آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است ؟

امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی بیش از پیش افزایش یافته اند؛ زیرا اکثر افراد به دلیل عوامل مختلف، زمان بیشتری را در خانه می گذرانند. به همین دلیل امکان اینکه بیشتر در معرض آلاینده ها و ذرات داخل خانه قرار بگیرند بیشتر است. این آلاینده ها می توانند افراد را بیمار و در صورت داشتن بیماری آن را تشدید کنند. یکی از راه های تصفیه هوای خانه، استفاده از دستگاه های مخصوص است. اما آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است ؟

دستگاه تصفیه هوا، مفید برای زدودن آلاینده ها

در جواب به این سؤال باید گفت که تا حد بسیار زیادی بله. البته این را هم بدانید که دستگاه تصفیه هوا نمی تواند تمام ذرات و آلاینده های هوا را از بین ببرد؛ زیرا برخی از ذرات روی سطوح نرم مانند مبلمان و فرش می نشینند. به طور کلی یک دستگاه تصفیه هوا می تواند آلاینده های زیر را از هوای خانه شما پاک کند:

  • الرژن ها

در مورد اینکه آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است یا خیر باید گفت که یک دستگاه تصفیه هوا می تواند آلرژن های موجود در هوا مانند گرده های گل، شوره حیوانات خانگی و گرد و غبار را به خود جذب کند و آن ها را به دام بیندازد.

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است

  • ذرات کپک

مانند آلرژن ها ذرات کپک داخل ساختمان نیز می توانند برای افراد مبتلا به آسم و بیماری های ریوی خطرناک باشند. یک دستگاه تصفیه هوا می تواند تا حد زیادی ذرات کپک موجود در هوا را به خود جذب کند.

  • دود

دستگاه های تصفیه هوا دود موجود در هوا را نیز به سمت خود جذب می کنند. دستگاه تصفیه هوا قابلیت جذب دود های آتش سوزی و دود تنباکو را دارد.

  • سموم داخل ساختمان

علاوه بر آلرژن ها و ذرات کپک، سموم مختلفی می توانند در خانه وجود داشته باشند. زمانی که این ذرات سم در هوا معلق هستند، تنفس آن ها می تواند برای بدن شما مضر باشد. در این هنگام، بهترین کار، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا است.

بهترین دستگاه های تصفیه هوا

  1. دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP361

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP361، قادر به تصفیه هوای محیط هایی با مساحت 60 متر مربع است. این دستگاه فیلتر های بادقتی دارد که می توانند انواع پر و موی پرندگان و حیوانات، بوی غذا، ذرات معلق و... را از هوای محیط، حذف کنند. در ساختار این دستگاه، لامپ UV به کار رفته است. این لامپ باکتری ها و ویروس ها را غیرفعال می کند و هوا را استریل می کند. داشتن قفل کودک و سیستم تنظیم خودکار سرعت تهویه بر اساس میزان آلودگی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است. این محصول ساخت کشور آمریکاست و 18 ماه گارانتی دارد.

  1. دستگاه تصفیه هوا ازون مدل 901

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است

دستگاه تصفیه هوا ازون مدل 901، برای تصفیه محیط هایی با مساحت 50 تا 80 متر مربع مناسب است. در این دستگاه 5 نوع فیلتر به کار گرفته شده است (فیلتر اولیه، ضد آلرژی، فیلتر هپا، کربن فعال و کلد کاتالیست). این دستگاه می تواند گرد و غبار و املاح را با دقت و حساسیت 2.5 PM تشخیص دهد. از جمله امکانات این دستگاه که سبب شهرت آن شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه کنترل، نمایشگر دیجیتال، حالت Sleep Mode (حالت خواب) و تنظیم تایمر

این محصول ساخت کشور هنگ کنگ است و دو سال گارانتی دارد.

  1. دستگاه تصفیه هوای بدون فیلتر ایزوتک مدل A60

دستگاه تصفیه هوای بدون فیلتر ایزوتک مدل A–60

این محصول تولید ملی، ویژگی های زیادی دارد که می تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد. دستگاه تصفیه هوای بدون فیلتر ایزوتک مدل A–60 به دلیل ابعاد نسبتاً کوچک خود، به راحتی روی میز قرار می گیرد و در حقیقت لازم نیست که شما دغدغه فضای اشغال شده توسط دستگاه را داشته باشید. همچنین هوای محیط هایی تا مساحت 100 متر مربع را می تواند تصفیه کند. این دستگاه ایرانی نسبت به رقبای خارجی خود قیمت مناسب تری دارد و تا 99 درصد سطوح و هوا را می تواند استریل کند.

  1. دستگاه تصفیه هوا کلین ایر مدل K08

دستگاه تصفیه هوا کلین ایر مدل K08

دستگاه تصفیه هوا کلین ایر مدل K08 یکی از معروف ترین نمونه های دستگاه تصفیه هوا در بازار است. این مدل، ویژگی هایی دارد که آن را از سایرین متمایز می کند. این ویژگی ها عبارت هستند از:

  • افزایش رطوبت هوا به دلیل داشتن مخزن آب که کیفیت تنفس را بهبود می بخشد..
  • مرطوب شدن پوست و زیبایی بیشتر که حاصل افزایش رطوبت در هواست.
  • باعث از بین بردن تنش های عصبی و خستگی و همچنین تقویت گردش خون می شود.

این محصول برای محیط هایی با مساحت 80 تا 120 متر مربع مناسب است. پنل لمسی و قابلیت کنترل از راه دور، از جمله ویژگی های دیگر این دستگاه است که قیمت آن را نسبت به رقیبان خود افزایش داده است. این محصول هم دو سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش دارد.

  1. دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP241

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP241

از مهم ترین خصوصیات مثبت دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP241، تنوع رنگ، وجود سیستم تولید کننده یون منفی و همچنین وزن و مصرف کم را می توان نام برد؛ البته نباید فراموش کنید که این دستگاه برای محیط های بزرگ اصلاً مناسب نیست و در کل، حداکثر 10 متر مربع را پوشش می دهد. این محصول معمولاً برای محیط هایی مانند اتاق خواب و یا کلاس های مهدکودک استفاده می شود.

دستگاه تصفیه هوای آلماپرایم مدل AP241 ساخت کشور آمریکاست و 18 ماه گارانتی دارد.

نتیجه گیری

بیماران تنفسی و کسانی که به هر دلیلی نمی توانند به خوبی تنفس کنند، نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارند. دستگاه های تصفیه هوا می توانند اکسیژن موجود در هوا را از آلاینده ها و دیگر گاز ها بگیرند و اکسیژنی خالص به بیمار برای تنفس تحویل بدهند. برای اینکه بدانید آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است یا خیر در مورد دستگاه های تصفیه هوا توضیح دادیم و برخی از بهترین مدل های موجود در بازار را نام بردیم.