انواع گوشی پزشکی

گوشی پزشکی (استتوسکوپ) وسیلهای بسیار کاربردی است که پزشکان برای شنیدن صدای اندامهای داخلی بدن مانند قلب و ریه مورد استفاده قرار داده و بدین طریق به وجود بیماری پی میبرند. گوشی پزشکی در انواع مختلف تهیه شده و هر کدام از آنها کاربرد متفاوتی دارد. برخی نمونههای گوشی پزشکی توسط کادر درمان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطلب ابتدا انواع این وسیله را معرفی میکنیم و سپس به بررسی چندین نمونه از گوشی پزشکی پرطرفدار میپردازیم.

انواع گوشی پزشکی

این وسیله در انواع مختلفی ساخته میشود که هر یک قابلیتها و موارد استفاده متعددی دارند که در این بخش به معرفی انواع گوشی پزشکی میپردازیم.

انواع گوشی پزشکی

گوشی پزشکی آکوستیک

این نوع گوشیها، معمولترین نوع گوشیهای پزشکی هستند که اغلب پزشکان نیز از آنها استفاده میکنند. گوشی پزشکی آکوستیک از بخشهای مختلفی شامل قطعات داخل گوشی، دسته (بینااورال)، تیوب (شلنگ) و هد (چست پیس) تشکیل شده است. بخش هد دارای دو قسمت مجزا با نام دیافراگم و بل است که صداها را دریافت میکنند. سپس صدا از طریق تیوب منتقل شده و در نهایت به گوش پزشک میرسد. اغلب ما گوشیهای پزشکی آکوستیک را در مطبها و مراکز درمانی مشاهده کردهایم.

گوشی پزشکی الکترونیک یا دیجیتال

قطعات الکترونیکی اضافه شده به این نوع از گوشیهای پزشکی موجب افزایش قابلیت آنها شده است. این محصولات قابلیت افزایش صدا تا بیش از 10 برابر را دارند که موجب میشود صداهای خیلی ضعیف نیز شنیده شوند. برخی از مدلهای انواع الکترونیک گوشی پزشکی، دارای قابلیت اتصال به کامپوتر هستند و حتی میتوان ضدای شنیده شده از قلب را ذخیره نمود.

گوشی پزشکی جنین یا نوزاد

صدای قلب جنین در شکم مادر و یا صدای قلب نوزاد ضعیفتر از بزرگسالان است و همین موضوع سبب میشود تا به نوع خاصی از گوشیهای پزشکی نیاز داشته باشید. این نوع گوشیهای پزشکی دیافراگم شیپور مانند دارند تا بدین طریق قابلیت دریافت صداهای ضعیف نیز فراهم شود. این محصولات مورد استفاده متخصصان اطفال و افرادی قرار میگیرند که در بخش کودکان مشغول به کار هستند.

انواع گوشی پزشکی پرطرفدار

برخی برندهای گوشی پزشکی با توجه به کیفیت زیاد، استفاده از بهترین مواد اولیه، خطا کم و دقت بالا و دیگر ویژگیها طرفداران بیشتری دارند که در ادامه به بررسی آنها پرداختهایم.

گوشیهای پزشکی لیتمن (Littmann)

این برند ساخت کشور آمریکا است که دقیقترین و بهترین گوشیهای پزشکی را تولید میکند. شهرت این برند به دلیل ظرافت و دقت در طراحی گوشیهای پزشکی است. همچنین محصولات این برند گارانتی چند ساله دارند که خیال مشتریان را راحت میکند. گوشی پزشکی لیتمن کلاسیک III تمام مشكی 5803 یکی از مدلهای محبوب است که دارای دیافراگم قابل تنظیم، وزن کم، تیوپ باکیفیت که در اثر قرار گرفتن داخل جیب تغییر شکل نمیدهد و ویژگیهای فراوان دیگری است.

