تمامی ویژگی‌های یک ویلچر برقی استاندارد!

ویلچر برقی وسیلهای بسیار کاربردی برای افراد دارای معلولیتهای حرکتی است که با استفاده از این وسیله، افراد ناتوان بدون کمک شخصی دیگر با ویلچر حرکت میکنند؛ چراکه نیرو محرکه این وسیله، انرژی الکتریکی ذخیره شده در باتری است و نیازی به نیروی فیزیکی برای حرکت ندارد. در این مطلب به معرفی ویلچر برقی، اجزا و مزایای استفاده از آن میپردازیم و سپس ویژگیهای یک ویلچر برقی استاندارد را معرفی میکنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع ویلچر برقی

این وسیله دارای انواع مختلفی است که ابعاد ویلچر برقی در هر مدل متفاوت خواهد بود. همچنین قیمت ویلچر استاندارد برقی به نوع آن نیز بستگی دارد. ویلچرهای برقی دارای انواع مختلف زیر هستند:

ویلچر برقی تاشو

این نوع از ویلچرهای برقی مناسب افرادی است که دائما در حال جابجایی هستند یا اینکه فضای محدودی برای نگهداری ویلچر دارند. اجزای این وسیله به آسانی جمع شده و در صندوق عقب اتومبیل و یا فضاهای کوچک جای میگیرد. همچنین این ویلچرها وزن کمتری دارند که جابجایی آنها را آسانتر میکند.

ویلچر برقی پلهرو

طراحی این نوع از ویلچرها به گونهای است که امکان حرکت و جابجایی آنها در پله نیز فراهم شده است. این محصولات برای افرادی مناسب است که در خانههای فاقد آسانسور زندگی کرده و ناچار به استفاده از پلهها هستند.


ویلچر برقی پلهور


ویلچر برقی ایستا

ویژگی متمایز این نوع ویلچرها، امکان استفاده از ویلچر به صورت نشسته یا ایستاده است و به کاربر این امکان را میدهد تا به شکل راحتتری به انجام فعالیتهای معمولی خود بپردازد. در تولید این ویلچرها علاوه بر رعایت استانداردهای مختلف، از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده است.

ویلچر برقی مسافرتی

اگر اهل مسافرت هستید و میخواهید از سفر خود بیشترین لذت را ببرید، خرید ویلچر مسافرتی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این نوع ویلچر را میتوان به آسانی با چند حرکت ساده جمع کرد و با توجه به وزن سبکتر، امکان جابجایی آنها آسانتر خواهد بود. ابعاد ویلچر برقی مسافرتی و طراحی آن به گونهای است که بیشترین راحتی را برای کاربر فراهم میکند.


ویلچر برقی مسافرتی


ویلچر برقی مبله

همانطور که از نام این وسیله مشخص میشود، ویلچر برقی مبله با فراهم کردن راحتی بیشتر برای کاربر، امکان استفاده طولانی مدت از ویلچر را فراهم میکند. ویلچرهای مبله، مجهز به موتورهای قدرتمندی هستند، همچنین میتوان زاویه ویلچر را متناسب با راحتی کاربر تغییر داد. در صورتی که زمان طولانی مدتی را روی ویلچر سپری میکنید، ویلچر برقی مبله انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

مزایا و معایب ویلچر برقی

تاریخچه تولید ویلچرهای دستی به گذشتههای دور باز میگردد اما اولین ولیچر برقی در دوره جنگ جهانی دوم ساخته شد. پس از آن در سال 1956 این نوع از ویلچرها توسط یک شرکت آمریکایی به تولید انبوه رسیدند. امروزه ویلچر برقی به دلیل راحتی استفاده و مزایای مختلف، بیشتر از دیگر انواع ویلچر مورد توجه واقع شده است.

