انواع بالشت طبی و موارد استفاده

انواع بالشت طبی محصولی است که از مفاصل، استخوان ها و ماهیچه های شما پشتیبانی می کند و درد آن ها را کاهش می دهد. اگر مرتبا کمر درد دارید یا با با درد از خواب بیدار می شوید، ممکن است پزشک متخصص شما یا فیزیوتراپیست به شما پیشنهاد کند که از انواع بالشت طبی استفاده کنید. شما می توانید علاوه بر تشک طبی از بالشت طبی نیز استفاده کنید. ما در این مقاله انواع بالشت طبی را معرفی می کنیم و در پایان شما را با بهترین بالشت های طبی آشنا می کنیم.

بالشت طبی چیست؟

انواع بالشت طبی

بالشت طبی بالشی است که برای اصلاح وضعیت بدن افراد طراحی شده است. طراحی انواع بالشت طبی مطابق با اصول ارتوپدی است و قرارگیری چند قسمت خاص بدن را تصحیح می کند. خمیدگی ها و وضعیت غیرعادی گردن و ستون فقرات شما می تواند باعث کشیدگی عضلات و فشار بر اعصاب و دیسک شود. وقتی ستون فقرات شما صاف باشد بهترین حالت را دارد و کمترین درد را خواهید داشت. انواع بالشت طبی باعث می شوند درد گردن و ستون فقرات شما تسکین پیدا کند.

معرفی انواع بالشت طبی

انواع بالشت طبی
  1. بالشت کمر

ناحیه کمر به طور کلی پنج مهره در پایین ستون فقرات دارد و برای پشتیبانی از این ناحیه می توانید از انواع بالشت طبی استفاده کنید. شما می توانید این بالشت را بر روی مبل، صندلی کار، تخت و صندلی ماشین قرار دهید و از کمردرد جلوگیری کنید.

  1. بالشت بدن

این نوع بالشت طبی برای تسکین درد در هنگام خواب طراحی شده است و تراز ستون فقرات را شما تصحیح می کند. بالشت طبی بدن یک یا چند منحنی برجسته دارند و طول و انحنای هر منحنی به شما اجازه می دهد که در هنگام خواب بالشت را در آغوش بگیرید و موقعیت راحتی در هنگام خواب داشته باشید. این نوع از انواع بالشت طبی سر، گردن، شانه ها، ستون فقرات و حتی زانو ها و پا ها را حمایت می کند. این بالش ها معمولا در هنگام به پهلو خوابیدن به کار می آیند.

  1. بالشت زانو

از دیگر انواع بالشت طبی باید به بالشت زانو اشاره کنیم. این نوع بالشت به کسانی که به پهلو می خوابند و در هنگام خواب وضعیت مناسبی ندارند، توصیه می شود. این بالش توزیع وزن بدن را بهبود می بخشد و تراز ستون فقرات را حفظ می کند. بالشت زانو برای کاهش درد سیاتیک و فشار پایین کمر و بهبود گردش خون بسیار مفید هستند. همچنین برای درمان درد زانو و پا کاربرد دارند.

  1. بالشت گردن

بالشت گردن به اندازه بالشت کمر محبوب هستند و استفاده از آن در میان مردم بسیار رایج است. یک بالش گردن مناسب باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا دور گردن قرار بگیرد و با وضعیت بدن شما در هنگام استراحت مطابقت داشته باشد. توجه کنید که این نوع از انواع بالشت طبی با بالش های دیگری که به صورت صاف روی تخت قرار می گیرند و از گردن در هنگام دراز کشیدن محافظت می کنند و گردن بند های طبی، متفاوت است.

