درمورد فواید گن بارداری بیشتر بدانید.

بارداری عوارض بسیار زیاد ناخوشایندی مانند حالت تهوع، استفراغ، نوسانات خلقی و افسردگی بعد از زایمان، ورم پا ها و مچ ها، فشارخون پایین و خیلی از موارد دیگر را به دنبال دارد. در این زمان بهترین کار برای کاهش فشار وارده، استفاده از گن بارداری است. گن بارداری می تواند تا حد بسیار زیادی عوارض بارداری را کاهش دهد.

فواید استفاده از گن بارداری

فواید گن بارداری
  • کاهش درد

یکی از شایع ترین علائم بارداری، درد لگن و کمر است. در هنگام بارداری به دلیل جلو آمدن شکم، فشار بسیار زیادی روی کمر و لگن وارد می شود. این فشار به صورت مداوم روی آن ها می ماند و این باعث می شود که هم لگن و هم کمر، درد های شدیدی بگیرند. استفاده از یک گن بارداری به شما کمک می کند تا درد ناشی از فشار روی این نواحی را تا حد زیادی کاهش دهید.

علاوه بر درد مزمن و معمول بارداری، خوب است بدانید که بارداری باعث درد مفصل ساکروایلیاک (Sacroiliac) می شود. این درد به دلیل تولید هورمون رلاکسین (Relaxin) است. رلاکسین به شل شدن مفاصل لگن کمک می کند و کاری می کند که زایمان راحت تر شود. یکی از فواید گن بارداری این است که پایداری این مفاصل را تقویت می کند و باعث کاهش درد این عضلات می شود.

یکی دیگر از درد های رایج، درد رباط گرد است. درد رباط گرد معمولاً در سه ماههٔ دوم بارداری خود را نشان می دهد. این درد معمولاً به صورت یک درد مزمن یا یک درد شدید، در جلوی شکم یا زیر شکم شروع می شود. این درد به دلیل وزن اضافی ای است که رباط های زیر شکم تحمل می کنند و درد می گیرند. برای آشنایی با مزایای گن بارداری خوب است بدانید که گن بارداری می تواند کاری کند که وزن شما به صورت متعادل در سرتاسر شکم و کمر پخش شود. این کار فشار روی رباط های گرد را کاهش می دهد و کاهش فشار باعث کاهش درد می شود.

  • کنترل بهتر

یکی از مشکلاتی که برای افراد باردار در زمان بارداری رخ می دهد، این است که این افراد نمی توانند فعالیت های ورزشی سنگین یا حتی سبک داشته باشند؛ زیرا با هر حرکتی شکم شروع به حرکت خواهد کرد. در این زمان است که یکی دیگر از فواید گن بارداری نمایان می شود. گن بارداری می تواند در اینجا مانند یک محافظ عمل کند و به شما اجازه دهد تا راحت تر کار های روزانهٔ خود را انجام دهید یا حتی به فعالیت هایی مانند ورزش های سبک بپردازید. ورزش و به طور کلی فعالیت در زمان بارداری کاری بسیار خوب است و این هم برای شما و هم برای کودکتان مفید است.

فواید گن بارداری

  • بهبود وضعیت بدن

یکی دیگر از فواید گن بارداری، بهبود وضعیت بدن است. همان طور که می دانید بسیاری از زنان پس از بارداری تغییر ظاهر بسیار زیادی پیدا می کنند. تمامی این تغییرات به دلیل اضافه وزنی است که در هنگام بارداری به وجود می آید. بدن به دلیل وزن بالای خود دچار کشیدگی عضلات شکم و کمر می شود. این باعث می شود که به ستون فقرات آسیب برسد و حتی زانو درد به سراغ فرد باردار بیاید. در اینجا بهترین کار برای حفظ فیزیک طبیعی بدن و داشتن بدنی عادی مانند قبل بارداری، استفاده از گن بارداری است. گن بارداری می تواند از کمر، بالاتنه و دیگر قسمت های بدن شما حمایت کند، درد ها را کاهش دهد و برای داشتن ظاهری مناسب به شما کمک کند.

  • کمک به انجام فعالیت های روزانه

برای اینکه با فواید گن بارداری آشنا شوید، خوب است که به کار های روزانه اشاره کنیم. همان طور که می دانید در اواخر دورهٔ بارداری که اوضاع بسیار سخت تر می شود، کار هایی مانند دراز کشیدن، نشستن و حتی راه رفتن به دلیل درد به کاری بسیار سخت تبدیل می شود. برای همین است که خیلی از افراد در این دوران از فعالیت و انجام کار های معمول روزمره مانند شستن ظرف ها خودداری می کنند. برای آشنایی با فواید گن بارداری باید بدانید که گن بارداری می تواند به انجام راحت تر فعالیت های روزمرهٔ شما کمک کند. گن بارداری با کاهش درد ها می تواند انجام کار ها را به امری آسان تر تبدیل کند. شما می توانید حتی در اواخر بارداری نیز فعالیت داشته باشید و سالم بمانید.

بهبود وضعیت بدن

  • پشتیبانی پس از بارداری

یکی از نکات بسیار مهمی که خوب است درمورد آن اطلاع داشته باشید، این است که گن بارداری فقط برای استفاده در دوران بارداری نیست. بسیاری از زنان پس از بارداری تا مدتی توان انجام کار ها را ندارند و ضعیف هستند. در هنگام زایمان بسیاری از ماهیچه ها و رباط ها کشیده می شوند و آسیب می بینند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که برای دوران پس از بارداری، وسیله ای مناسب داشته باشید تا از این قسمت ها حمایت کند.

برای آشنایی با فواید گن بارداری خوب است بدانید که شما می توانید از گن بارداری حتی پس از دوران بارداری نیز برای حمایت از عضلات خود استفاده کنید. گن بارداری می تواند درد های شکم، کمر و عضلات پس از زایمان را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین در زمان شیردهی و حمل نوزاد امکان دارد که به عضلات کمر و شکم شما فشار وارد شود. همین مورد می تواند به آن ها آسیب برساند. بهترین کار برای تسکین درد پس از زایمان و انجام فعالیت های روزمره مانند گذشته این است که از گن بارداری استفاده کنید تا بتوانید از عضلات بدن خود مواظبت کنید.

نتیجه گیری

گن بارداری مانند بالش های طبی که فشار را از روی بدن کم می کند، یکی از کاربردی ترین وسایلی است که می توان در زمان بارداری از آن استفاده کرد. این وسیلهٔ کاربردی می تواند درد های ناشی از بارداری را کاهش دهد، به فعالیت بهتر شما کمک کند و کاری کند که شما بدنی سالم و خوب در دوران بارداری داشته باشید. ما نیز در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با فواید گن بارداری درمورد آن توضیح دادیم.