معرفی ماسک مو مناسب با فصل بهار

با پشت سر گذاشتن زمستان، اکنون زمان آن فرا رسیده است که موهای خود را از هوای خشک و سرد خلاص کرده و آن ها را برای بهار و تابستان زیبا آماده کنیم. شاید ما هوای گرم تر را دوست داشته باشیم، اما موهای مان با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آب شور و کلر تضعیف می شوند. حالا اگر به استفاده از سشوار، اتو مو و سایر ابزار صاف کننده مو نیز علاقه داشته باشیم، ممکن است به موهای خود آسیب جدی برسانیم.

یکی از بهترین راه های موجود برای محافظت از موها در این فصل استفاده از ماسک مو و مرطوب نگه داشتن آن ها در حد طبیعی است.

اما آیا می دانستید هر فصلی محصولات مراقبتی خاص خود را دارد. در این ادامه به شما خواهیم گفت که ماسک مو مناسب با فصل بهار چیست و برای انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه کرد.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو مناسب با فصل بهار

حتی اگر موهای شما به طور معمول سالم باشند، تغییر فصل می تواند بر روی آن ها تاثیر گذاشته و موجب بروز مشکلاتی شود.

ماسک مو چیست؟ ماسک مو نیز مانند ماسک صورت برای تقویت، رفع خشکی و سایر مشکلات مو مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع باید گفت ماسک مو مناسب با فصل بهار مانند یک نرم کننده قوی موهای خشک شده شما در زمستان را آبرسانی و مرطوب کرده و کمک بزرگی برای احیا آن ها محسوب می شوند. اکثر این محصولات حاوی مواد غنی مانند روغن ها و چربی های طبیعی با غلظتی سنگین تر از نرم کننده های معمولی هستند که به خوبی موهای آسیب دیده را ترمیم می کنند.

امروزه ماسک موهای بی شماری برای انواع موهای خشک، چرب و معمولی در بازار وجود دارد که می توانید اینترنتی و یا به صورت حضوری آن ها را خریداری کنید. صرف نظر از نحوه خرید، بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا، روغن بادام و یا حتی آووکادو باشند.

معمولا ماسک مو مناسب با فصل بهار حاوی مواد مغذی دیگر مانند موز، عسل، زرده تخم مرغ و ... نیز است. این مواد غذایی به دلیل داشتن خواص منحصر به فرد موجب احیا موهای آسیب دیده می شوند.

نکات مهم برای انتخاب ماسک مو

نکات مهم برای انتخاب ماسک مو

هنگام خرید ماسک مو مناسب با فصل بهار، نکات مهمی وجود دارد که توجه به آن ها اهمیت بسیاری داشته و در ترمیم موهای آسیب دیده موثر است. این نکات به شرح زیر است:

  1. بررسی مواد فعال: بهتر است در ماسک موها به دنبال مواد فعال مفیدی مانند پروتئین های کراتین و گندم برای تقویت موهای ضعیف خود باشید. همچنین اسید هیالورونیک، که یک مولکول اتصال دهنده به رطوبت است و معمولاً در محصولات مراقبت از پوست یافت می شود، اکنون در محصولات مراقبت از مو نیز وجود دارد و موجب آبرسانی عمیق موهای خشک و آسیب دیده می شود.
  2. انتخاب بر اساس مشکلات مو: فرمول های خاصی برای انواع مشکلات مو طراحی شده است و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر موهای مجعدی دارید ماسک مویی تهیه کنید که حاوی مواد مغذی مانند آووکادو و روغن زیتون باشد.
  3. توجه به بسته بندی: نوع بسته بندی و ظرفی که ماسک مو درون آن قرار گرفته نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال معمولا ماسک هایی با ظروف تیوپی و فشاری چندان مناسب نیستند؛ زیرا همیشه مقداری از محصول داخل ظرف باقی مانده و هدر می رود اما ماسک موهای کاسه ای این قابلیت را دارند که تا آخرین قطره آن ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ بنابراین به صرفه تر هستند.
  4. توجه به دوستدار طبیعت بودن محصول: متاسفانه تعدادی از محصولات به طبیعت آسیب های جدی وارد می کنند. همچنین تعدادی از آن ها در مرحله بررسی بر روی موجودات زنده آزمایش می شوند. محصولات این چنینی نه تنها برای طبیعت و حیوانات مضر هستند، بلکه می توانند به انسان نیز آسیب جدی وارد کنند. سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که این ویژگی ها را نداشته باشند.

با رعایت نکات گفته شده در این قسمت می توانید یک انتخاب عالی برای روتین مراقبت از موی خود داشته باشید.

مراقبت از مو در فصل بهار

ماسک مو مناسب با فصل بهار

اکثر مردم در ماه های زمستان تمام تلاش خود را می کنند تا موهای خود را تا حد ممکن مرطوب نگه دارند. زیرا همه ما به خوبی می دانیم که سرمای زیاد این فصل می تواند پوست و مو را خشک کند.

اما با فرا رسیدن فصل بهار، موها به رطوبت زیادی نیاز ندارند مگر در شرایطی که هوا خیلی گرم شود. البته این زیاد شدن رطوبت نیز خود ممکن است مشکلات متعددی مانند وز شدن موها را به همراه داشته باشد؛ به همین دلیل انتخاب یک ماسک مو مناسب با فصل بهار می تواند سلامت موها را تضمین کرده و زیبایی آن ها را در هوای بهاری دو چندان کند.

یکی از نکاتی که قبل از تمدید رنگ مو در بهار باید به آن توجه کنید، احیا و رفع آسیب دیدگی آن ها است. سعی کنید موهای خشک و شکننده را دو بار در هفته تقویت کنید تا برای دریافت خدمات زیبایی در بهار آماده شود.

طبق نظر آرایشگران حرفه ای نیازی نیست از شامپو جدیدی برای این فصل استفاده کنید ولی بهتر است نوع ماسک مو خود را تغییر دهید. از این رو بهتر است محصولاتی انتخاب کنید که رطوبت طبیعی موهای شما را حفظ کند ولی آن ها را سنگین نکند.

جمع بندی

با نزدیک شدن فصل بهار، منزل شما تنها چیزی نیست که باید تمیز شده و رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد. در واقع همان طور که لباس های زمستانی خود را تعویض می کنید و برای شروع فصل بهار، لباس های جدیدی انتخاب می کنید، باید روتین مراقبت از مو خود را نیز به روز رسانی کنید. این کار را می توانید با افزودن یک ماسک مو مناسب با فصل بهار به روتین مراقبت از موهای خود انجام دهید.

برای این کار بهتر است با توجه به نکات گفته شده در طول مقاله عمل کرده و روال مراقبتی مناسبی برای محافظت از موها در برابر افزایش دما و رطوبت داشته باشید.