  1. بالشت گوه ای

بالشت های گوه ای از انواع بالشت طبی هستند که در هنگام دراز کشیدن در رختخواب می توانید به یکی از این بالشت ها تکیه دهید و به تماشای تلویزیون یا مطالعه بپردازید. اگر این بالشت ها صاف قرار بگیرند، می توانید برای ارتقای کیفیت خوابتان از آن ها استفاده کنید. این بالش ها برای تسکین علائم رفلاکس معده و دل درد نیز کاربرد دارند. حتی برای مشکلات تنفسی در هنگام خواب و خر و پف نیز استفاده می شوند. خوابیدن روی بالش های گوه ای با شیب 30 درجه یا بیشتر به حل این مشکل کمک می کند. کاربرد دیگر این بالش در زمان درد های خفیف بارداری است. کاربرد های بسیار این نوع از انواع بالشت طبی آن را بسیار محبوب کرده است.

  1. بالش کانتور

این بالشت طبی ارگونومی سر، گردن، شانه و حتی ستون فقرات را تصحیح می کند و توزیع برابر وزن را بهبود می بخشد. بسیاری از این بالش ها چند منظوره هستند و می توانند وضعیت بدن را در هنگام خوابیدن به پشت یا پهلو اصلاح کنند. این نوع از انوع بالشت طبی به مشکلات تنفسی مانند خر و پف نیز کمک می کنند.

دیگر انواع بالشت طبی

انواع بالشت طبی

علاوه بر موارد بالا، بالشت های طبی براساس جنس مواد به کاررفته در آن ها دسته بندی می شوند که شامل موارد زیر می شود. در این میان انواع بالشت طبی مموری فوم محبوبیت و رواج بیشتری دارد:

  • مموری فوم
  • لاتکس
  • هیبرید فوم
  • میکروفیبر
  • پر

معرفی محصول

  1. بالش مموری فوم ورنا

بالش مموری فوم ورنا

بالش مموری فوم ورنا با طراحی ارگونومیک خود سر شما را در حالت طبیعی قرار می دهد و فشار اضافی بر ستون فقرات شما را کم می کند. این بالشت طبی برای مشکلات تنفسی و خر و پف نیز به کار برده می شود. این محصول ساخت کشور ایران است و 5 سال گارانتی دارد. دیگر ویژگی های این محصول عبارت است از:

  • تسهیل جریان گردش خون
  • جلوگیری از آرتروز و درد های عضلانی
  • پیشگیری از درد ستون فقرات
  • پیشگیری از گرفتگی عضلات
  1. پشت کمری طبی خودرویی هوشمند

پشت کمری طبی خودرویی هوشمند

پشت کمری طبی خودرویی هوشمند ساخت ایران است و مناسب درد ستون فقرات، گرفتگی ماهیچه ها، درمان آرتروز و بهبود گردش خون است. طراحی این محصول به گونه ای است که ستون های فقرات در یک سطح قرار می گیرند و فشار کمتری به این نواحی وارد می شود. با استفاده از این محصول، احساس آرامش و انرژی بیشتری در هنگام رانندگی خواهید داشت.

  1. بالش دورگردنی مموری فوم ورنا

بالش دورگردنی مموری فوم ورنا

بالش دورگردنی مموری فوم ورنا محصول کشور ایران است و یک سال گارانتی دارد. این نوع از انواع بالشت طبی به گونه ای طراحی شده است که از عضلات گردن حمایت می کند و با انعطاف پذیری بالای خود می تواند با توجه به ویژگی های ماهیچه های هر شخص، بهترین حالت را به خود بگیرد. ویژگی های دیگر این محصول عبارتند از:

  • رویه قابل جدا شدن و شستشو
  • ایجاد حس راحتی و آرامش برای عضلات گردن
  • مناسب برای مسافرت

جمع بندی

ممکن است مدت ها در فکر خرید انواع بالشت طبی باشید ولی به خاطر هزینه های آن تردید دارید. اگر به این بالشت ها نیاز دارید و متخصص ارتوپدی آن را تجویز کرده است، در خرید انواع بالشت طبی درنگ نکنید. ما در این مقاله درمورد انواع بالشت طبی توضیحاتی دادیم و بهترین بالشت های طبی را معرفی کردیم.