از دستگاه جرم گیر دندان برقی چه می دانید؟

مراقبت از دندان ها چیزی فرا تر از حفظ یک لبخند زیبا است. سلامت دهان و دندان به طور مستقیم با سلامت کلی یک فرد، از جمله سلامت قلب مرتبط است. نادیده گرفتن بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به عواقب جدی ای مانند به خطر افتادن شرایط سلامت فرد شود.

مردم اغلب اهمیت سلامت دهان و دندان خود را دست کم می گیرند.

بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، حدود یک سوم آمریکایی ها گزارش کردند که در سال گذشته به دندانپزشک مراجعه نکرده اند. این آمار از سال 2008 تقریباً ثابت مانده است.

با این حال، انجام ندادن مراقبت های مربوط به دندان می تواند بر سلامت و رفاه کلی فرد تأثیر بگذارد. رعایت نکردن بهداشت دهان می تواند منجر به عواقبی شود که بسیار فرا تر از بوی بد دهان است. از جمله توسعه بیماری، بدتر شدن بیماری های موجود و افزایش هزینه های پزشکی.

یک مطالعه منتشر شده در سال 2014 در مجله آمریکایی طب پیشگیری، نشان داد که درمان بیماری پریودنتال می تواند هزینه های پزشکی و پذیرش در بیمارستان را کاهش دهد.

بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی مزمن لثه یا بافت های دهانی است که دندان ها را در جای خود نگه می دارد. به آن بیماری لثه نیز می گویند.

واشنگتن پست در سال 2014 گزارش داد که مشکلات مربوط به دندان می تواند منجر به افزایش غیبت کودکان در مدرسه و 164 میلیون ساعت کار از دست رفته در سال های بزرگسالی شود. (با استناد به تخمین های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها.)

دستگاه جرم گیر دندان برقی چیست؟

دستگاه جرم گیر دندان برقی

دستگاه جرم گیر دندان برقی وسیله ای است که برای پاک کردن غذا از بین دندان ها، آب را اسپری می کند.

این وسیله ممکن است گزینه خوبی برای افرادی باشد که با نخ دندان سنتی مشکل دارند.

این وسیله جایگزین مسواک یا نخ دندان سنتی شما نمی شود. شما همچنان باید دو بار در روز مسواک بزنید؛ اما می توانید قبل یا بعد از آن از نخ دندان استفاده کنید.

استفاده از این وسیله باید حدود 2 دقیقه طول بکشد. پس از اتمام کار، آب اضافی را از مخزن خالی کنید تا باکتری در داخل آن رشد نکند.

مزایای استفاده از دستگاه جرم گیر دندان

مزایای استفاده از دستگاه جرم گیر دندان

Water Flosser یا نخ دندان سنتی ؟ کدام بهتر است؟

در حالی که هر دو به یک اندازه برای بهداشت دهان و دندان موثر و ضروری هستند، تحقیقات نشان می دهد که این وسیله تا ۲۹ درصد در تمیز کردن دندان ها و لثه ها بهتر است. استفاده از نخ دندان سنتی نیز برای برخی افراد سخت تر است و اگر مراقب نباشند به راحتی لثه های آن ها تحریک می شود.

نخ دندان سنتی می تواند منجر به خونریزی و حساس شدن لثه ها شود. اگر احساس می کنید که مدیریت نخ دندان سنتی برای شما سخت است، ممکن است بخواهید فوراً این وسیله را امتحان کنید. در اینجا 4 مزیت استفاده از دستگاه جرم گیر برقی آورده شده است:

  • این دستگاه، سلامت لثه را بهبود می بخشد. دستگاه جرم گیر دندان برقی به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی پلاک ها و بقایای مواد غذایی را از مکان هایی که دسترسی به آن ها سخت است پاک کنید. با تمیز کردن این مناطق صعب العبور، می توانید از بیماری هایی مانند التهاب لثه و سایر بیماری های مرتبط با لثه جلوگیری کنید.
  • آن ها کمتر ساینده هستند. دستگاه جرم گیر برقی دندان در مقایسه با نخ های سنتی بسیار ملایم هستند. کمتر احتمال دارد لثه های شما را تحریک کنند.
  • آن ها برای بریس ایده آل هستند. اگر از بریس، اینویزیلاین یا سایر وسایل ارتودنسی استفاده می کنید، نخ دندان کشیدن با نخ دندان سنتی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. جت استریم حاصل از نخ دندان می تواند دندان های شما را به خوبی از پشت سیم ها تمیز کند و ذرات بین دندان ها را بدون مشکل خارج کند.
  • دستگاه جرم گیر دندان برقی دندان ها را عمقی تمیز می کند. دندانپزشکان به ویژه افرادی که در گذشته بیماری های لثه را تجربه کرده اند، استفاده از نخ دندان را توصیه می کنند. برخلاف نخ های سنتی، دستگاه جرم گیر برقی دندان با نفوذ به پاکت های پریودنتال و از بین بردن هرگونه پلاک یا مواد غذایی بین دندان ها قادر است دندان های شما را عمیقاً تمیز کند.

نحوه کار دستگاه جرم گیر دندان برقی

نحوه کار دستگاه جرم گیر دندان برقی

نحوه کار دستگاه جرم گیر دندان برقی در این قسمت توضیح داده خواهد شد.

  1. در ابتدا لازم است بدانید این وسیله جایگزین مسواک زدن یا نخ دندان سنتی شما نمی شود. شما همچنان باید دو بار در روز مسواک بزنید.
  2. مخزن فلوسر آب خود را با آب ولرم پر کنید، سپس نوک نخ دندان را در دهان خود قرار دهید. برای جلوگیری از آشفتگی، روی سینک خم شوید.
  3. آن را روشن کنید و بعد نوبت تمیز کردن است. دسته را با زاویه 90 درجه روی دندان های خود نگه دارید و اسپری کنید. آب با پالس های ثابت خارج می شود و بین دندان های شما تمیز می شود.
  4. از انتهای دهان شروع کنید و دور دهان خود حرکت کنید. روی بالای دندان ها، خط لثه و فضا های بین هر دندان تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که پشت دندان های خود را نیز تمیز کنید.
  5. این فرآیند باید حدود 2 دقیقه طول بکشد. پس از اتمام کار، آب اضافی را از مخزن خالی کنید تا باکتری در داخل آن رشد نکند.

این وسیله مانند نخ دندان کشیدن معمولی، می تواند مواد غذایی گیر کرده بین دندان ها و باکتری های باقی مانده در آنجا را قبل از اینکه به پلاک تبدیل شود، از بین ببرد. مسواک شما نمی تواند وارد آن فضا های کوچک شود. استفاده از نخ دندان می تواند بیماری لثه و خونریزی را کاهش دهد.

نتیجه گیری

دستگاه جرم گیر دندان برقی می تواند وسیله ای ایده آل در کنار مسواک و نخ دندان معمولی باشد که شما هر روز استفاده می کنید. این وسیله از جرم گرفتن دندان های شما جلوگیری می کند و اگر هم جرمی وجود داشته باشد، آن را از بین خواهد برد. برای افرادی که ارتودنسی دارند نیز انتخابی ایده آل است.