بهترین فشارسنج عقربه ای چیست؟

انتخاب بهترین فشارسنج عقربه ای موضوعی مهم برای افرادی است که فشار خون بالا دارند؛ زیرا اگر انتخاب اشتباهی انجام دهند، ممکن است در اندازه گیری دچار اشتباه شوند و سلامتی این افراد به خطر بیفتد.

بهترین فشارسنج عقربه ای

بسیاری از افراد فشار خون خود را در خانه کنترل می کنند. آن ها اغلب این کار را برای مدیریت یا درمان یک بیماری خاص انجام می دهند. با اندازه گیری فشار خون در منزل نه تنها نیازی به مراجعه حضوری به مطب ها نخواهند داشت؛ حتی می توانند به پزشک خود گزارشی از وضعیت سلامتی شان بدهند.

فشارسنج عقربه ای ضد ضربه Shock Proof کد 1250

فشارسنج عقربه ای ریشتر Shock Proof کد 1250 ضد ضربه است و اگر از ارتفاع سقوط کند، مشکلی پیدا نخواهد کرد. شرکت سازنده این فشارسنج 5 سال ضمانت برای آن در نظر گرفته است. ویژگی های دیگر این دستگاه شامل موارد زیر می شوند:

  • دارای ساختار ارگونومیک و مطبوع هنگام استفاده
  • ساختار باد کننده با بهره وری بالا
  • باد شدن و تخلیه هوا با راندمان بالا به واسطه طراحی خاص

فشارسنج عقربه ای ضد ضربه Shock Proof کد 1250

فشارسنج عقربه ای ارکا Switch2.0 مدل comfort

دستگاه فشارسنج عقربه ای ارکا Switch2.0 مدل comfort قیمت مناسب و زیبایی قابل توجهی دارد. از جمله ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه بزرگ و خوانا با زمینه سفید رنگ و عقربه و شماره های مشکی رنگ
  • بدون لاتکس و سازگار با پوست، بدون ایجاد حالت تعریق
  • دارای رنگبندی
  • بسیار ارگونومیک و ساده هنگام استفاده و قرار گرفتن در دست
  • دارای والو تخلیه باد مناسب

فشارسنج عقربه ای ارکا Switch2.0 مدل  comfort

از دیگر مدل های بهترین فشارسنج عقربه ای می توان به فشارسنج عقربه ای آنتی شوک زنیت مدل ZTH-201X و ست فشارسنج عقربه ای زنیت مدل ZTH-3002 اشاره کرد.

برای اندازه گیری فشار خون در خانه به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای اندازه گیری فشار خون در خانه، می توانید از بهترین فشارسنج عقربه ای یا مانیتور دیجیتال استفاده کنید. مانیتوری را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیاز های شما را برآورده کند. هنگام انتخاب مانیتور به ویژگی های زیر توجه کنید.

اندازه: اندازه مناسب کاف بسیار مهم است. اندازه کاف مورد نیاز شما بر اساس اندازه بازوی شما مشخص می شود. می توانید از پزشک، پرستار یا داروساز بخواهید که به شما کمک کند. اگر اندازه کاف شما اشتباه باشد، اندازه فشار خون ممکن است اشتباه شود.

قیمت: هزینه یک عامل کلیدی است. قیمت فشارسنج های خانگی متفاوت است.

نمایشگر: خواندن اعداد روی مانیتور باید برای شما آسان باشد.

صدا: باید بتوانید ضربان قلب خود را از طریق گوشی پزشکی بشنوید.

آزمایش ها نشان می دهند که دستگاه های انگشتی و مچی همیشه اندازهگیری درستی را ارائه نمی کنند. این دستگاه ها به محل قرارگیری و دمای بدن حساس هستند. آن ها همچنین گران هستند و می توانند بیش از 100 دلار قیمت داشته باشند.

فشارسنج عقربه ای

بهترین فشارسنج عقربه ای

فشارسنج عقربه ای فشار خون شما را به صورت دستی بررسی می کند. شما باید یک حباب لاستیکی را فشار دهید تا کاف را با دست باد کنید.

مانیتور های Aneroid اغلب کمتر از مانیتور های دیجیتال قیمت دارند. قیمت آن ها بین 20 تا 40 دلار است. کاف دارای استتوسکوپ داخلی است. شما نیازی به خرید جداگانه آن ندارید.

بهترین فشارسنج عقربه ای اشکالاتی هم دارد. دستگاه پیچیده ای است که به راحتی آسیب می بیند. اگر حلقه فلزی برای سفت کردن کاف نداشته باشد، استفاده از دستگاه سخت می شود. علاوه بر این، لامپ لاستیکی ای که کاف را باد می کند ممکن است به سختی فشرده شود.

