خرابی تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی شامل انواع مختلفی از محصولات هستند که برای معاینه، تشخیص بیماری و یا فرایند درمان مورد استفاده قرار میگیرند. تجهیزات پزشکی نیز مانند هر محصولی دیگر ممکن است به دلایل مختلف خراب شده یا آسیب ببیند. در این صورت باید بدانیم که با وسیلهای که خراب شده یا دیگر کار نمیکند چه کنیم؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پس از بررسی علل خرابی کالاهای پزشکی، راهنماییهای لازم را ارائه دهیم.

علت خرابی تجهیزات پزشکی

مسلما آسیب و خرابی تجهیزات پزشکی مختلف با یکدیگر متفاوت است و احتمال تعمیر آنها نیز متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی انواع وسایل پزشکی ممکن است به دلایل زیر خراب شوند:

  • وارد شدن ضربه مانند افتادن روی زمین یا برخورد با دیگر اشیا
  • از کار افتادن برخی قطعات داخلی، به ویژه در لوازمی که با برق کار میکنند.
  • فرسوده شدن برخی قطعات در دوره طولانی مدت استفاده از محصول
  • عدم نگهداری مناسب و بی توجهی فرد برای حفاظت یک وسیله
  • خراب شدن کالای پزشکی به دلیل کیفیت نامطلوب و استفاده از مواد اولیه غیر استاندارد
  • اتصالی سیمهای داخلی یک وسیله
  • ریختن آب روی وسایل برقی، در صورتی که ضد آب نباشند.

بررسی خرابی چند وسیله پزشکی

خرابی تجهیزات پزشکی با یکدیگر یکسان نبوده و اقدامات لازم نیز یکسان نخواهد بود! در ادامه به بررسی چند مورد از پرکاربردترین وسایل پزشکی، خرابی آنها و اقدامات لازم میپردازیم.

تب سنج دیجیتالی

تب سنج دیجیتالی انواع مختلفی دارد که با روشهای متفاوت به بررسی میزان تب میپردازد. از انواع این محصول میتوان به تب سنج دیجیتالی پستانکی نوزاد، زیربغلی، دهانی، رکتال و پیشانی اشاره کرد. در صورتی که تب سنج آسیب ببیند، ممکن است خراب شده و دیگر روشن نشود. در زمینه امکان تعمیر این وسیله با تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی مشورت کنید.

دستگاه تست قند خون

خرابی و روشن نشدن دستگاه تست قند خون ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیوفتد:

  • هنگ کردن و مشکلات سیستم پردازش
  • آسیبهای فیزیکی مانند برخورد با زمین یا قرار گرفتن تحت فشار
  • عدم هماهنگی نوار خریداری شده با خود دستگاه
  • مشکلات برقرسانی و عدم تامین انرژی مورد نیاز
  • مشکلات مانیتور دستگاه مانند قرارگیری در معرض نور خورشید یا ریختن آب روی آن

امکان تعمیر برخی از مشکلات دستگاه تست قند خون امکانپذیر خواهد بود و میتوانید آن را بازیابی کنید. برای این کار به تعمیرگاههای مربوطه مراجعه نمایید.

تعمیر تجهیزات پزشکی

فشارسنج دیجیتال

فشارسنج دیجیتال دارای دو نوع مختلف است که بر روی مچ دست یا بازو قرار میگیرد. خرابی این محصول ممکن است به علت وارد شدن ضربه یا مشکلات الکترونیک قطعات داخلی باشد. همچنین در برخی مواقع صفحه مانیتور آن به درستی کار نمیکند. تعمیر این وسیله با کمک تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی انجام میشود.

در زمان خرید فشارسنج دیجیتال دقت داشته باشید تا محصول خریداری شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا دیگر نگران خراب شدن آن نباشید. با خرید از سایت درمان کالا میتوانید انواع فشارسنج و دیگر محصولات را با ضمانتنامه دریافت کنید.

گوشی پزشکی

گوشی پزشکی وسیلهای بسیاری پرکاربرد برای پزشکان است که از طریق آن به صداهای داخلی بدن گوش میدهند. این وسیله دارای دو نوع گوشی پزشکی آکوستیک و دیجیتالی است. آسیب و خرابی گوشی پزشکی از طرق مختلف اتفاق میافتد که امکان عیبیابی و تعمیر آن وجود دارد. به عنوان مثال لوله گوشی پزشکی ممکن است دچار پارگی یا پوسیدگی شود که میتوان آن را جایگزین کرد.

