتبال اشاره کنیم. این ورزش انرژی بسیار زیادی را از شما می گیرد و کمی سنگین تر از ورزش های دیگر است. اما در عوض استقامت بدنی شما را افزایش می دهد و تعادل و هماهنگی را در بدن شما بهبود می بخشد. طبق تحقیقات انجام شده ورزش بسکتبال هوش فضایی شما را تقویت می کند و استخوان های شما را تقویت می کند. ورزش بسکتبال برای قلب و عروق عالی است؛ اعتماد به نفس شما را افزایش داده و احساس خستگی و خواب آلودگی را از شما دور می کند.

  1. دوچرخه سواری

برای این که بدانید برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است؛ خوب است به ورزش بسیار ساده دوچرخه سواری اشاره کنیم. این ورزش را اکثر افراد می توانند انجام دهند. برای این که بتوانید از دوچرخه سواری لذت ببرید؛ نیاز به رقابت با دیگران ندارید. به راحتی می توانید خودتان با دوچرخه تان ورزش کنید. برای تنوع بیشتر نیز می توانید در کلاس های دوچرخه سواری که تقریبا در همه جا در دسترس هستند شرکت کنید. می توانید با دوستان خود در فضای باز به طور گروهی دوچرخه سواری کنید. همچنین این ورزش را می توانید در سالن ها و خانه خود نیز انجام دهید. برای این کار نیاز به یک دوچرخه ثابت دارید.

خوب است بدانید که ورزش دوچرخه سواری باعث تناسب اندام می شود و سلامت قلب و عروقی شما را افزایش می دهد.

جمع بندی

تمرینات کاردیو، تمرینات مقاومتی و تمرین های شبیه به آن ها می توانند برای بسیاری از افراد خسته کننده و کسل کننده باشند. به همین خاطر است که بسیاری از افراد بعد از مدتی از ورزش خسته می شوند. اما برای این که بتوانید اندام مناسبی داشته باشید؛ حتما لازم نیست که در باشگاه مشغول تمرین های سخت باشید و عرق کنید.

شما می توانید برای تناسب اندام ورزش های سرگرم کننده و جذاب را انتخاب کنید و از ورزش لذت ببرید. اما شاید از خود بپرسید که برای تناسب اندام چه ورزشی مناسب است. به همین خاطر ما در این مقاله، بهترین ورزش هایی که می توانید برای رسیدن به تناسب اندام انتخاب کنید را نام بردیم.