گوشیهای پزشکی ریشتر (Riester)

ریشتر یکی از معتبرترین و محبوبترین برندهای تولید گوشی پزشکی بوده که متعلق به کشور آلمان است. این گوشیهای پزشکی طراحی زیبا و دقت بالایی دارند. با توجه به اینکه گوشی پزشکی به طور مداوم توسط پزشکان و کادر درمان مورد استفاده قرار میگیرد، باید کاربرد آسانی داشته و موجب آزار گوشها نشود؛ این ویژگی در تمامی محصولات برند ریشتر ارائه شده است. گوشی پزشکی ساده ریشتر Duplex کد 4001 یکی از نمونههای ساده این برند است که کیفیت و دقت بالایی دارد. این گوشی پزشکی با توجه به قیمت مناسب و کمتر، مناسب دانشجویان پزشکی و پرستاری است.

گوشیهای پزشکی ام دی اف (MDF)

یکی دیگر از انواع محبوب گوشیهای پزشکی، برند ام دی اف است که مدلهای مختلفی از این محصول را عرضه کردهاند. این برند نیز ساخته کشور آمریکا است و برخی نمونههای آن علاوه بر ویژگیهای مختلف، رنگبندیهای متنوعی دارند. گوشی پزشکی نوزاد MDF دولوکس مدل 777 یکی از نمونههای این برند برای گوش دادن به صدای قلب نوزادان و کودکان است. حساسیت صدایی بسیار زیاد، قابلیت تنظیم دیافراگم، تیوب مقاوم با انعطاف بالا، تیوب آکوستیک ساخته شده از PVC بدون لاتکس و گارانتی مادام العمر برخی از ویژگیهای این مدل است.

گوشیهای پزشکی رزمکس (Rossmax)

رزمکس برند تولیدکننده گوشیهای پزشکی با کیفیت در کشور سوئیس است که تمام محصولات خود را با گارانتی و ضمانت نامه عرضه میکند. تنوع مدلهای این برند موجب میشود تا با توجه به نیاز خود، گوشی پزشکی مورد نظر را انتخاب کنید. گوشی پزشکی قلب رزمکس EB600 یکی از مدلهای محبوب این برند بوده که دارای ویژگیهای مختلفی مانند گیرنده صوتی دو طرفه، دیافراگم یدکی داخل بسته، تیوپ با دو مسیر عبور صوت رفت و برگشت مجزا برای جلوگیری از تداخل صوتی و غیره است.

گوشیهای پزشکی ولش آلن (WelchAllyn)

محصولات این برند ساخت کشور آمریکا است و یک سال گارانتی به همراه 10 سال خدمات پس از فروش را ارائه میدهد. این برند به دلیل تنوع محصولات، دقت بالا، نویز کم، طراحی دقیق، زیبایی و کاربرد آسان، طرفداران زیادی داشته و موفق شده است تا رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کند. گوشی تخصصی بزرگسال ولش آلن کلاسیک II 135 یکی از مدلهای محبوب این برند بوده که دارای ویژگیهایی همچون قابلیت تشخیص صوت با فرکانس پایین، گیرنده صدای دو طرفه از جنس استیل و بدون ایجاد احساس سرما در بیمار، تیوپ ساخته شده از مواد بدون لاتکس و غیره خواهد بود.

گوشی پزشکی ولش آلن

خرید گوشی پزشکی

گوشی پزشکی برای پزشکان و اعضای کادر درمان وسیلهای بسیار مهم و ضروری است که در انواع مختلف تهیه میشود. در این مطلب به معرفی انواع گوشی پزشکی پرطرفدار پرداختیم. برای خرید گوشی پزشکی ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس به بررسی اطلاعات مدلهای مختلف بپردازید.

پس از انتخاب مدل گوشی پزشکی تنها به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید. سایت درمان کالا یکی از فروشگاههای معتبر و با سابقه در زمینه عرضه محصولات پزشکی است. شما میتوانید برای خرید تجهیزات پزشکی به این سایت مراجعه کنید تا با کیفیتترین محصولات را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید. انواع گوشی پزشکی از معتبرترین برندها در درمان کالا ارائه شدهاند.