مانیتور دیجیتال

مانیتور های دیجیتال برای اندازه گیری فشار خون، محبوبیت بیشتری دارند. استفاده از آن ها اغلب راحت تر از واحد های آنروید است. مانیتور دیجیتال نشانگر خطا نیز دارد. فشار خون بر روی یک صفحه نمایش کوچک نمایش داده می شود و خواندن آن نیز راحت است.

مانیتور دیجیتال اشکالاتی هم دارد. برای مثال، حرکات بدن یا ضربان قلب نامنظم می تواند بر دقت آن تأثیر بگذارد. برخی از مدل ها فقط روی بازوی چپ کار می کنند، این می تواند استفاده از آن ها را برای برخی از بیماران سخت کند. مانیتور های دیجیتال گران تر هستند. قیمت آن ها از حدود 30 دلار تا بیش از 100 دلار متغیر است. آن ها همچنین به باتری نیاز دارند.

روش استفاده از فشارسنج عقربه ای

بهترین فشارسنج عقربه ایهنگامی که دستگاه خود را خریدید، از پزشک خود بخواهید آن را از نظر دقت بررسی کند. آن ها باید سالی یک بار مانیتور شما را چک کنند. به طور دوره ای لوله را برای ترک و نشتی بررسی کنید. مطمئن شوید که لوله هنگام نگهداری آن پیچ خورده نباشد. آن را دور از گرما نگه دارید.

از پزشک یا پرستار خود بخواهید که نحوه استفاده صحیح از بهترین فشارسنج عقربه ای خود را به شما آموزش دهد. این به شما کمک می کند تا به نتایج خوبی در کنترل فشار خون خود برسید.

چگونه فشار خون را اندازه بگیرید؟

قبل از اینکه فشار خون خود را چک کنید، باید:

  • 30 دقیقه پس از صرف غذا یا استفاده از کافئین، الکل یا محصولات حاوی تنباکو صبر کنید.
  • به دستشویی بروید و مثانه خود را خالی کنید.
  • 3 تا 5 دقیقه استراحت کنید و صحبت نکنید.
  • در حالتی راحت بنشینید و پا ها و مچ پا ها را روی هم نگذارید و پشتتان را تکیه دهید.
  • دست چپ خود را تا سطح قلب خود بالا بیاورید. آن را روی میز بگذارید و بی حرکت بنشینید.

کاف را دور قسمت بالایی بازوی برهنه خود بپیچید. کاف باید صاف و نرم باشد. باید فضای کافی برای لغزش یک نوک انگشت زیر کاف وجود داشته باشد.

محل قرارگیری کاف را بررسی کنید. لبه پایینی آن باید 1 اینچ بالا تر از چین آرنج شما باشد.

گوشی های پزشکی را داخل گوش خود قرار دهید. گوشواره ها باید رو به جلو و به سمت چشمان شما باشند.

دیسک گوشی پزشکی را در قسمت داخلی آرنج خود قرار دهید.

کاف را باد کنید.

بهترین فشارسنج عقربه ای

فشردن لامپ لاستیکی را ادامه دهید تا زمانی که نشانگر روی صفحه به 30 تا 40 نقطه بالا تر از آخرین قرائت سیستولیک شما برسد. قرائت سیستولیک بالا ترین عدد فشار خون است. کاف را با سرعت زیاد باد کنید؛ زیرا باد کردن خیلی آهسته کاف باعث خوانش اشتباه می شود.

شیر دستگاه را کمی شل کنید و به آرامی، مقداری هوا را از کاف خارج کنید. کاف را 2 تا 3 میلی متر در ثانیه باد کنید. اگر دریچه را بیش از حد شل کنید، نمی توانید فشار خون خود را اندازه گیری کنید.

همانطور که هوا را از کاف خارج می کنید، شروع به شنیدن ضربان قلب خود خواهید کرد. با دقت گوش کنید. فشار خون را با نگاه کردن به نشانگر روی صفحه کنترل کنید. این عدد فشار سیستولیک شماست.

راهنما برای انتخاب

تفاوتی ندارد کدام نوع فشارسنج را انتخاب کنید، بهتر است انتظارات خود را از بهترین فشارسنج عقربه ای در نظر بگیرید و سپس نوع آن را بر اساس نیاز های خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری

نحوه انتخاب و کارکرد بهترین فشارسنج عقربه ای موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. فراموش نکنید که برای انتخاب فشارسنج مناسب خودتان حتماً با پزشک تان نیز مشورت نمایید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد.