کاربرد افترشیو برای شادابی پوست

صورتی تراشیده و صاف، زیبایی منحصر به فردی به آقایان می بخشد. اگر می خواهید بعد از اصلاح صورت خود جوش نزنید و پوستی صاف داشته باشید، لازم است اصطلاح افتر شیو را جدی بگیرید. کلمه افتر شیو از زبان انگلیسی وارد زبان فارسی شده است (after shave) افتر به معنای بعد و شیو به معنای تراشیدن صورت است. به طور کلی می توان گفت که این کلمه به محصولاتی که پس از اصلاح باید برای ضد عفونی و زیبایی پوست استفاده شوند، اشاره دارد و عمدتا برای محصولات آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم کاربرد افترشیو را به طور دقیق برای کسانی که اطلاعات کافی ندارند، شرح دهیم.

افترشیو چیست؟

افترشیو ها محصولاتی پوستی هستند که وظیفه ضد عفونی کردن پوست صورت پس از تراشیدن آن را بر عهده دارند. به همین دلیل است که درصد قابل توجهی از الکل دارند. با این وجود، شاید بعضی از مردم آن ها را با ادکلن اشتباه بگیرند. در حالی که افترشیو فقط ۱ الی ۳ درصد اسانس برای خوش بو سازی پوست دارد و وظیفه دیگرش، نرم کردن و جلوگیری از جوش زدن صورت است. در حالی که عطر و ادکلن فقط رایحه ای خوش بو دارند و درصد اسانس خوش بو کنندگی بیش تری نیز دارد.

کاربرد افترشیو چیست؟

کاربرد افترشیو

افتر شیو ها وظیفه تمیز کردن منافذ پوست شما پس از اصلاح صورت را بر عهده دارند. آن ها با این کار جلوی به وجود آمدن هرگونه برآمدگی، قرمزی و سوزش بر روی صورت را خواهند گرفت. ابتدا منافذ باز صورت را تمیز کنید و با این کار تمام باکتری های موجود بر روی پوست را پاک کنید. افترشیو در ادامه منافذ را می بندد تا آلودگی جدید وارد آن ها نشود. همچنین دیگر کاربرد افترشیو خاصیت آبرسانی آن است که پوست شما را هیدراته نگه می دارد و رطوبت را به آن بازخواهد گرداند. مدل های قدیمی اغلب به صورت مایع با درصد بالا تری از الکل بودند؛ اما نمونه های امروزی فرمولی ساده تر و ملایم تر دارند که به صورت لوسیون عرضه می شوند.

آیا استفاده از افترشیو ضروری است؟

استفاده از افترشیو پس از اصلاح صورت به هیچ عنوان ضروری نیست. بلکه تنها کمک کننده ای اضافی برای داشتن پوستی نرم تر و درخشان تر است. اگر شما نمی خواهید از افترشیو ها استفاده کنید، ترکیب آب سرد به همراه روغن مناسب بر روی پوست، می تواند نرم کننده بسیار خوبی باشد. همچنین آب سرد منافذ پوست شما را می بندد و از بروز جوش یا تورم بر روی آن جلوگیری خواهد کرد.

ماندگاری افترشیو چقدر است؟

دیگر کاربرد افترشیو فراهم کردن بوی خوش است. بسیاری از مردان تنها به دلیل رایحه ملایم و منحصر به فرد آن، از این محصول به طور روزانه استفاده می کنند و آن را در برنامه روتین خود قرار می دهند. اگر هدف شما از مصرف افترشیو، بوی خوش است، لازم به ذکر است که این ماده حدود ۳ ساعت بر روی پوست شما می ماند. اما اگر قصد دارید این رایحه را برای مدت طولانی تری بر روی پوستتان نگه دارید، جای هیچ نگرانی ای نیست. شما می توانید از محصولات دیگری که درصد اسانس خوش بو کننده شان بالا تر است استفاده کنید. افترشیو وظایف دیگری نیز نسبت به فراهم کردن بوی خوش دارد، در نتیجه اگر فقط به دنبال رایحه ای ملایم هستید، محصولات دیگر را در روتین خود جای دهید.

آیا از افترشیو فقط بعد از اصلاح باید استفاده کرد؟

آیا از افترشیو فقط بعد از اصلاح باید استفاده کرد؟

خیر! افترشیو های امروزی مواد بسیار مفیدی برای پوست دارند که اگر در روتین روزانه شما قرار گیرند، مزایای بسیاری را به همراه خواهند داشت. برای مثال، افترشیو آلوورا به نرمی و آب رسانی پوست کمک می کند و افترشیو روغن درخت چای جوش ها و التهاب پوست را از بین می برد. همچنین افترشیو ویتامین ای دارد که از چروک شدن پوستتان جلوگیری می کند و پوست شما را زیبا و درخشان می سازد.

نحوه استفاده از افترشیو

افترشیو اگر به درستی مصرف گردد، ماندگاری و کاربرد آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه بررسی کاربرد افترشیو، لازم است نحوه استفاده صحیح آن را نیز بیاموزید.

  1. اصلاح کامل: ابتدا صورت یا هر ناحیه از بدنتان را به طور کامل اصلاح کنید و هیچ جایی را از قلم نیندازید.
  2. شستن ژل اصلاح: در ادامه ناحیه را با آب سرد بشویید و تا پاک شدن کامل ژل مخصوص اصلاح به کار خود ادامه دهید.
  3. خشک کردن پوست: با استفاده از یک حوله نرم و تمیز، پوست خود را خشک کنید. پوست را بیش از اندازه ماساژ ندهید؛ زیرا ممکن است موجب تحریک آن شوید و شاهد نتیجه مطلوبی نباشید.
  4. استفاده از افترشیو: در آخر هم افترشیو را بر روی کف دستانتان بریزید و به آرامی بر روی ناحیه اصلاح شده بکشید. این کار را به طور یکنواخت انجام دهید و مطمئن شوید که هیچ قسمتی از پوست را از قلم نخواهید انداخت.

مزایای استفاده از افترشیو

مزایای استفاده از افترشیو

مزایا و کاربرد افترشیو به فرمول و ساختار آن وابسته است.به طور کلی مزایایی را که میان تمام افترشیو ها یکسان هستند برایتان بازگو خواهیم کرد.

  1. ضد عفونی کردن پوست: بعد از اصلاح، پوست نازک تر می شود و زخم های ریزی بر روی آن ظاهر خواهد شد. به همین دلیل مستعد جذب میکروب های فراوانی است. در این شرایط ضد عفونی کردن پوست و زخم ها می تواند بسیار کمک کننده باشد تا زخم ها زودتر خوب شوند و ملتهب نشوند.
  2. کاهش خارش: پس از اصلاح صورت ممکن است خارش های بسیاری را بر روی پوستتان تجربه کنید. افترشیو به طور موثری پوستتان را التیام می دهد و خارش آن را کاهش خواهد داد.

نتیجه گیری

استفاده از افترشیو مزایای بسیاری را به دنبال دارد. می توانید با آبرسانی و نرم کنندگی، پوستی شاداب و زیبایی داشته باشید. افترشیو آسیب های پوستی مانند جوش و خارش را کاهش می دهد و پوست صورت شما را زیبا و شاداب خواهد کرد.