بهترین خوراکی های رژیمی

بدن سالم در هر شکل و اندازه ای می تواند وجود داشته باشد. به همین خاطر کاهش وزن را نمی توان یک راه فوق العاده برای رسیدن به سلامتی دانست. همه ی افراد نیاز به کاهش وزن ندارند. اما برای این که بتوانید بدن سالم تری داشته باشید می توانید رژیم بگیرید و وزن خود را کمی کاهش دهید.

برای کاهش وزن، بعد از ورزش، مهم ترین چیزی که می تواند روی وزن شما تاثیر بگذارد؛ تغذیه شما است. به همین خاطر ما بهترین خوراکی های رژیمی که می توانید در طول رژیم خود مصرف کنید را برای شما نام برده ایم.

بهترین غذا های رژیمی

  1. تخم مرغ کامل

تخم مرغ یکی از بهترین غذا هایی است که می توانید در طول رژیم بخورید. تخم مرغ می تواند کلسترول مورد نیاز بدن شما را تامین کند. بدن برای این که بتواند نیاز خود را تامین کند؛ به منابع غذایی سرشار از کلسترول نیاز دارد. اگر مصرف کلسترول خود را به صفر برسانید بدن مجبور می شود که نیاز خود را از کبد برداشت کند که برای سلامتی مضر است.

در بین بهترین خوراکی های رژیمی، تخم مرغ بهترین غذایی است که می توانید برای تامین کلسترول بدن خود مصرف کنید. مصرف 7 تا 12 تخم مرغ در هفته برای بسیاری از افراد بی خطر است. مصرف بیشتر از این مقدار می تواند میزان سطح کلسترول بد یا همان LDL را بدن شما افزایش دهد و شما را از رسیدن به یک وزن متعادل دور کند.

علاوه بر تمامی این موارد، تخم مرغ یکی از غذا هایی است که سرشار از مواد مغذی است. مهم ترین مواد مغذی تخم مرغ در زرده آن وجود دارند. به همین خاطر به هیچ عنوان زرده تخم مرغ را جدا نکنید و آن را بخورید. حتی اگر آن را دوست ندارید.

  1. سبزی های برگ دار

در بین بهترین خوراکی های رژیمی، سبزی های برگ دار را فراموش نکنید. سبزی های برگ دار شامل سبزی هایی مانند کلم پیچ، اسفناج، سبزی کولارد، چارد سوئیسی و خیلی از سبزی های دیگر می شود.

سبزی های برگ دار خواص بسیار زیادی دارند و می توانند به شما کمک شایانی در رسیدن به وزن متعادل تان کنند. برخی از ویژگی های سبزی های برگ دار شامل وجود فیبر فراوان و مواد مغذی می شود. این مواد شما را سیر و هیدراته نگه می دارند.

علاوه بر این ها، یکی از دلایلی که باعث شده است سبزی های برگ دار در لیست بهترین خوراکی های رژیمی قرار بگیرند؛ وجود تیلاکوئید است. طبق تحقیقات انجام شده، تیلاکوئید ها مواد مغذی زیادی دارند.

فقط دقت داشته باشید سبزی ها دارای مقدار زیادی ویتامین K هستند. این خبر خوبی است اما برای کسانی که از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنند یا دارو های خاصی می خورند ممکن است خبر بدی باشد. به همین خاطر قبل از مصرف هرگونه سبزی با دکتر خود مشورت کنید تا در صورت امکان تداخل بین این دو شما را مطلع کند.

  1. ماهی قزل آلا

یکی از بهترین خوراکی های رژیمی، ماهی های قزل آلا هستند. ماهی های چرب مانند ماهی های قزل آلا، فوق العاده مغذی هستند و می توانند به عنوان یک غذای فوق العاده در رژیم غذایی شما باشند.

ماهی های سالمون پروتئین فراوانی دارند. این ماهی ها چربی های سالم و مواد مغذی بسیار مختلفی دارند. این ترکیبات می تواند شما را سیر نگه دارد و به شما در داشتن وزن متعادل کمک کند. همچنین خوب است به این موضوع اشاره کنیم که ماهی های سالمون سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند که می توانند التهاب های بدن شما را از بین ببرند. التهاب ها نقش مهمی در چاقی و بیماری های مختلف دارند.

  1. سینه مرغ و گوشت های بدون چربی

یکی دیگر از مواد مغذی که می تواند در لیست بهترین خوراکی های رژیمی قرار بگیرد؛ سینه مرغ و به طور کلی گوشت های بدون چربی است. برخی از افراد می گویند که گوشت ها می توانند باعث ایجاد دیابت یا بیماری های قلبی شوند. اما شواهدی که بتواند این موارد را تایید کند؛ خیلی کم است. اما با این حال باید بدانید که مصرف زیاد گوشت های قرمز و فرآوری شده ارتباط مستقیمی با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی دارند.

یکی از دلایلی که باعث شده است گوشت های بدون چربی در لیست بهترین خوراکی های رژیمی قرار بگیرند؛ وجود مواد مغذی است که سبب تامین پروتئین و آهن بدن شما می شود. اگر بتوانید مصرف آن ها را متعادل نگه دارید می توانید گوشت ها را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید. فقط دقت داشته باشید که میزان مصرف گوشت نهایتا باید هفته ای 2 یا 3 بار باشد.

  1. میوه

همه افراد امروزه می دانند که میوه ها خوراکی های سالمی هستند و این موضوع از لحاظ علمی نیز اثبات شده است. به همین خاطر است که میوه نیز در بین بهترین خوراکی های رژیمی قرار می گیرد.

طبق تحقیقات انجام شده در جامعه، افرادی که بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده می کنند؛ بدن سالم تر و قوی تری نسبت به افرادی که میوه مصرف نمی کنند داشتند. زیرا میوه ها دارای مواد مغذی بسیار زیادی هستند و می توانند به افراد کمک کنند که وزنی سالم و عالی داشته باشند.

میوه ها با این که دارای قند طبیعی زیادی هستند؛ کالری بسیار پایینی دارند. میوه ها دارای مواد مغذی بسیار زیادی هستند و فیبر موجود در آن ها نیز به بدن شما کمک می کند تا قند خون شما آرام تر ترشح شود.

فراموش نکنید که هیچ گاه نباید میوه ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به خصوص کسانی که از رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم پیروی می کنند. این افراد باید میوه زیادی مصرف کنند تا بتوانند مواد مغذی را به بدن خود برسانند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد بهترین خوراکی های رژیمی صحبت کردیم. غذا ها و خوراکی های خوشمزه بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها برای رسیدن به وزن متعادل استفاده کنید. این مواد معمولا شامل غذا های کامل مانند ماهی، گوشت های بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، آجیل، دانه ها و حبوبات می شود.

همیشه به یاد داشته باشید که باید در کنار رژیم غذایی خود ورزش منظم و روزانه نیز داشته باشید تا بتوانید وزنی متعادل و زندگی سالمی داشته باشید.