انواع لوازم آرایش صورت

تمام انسان ها زیبایی را دوست دارند و برای زیبا تر شدن چهره خود تلاش های بسیاری می کنند. داشتن پوست صاف، چشمان کشیده، مژه های پرپشت و بلند می تواند در به دست آوردن هدف شما موثر باشد. در ادامه با معرفی انواع لوازم آرایش صورت و کارآیی هر کدام، به شما در داشتن یک چهره دلپذیر تر کمک کنیم.

بی بی کرم

بی بی کرم

در زمان های گذشته از بی بی کرم ها جهت رفع حساسیت بعد از درمان های پوستی استفاده می شد، اما امروزه بی بی کرم ها در میان انواع لوازم آرایش صورت، شهرت فراوانی به دلیل مراقبت از پوست شما در عین زیبایی که به آن می بخشند، پیدا کرده اند. این کرم آب رسانی عالی برای پوست بوده و از آن در مقابل اشعه های خطرناک آفتاب نیز محافظت می کند. همچنین اگر دارای لک، جوش یا هر مشکل پوستی هستید، به سادگی می توانید یک بی بی کرم مناسب پوست خود را در میان انواع لوازم آرایش صورت، پیدا کنید.

از آن جایی که برخی از خانم ها از این کرم به جای کرم پودر نیز استفاده می کنند، لازم است تفاوت این دو را به طور دقیق بدانید. کرم پودر ها تنها هدفی که دارند، پوشش دادن لک ها و تمام نقص های پوست شما می باشد و اغلب هیچ خواص درمانی ندارند، اما بی بی کرم علاوه بر پوششی که برای پوست شما ایجاد می کند (اغلب پوشش سبکی بر روی پوست ایحاد می کند) خواص مراقبتی مانند آب رسانی، محافظت در برابر نور خورشید و... نیز دارد. با استفاده از این کرم هیچ نیازی به زیر سازی نخواهید داشت. به سادگی و در زمان کوتاه می توانید از آن بهره ببرید و علاوه بر زیبایی، شاهد خواص مراقبتی آن نیز باشید.

ریمل

ریمل

ایرانی ها چشمانی زیبا و پر فروغ دارند، اما اغلب آن ها تاثیر یک ریمل خوب را در این زیبایی، دست کم گرفته اند. هنگامی که در میان انواع لوازم آرایش صورت، تصمیم به انتخاب ریملی مناسب می گیرید، لازم است در ابتدا به فرمول آن توجه کنید، با توجه به نیاز خود، می توانید ریملی را انتخاب کنید که به مژه هایتان حجم بیش تری بدهد، آن ها را بلند تر کند یا مژه هایی ضخیم تری را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین علاوه بر فرمول آن، لازم است به ضد آب بودن آن نیز توجه کنید تا در فصل های گرم سال نیز زیبایی چشمانتان برهم نخورد. علاوه بر مطالب بالا، رنگ ریمل مورد نظر شما نیز اهمیت بالایی دارد که با توجه به رنگ پوست و چشمانتان باید بهترین رنگ را در میان انواع مختلف ریمل ها انتخاب کنید.

رژ لب جامد و مایع

رژ لب جامد و مایع

رژ لب های جامد تاریخچه طولانی تری نسبت به نمونه های مایع در میان انواع لوازم آرایش صورت دارند. در ابتدا تمام بانوان از رژ های جامد استفاده می کردند اما در قرن بیستم رژ های مایع طرفداران بسیاری پیدا کرده کرده اند. رژ لب جامد و مایع، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد.

  • ماندگاری: در میان انواع لوازم آرایش صورت، رژ لب های مایع اغلب ماندگاری بالایی داشته و نسبت به نمونه های جامد، مدت بیش تری بر روی لب هایتان خواهند ماند.
  • دهیدراته: همانطور که ذکر کردیم، رژ لب مایع مدت زمان بیش تری را بر روی لب هایتان می مانند، به همین دلیل ممکن است لب های شما را خشک کنند، اما رژ لب جامد، لب ها را هیدراته و مرطوب نگه می دارد، حتی می توانید از یک بالم لب برای افزایش رطوبت آن نیز استفاده کنید.
  • روش استفاده: استفاده از رژ لب مایع به مهارت بیش تری احتیاج دارد، اما هنگام استفاده دیگر به خط لب احتیاجی نخواهید داشت. نحوه استفاده از رژ لب جامد، در میان انواع لوازم آرایش صورت، ساده است و احتیاج به مهارت خاصی ندارد.

به طور کلی هر یک خوبی و بدی های خاص خود را دارند. به توجه به نیاز خود، لازم است بهترین را برای خود انتخاب کنید.

خط چشم ماژیکی و مویی

انواع لوازم آرایش صورت

در میان انواع لوازم آرایش صورت، سرمه یکی از پر طرفدار ترین محصولات برای زیبایی چشم ها می باشد. اما امروزه به جای سرمه از انواع مختلف خط چشم ها برای کشیده تر شدن و درشت تر شدن چشم ها استفاده می کنند. در ابتدا خط چشم های مایع پر طرفدار بودند، اما از آن جایی که استفاده از آن ها دشوار بود، به مرور خط چشم های مویی و همچنین ماژیکی به بازار ارائه شدند تا استفاده از آن ها را تسهیل بخشند و به سادگی انواع خط چشم، از نمونه های عربی و گربه ای گرفته تا یک خط ساده بالا پلک ها را بکشید.

سایه چشم

انواع لوازم آرایش صورت

در میان انواع لوازم آرایش صورت، می توان به سایه چشم نیز اشاره کرد. سایه ها اغلب به صورت پودری یافت می شوند، اما امروزه نمونه های کرمی و مایع نیز طرفداران خاص خود را دارند. از سایه چشم برای روشن تر کردن چشم ها و حتی بزرگ تر نشان دادنشان استفاده می شود. همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای خط چشم نیز باشد. اغلب رنگ های روشن نقش برجسته سازی داشته داشته و رنگ های تیره برای ایجاد سایه های ملایم استفاده خواهد شد.

کانسیلر

انواع لوازم آرایش صورت

استفاده از کانسیلر مانند انواع لوازم آرایش صورت، می تواند زیبایی منحصر به فردی را به چهره شما ببخشد. کانسیلر ها اغلب برای پوشاندن نواحی تیره صورت مانند زیر چشم ها یا اطراف بینی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین اگر لک یا جای جوش بر روی صورت خود دارید، می توانید از کانسیلر برای پوشاندن آن نیز استفاده کنید. تفاوت اصلی آن با کرم پودر این است که به صورت نقطه ای و تنها بر روی نواحی تیره استفاده می شود، اما کرم پودر وظیفه پوشش پوست صورت و یک دست سازی آن را بر عهده دارد. کانسیلر ها در رنگ های مختلف ارائه می شوند که با توجه به رنگ پوستتان روشنی یا تیرگی آن را می توانید انتخاب کنید.

کرم پودر

انواع لوازم آرایش صورت

هنگامی که نام آرایش صورت به میان می آید، اولین محصولی که در ذهن بسیاری از افراد می آید، کرم پودر می باشد. این کرم در تمام صورت شما پخش شده و یک سطح یکنواختی را برایتان به ارمغان می آورد تا با پوشاندن عیوب پوست صورت، یک زیرسازی عالی و بی نقصی را برای محصولات آرایشی دیگر به وجود بیاورد.