چرا باید از گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر استفاده کرد؟

گردن درد ناشی از استفاده از کامپیوتر را می توان یکی از رایج ترین مشکلات کار با کامپیوتر دانست. این نوع گردن درد در اطراف سطح گوش به سمت قسمت بالای پشت و شانه ایجاد می شود و حتی باعث سردرد می شود. برای افرادی که زمان زیادی را صرف کار با کامپیوتر، لپ تاپ، نت بوک و تلفن همراه می کنند، گردن درد می تواند یک مشکل دائمی باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با گردن بند طبی برای کار کامپیوتر آشنا کنیم تا از گردن درد در زمان کار با کامپیوتر رهایی یابید.

گردن درد ناشی از استفاده از کامپیوتر

در دنیای امروز افراد زیادی از کامپیوتر برای انجام امور مربوط به سرگرمی و کار استفاده می کنند. بسیاری از این افراد از گردن درد شکایت می کنند و به همین دلیل پیدا کردن روش هایی برای مقابله با گردن درد ناشی از استفاده طولانی مدت از رایانه ضروری است. گردن درد در هنگام کار با کامپیوتر به دلیل استراحت نکردن و کم تحرکی ایجاد می شود. اگر گردن درد شدید و مداوم بود، باید از گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر استفاده شود

گردن درد در افرادی که بیشتر روز خود را در حالت نشسته می گذرانند تقریبا دو برابر بیشتر از دیگران است. مدت زمان استفاده از کامپیوتر، میزان استراحت، استفاده از کیبرد، جایگذاری مانیتور و ... با گردن درد مرتبط است. وضعیت نامناسب سر و گردن و خم شدن در زمان استفاده از کامپیوتر و گوشی خطر ابتلا به گردن درد را افزایش می دهد.

راه هایی برای کاهش گردن درد در هنگام کار با کامپیوتر

گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر
  1. استراحت

استراحت های کوچک یعنی هر بیست تا چهل دقیقه حداقل سه دقیقه استراحت کنید. استرس های جسمی و روحی ممکن است با استراحت کردن کاهش یابد. این استرس ها بر گردن درد تاثیر زیادی دارند. افرادی که در پایان روز کاری از نظر روانی خسته هستند دو برابر بیشتر از دیگران با گردن درد مواجه می شوند. برای استراحت کردن باید کار با کامپیوتر را متوقف کنید، وضعیت بدن خود را تغییر دهید، بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. مطالعات نشان می دهند که سه دقیقه استراحت بعد از هر بیست دقیقه کار با کامپیوتر تاثیر مثبتی بر گردن درد دارد. فرقی ندارد که استراحت ها تمرین کششی داشته باشند یا نه. اگر در هنگام کار کردن استراحت نکنید و گردن درد شما بیشتر شود، باید حتما از گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر استفاده کنید.

  1. رعایت ارگونومی کار با کامپیوتر

برای بهبود وضعیت گردن در حین کار با کامپیوتر باید ارتفاع مانیتور تنظیم شود، صندلی مناسب برای کار انتخاب شود و وضعیت درست در هنگام کار با کامپیوتر رعایت شود. رعایت اصول ارگونومیک در هنگام کار با کامپیوتر یکی از موثر ترین راه های پیشگیری از گردن درد است.

  1. تقویت عضلات گردن با تمرینات ورزشی

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ورزشی و تقویت عضلات گردن برای کاهش گردن درد مفید است. ورزش ها و کشش های خاص گردن می تواند در پیشگیری از گردن درد کمک کند. علاوه بر این راه حل هایی که باعث از بین بردن تنش ها و ایجاد آرامش می شود، در درمان گردن درد بسیار موثر هستند. اثرات منفی کار با کامپیوتر باید از سنین پایین کنترل شود؛ زیرا گردن درد با افزایش سن مزمن تر می شود. در حال حاضر که بیشتر مردم روزانه از تلفن های همراه و کامپیوتر استفاده می کنند، سندروم تکست نک بسیار رایج شده است.

  1. استفاده از گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر

گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر


گردن بند های طبی از زمان مصر و یونان باستان هستند و برای بی حرکت کردن سر و تسکین گردن درد استفاده می شوند. شایع ترین دلیل استفاده از گردن بند طبی تسکین درد گردن است.گردن بند طبی به گردن شما کمک می کند تا وزن سرتان را تحمل کند و درد بافت های نرم گردن شما بهبود یابد.

اگر پزشک به شما توصیه کند تا از گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر استفاده کنید، باید بعضی از دستورالعمل های خاص را رعایت کنید:

  • گردن بند طبی باید به اندازه ای محکم باشد تا نتوانید سر خود را تکان دهید و چانه شما نباید به سمت گردن شما خم شود.
  • لبه پایینی گردن بند طبی باید به راحتی روی بدن شما قرار داشته باشد و فقط ناحیه پایین گردن بند طبی با پوست شما تماس داشته باشد.
  • اگر ریش دارید یا مو های بلندی دارید، باید ریش و موی شما خارج از گردن بند طبی باشد.
  • پوست زیر گردن بند طبی را تمیز و خشک نگه دارید. از پودر یا لوسیون استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر آسیب برسد.
  • قسمت هایی که با پوست شما تماس دارند، باید هر روز با صابون تمیز شوند. اگر گردن بند طبی شما قسمت های پلاستیکی داشته باشد، هفته ای یک بار آن قسمت را با یک حوله مرطوب و صابون تمیز کنید. هرگز از شوینده ها برای تمیز کردن گردن بند طبی استفاده نکنید.

معرفی محصول

گردن بند طبی نرم آتل دار پاک سمن کد 003

گردن بند طبی نرم آتل دار پاک سمن کد 003

گردن بند طبی نرم آتل دار پاک سمن دو آتل برای نگهداری بهتر از سر و گردن دارد و برای گرفتگی و رگ به رگ شدن گردن مناسب است. این گردن بند طبی از پارچه ضد حساسیت ساخته شده است و قابلیت تنظیم دارد. گردن بند طبی پاک سمن از حرکات اضافی ستون فقرات جلوگیری می کند. شما می توانید با مشورت پزشک از این گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر و گردن درد ناشی از آن استفاده کنید.

جمع بندی

کار با کامپیوتر ممکن است هر کسی را دچار گردن درد کند. گردن بند طبی وسیله ای موقت برای کمک به بهبودی گردن درد است. بهتر است که از گردن بند طبی نرم استفاده کنید. یک گردن بند طبی برای کار با کامپیوتر باید حرکت گردن را کم کند؛ اما باعث ناراحت بودن شما نشود. اگر گردن بند طبی شما راحت نیست به پزشک خود اطلاع دهید.