گوشی پزشکی

ویلچر

ویلچر برای جابجایی افرادی که دارای ناتواناییهای حرکتی هستند، مورد استفاده قرار گرفته و دارای دو نوع برقی یا دستی است. اجزای مختلف ویلچر دستی شامل چرخها، بدنه ویلچر، جاپایی و ... ممکن است آسیب دیده یا فرسوده شوند که قابل تعمیر و تعویض هستند. در ویلچرهای برقی اجزای دیگری مانند موتور، باتری و صفحه کنترل نیز وجود دارد که از اجزای الکترونیک این وسیله محسوب میشوند و ممکن است دچار اتصالی یا دیگر آسیبها شوند.

با مراجعه به تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی میتوان برای درست کردن انواع ویلچر اقدام نمود، اما در صورتی که محصول خریداری شده دارای ضمانتنامه باشد، برای تعمیر آن نگرانی نخواهید داشت.

بالش طبی

بالش طبی محصولی است که برای محافظت و پشتیبانی از عضلات و مفاصل مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند در صورت ابتلا به دیسک کمر و گردن، دردهای ناشی از این مشکلات را کاهش دهد. بالش طبی دارای انواع مختلف دور گردنی، پشت صندلی، نشیمنگاهی و ... است.

اگر الیاف به کار رفته در ساخت بالش طبی کیفیت لازم را نداشته باشد، پس از مدتی بالش حالت خود را از دست میدهد. بالش طبی قابل تعمیر نیست و باید در فکر خرید جایگزینی مناسب برای آن باشید. پس سعی کنید بالش طبی را از فروشگاههای معتبر مانند درمان کالا تهیه کنید که در ساخت آنها از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده است.

بالش طبی

ماساژور برقی

استفاده طولانی مدت از ماساژور برقی موجب خرابی آن میشود که در این صورت ممکن است موتور دستگاه، دکمهها یا دیگر بخشهای داخلی آسیب دیده باشند. همچنین بخشهای پلاستیکی نیز ممکن است ترک برداشته یا خراب شوند. در این صورت با مراجعه به تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی باتجربه میتوان ماساژور برقی را تعمیر نمود.

واتر جت دندان

یکی از روشهای جدیدتر برای پاکسازی دندانها استفاده از واتر جت دندان است. این محصول به کمک فشار آب، جرمها و آلودگیهای تمام نقاط دهان شامل اطراف لثه، روی دندان و بین دندانها را از بین میبرد. در صورت خرابی واتر جت دندان به هر دلیلی، به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. همچنین اگر سریهای دستگاه شکسته شده یا آسیب دیدند، میتوان آنها را به صورت جداگانه خریداری کرد.

اتوسکوپ

از اتوسکوپ برای بررسی بخشهای داخلی گوش و بینی استفاده میشود تا بتوان به طور دقیق به علائم بیماری پی برد. در اثر برخورد با زمین، قرارگیری تحت فشار و موارد دیگر احتمال آسیب این وسیله وجود دارد. با تعویض قطعات و بررسی بخشهای الکترونیک دستگاه در برخی موارد میتوان آن را تعمیر کرد.

اتوسکوپ

تعمیر تجهیزات پزشکی

همانطور که گفته شد امکان تعمیر تجهیزات پزشکی به نوع وسیله و البته مشکل ایجاد شده بستگی دارد. گاهی میتوان وسیله را تعمیر کرد و گاهی باید برای خرید یک وسیله جدید اقدام کنید.

علاج واقعه را قبل از وقوع بکنید! پیش از آنکه برای خرابی دستگاه خود نگران شوید، از ابتدا محصولی باکیفیت را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید تا در صورت وارد شدن آسیب یا خراب شدن قطعات، وسیله را به تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی فروشگاه مربوطه تحویل دهید. با خرید از سایت درمان کالا میتوانید باکیفیتترین تجهیزات پزشکی را از بهترین برندها همراه با ضمانتنامه خریداری کنید.