مزایا ویلچر برقی

از مزایای استفاده از ویلچرهای برقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مسیرهای ناهموار به آسانی حرکت میکند.
  • قابلیت دور زدن حتی در فضاهای محدود را فرهم مینماید.
  • به استفاده از نیرو دستی یا کمک اشخاص دیگر برای حرکت نیاز ندارد.
  • مناسب معلولینی است که توانایی حرکت دادن ویلچر با دست را ندارند.
  • سرعت بالایی دارد و برای طی کردن مسیرهای طولانی گزینه مناسبتری است.
  • قابلیت تا شدن و حمل آن بین مکانهای مختلف وجود دارد.


مزایا ویلچر برقی


معایب ویلچر برقی

با وجود آنکه استفاده از ویلچر برقی دارای مزایا و فواید بسیاری است، اما مانند هر محصولی دیگر معایبی نیز دارد. از معایب ویلچر برقی موارد زیر قابل توجه است:

  • به طور کلی قیمت ویلچر استاندارد برقی در مقایسه با دیگر نمونههای این وسیله بیشتر است.
  • هزینه تعمیرات و نگهداری ویلچرهای برقی نیز زیاد است.
  • انواع ویلچر برقی استاندارد وزن بیشتری در مقایسه با ویلچرهای دستی دارند.

اجزای ویلچر برقی

حال که انواع ویلچر برقی را شناختیم باید به سراغ اجزای این محصولات برویم، چراکه نکتهای مهم در هنگام خرید ویلچر برقی استاندارد، کیفیت اجزای آن است که بر ابعاد ویلچر معلولین نیز تاثیرگذار خواهد بود.

1. پایه ویلچر

انواع ویلچر برقی استاندارد دارای پایهای هستند که محل قرارگیری و اتصال بخشهای مختلف این وسیله شامل قسمتهای الکترونیک، باتری، موتور، اتصالات و دیگر بخشها خواهد بود.

2. نشیمنگاه

این بخش در حقیقت مکانی است که کاربر بر روی آن قرار میگیرد و قابلیت تغییر زاویه را دارد تا متناسب با نیاز فرد، در حالت راحت و استانداردی قرار بگیرد. ابعاد ویلچر برقی به اندازه این بخش نیز بستگی داشته و در ساخت آن از موادی استفاده شده است که در نشستنهای طولانی مدت کاربر دچار زخم بستر نشود.

3. مکان قرارگیری پا

یکی از اجزا انواع ویلچر برقی استاندارد، محل جایگیری پاها است که در انتهای ویلچر قرار دارد. زاویه این بخش را میتوان به دلخواه تغییر داد یا در صورت نیاز جدا نمود.

4. باتری

باتری محل ذخیره انرژی الکتریکی مورد نیاز حرکت ویلچر است که در توان و کیفیتهای مختلف طراحی میشود. در صورتی که قصد دارید در مسافتهای طولانی از ویلچر استفاده کنید، باید به سراغ ویلچرهای 27 آمپر بروید.

5. موتور

موتور در ویلچرهای برقی محلی است که انرژی الکتریکی موجود در باتری را به انرژی حرکتی مورد نیاز چرخها تبدیل میکند. موتور در انواع ویلچر برقی استاندارد باید دارای کیفیت بالایی بوده تا انرژی و سرعت موردنیاز برای حرکت در مسیرهای طولانی و یا ناهموار را فراهم کند.

6. صفحه کنترل

این بخش امکان کنترل ویلچر را برای کاربر فراهم میکند و در انواع مختلف دکمهای، لمسی، دستهای و غیره طراحی شده است. همچنین محل قرارگیری این بخش نیز در ویلچرهای مختلف متفاوت بوده که امکان کنترل وسیله با دست، سر یا پا را فراهم میکند.

ویژگیهای ویلچر برقی استاندارد

حال که درباره ویلچرهای برقی اطلاعات مناسبی دریافت کردیم، باید به دنبال پاسخ این سوال باشیم که یک ویلچر برقی استاندارد چه ویژگیهایی دارد؟

پیش از خرید ویلچر برقی ابتدا به دنبال پاسخ این سوالها باشید که در منزل شما عرض درب برای عبور ویلچر چقدر است؟ قصد دارید از ویلچر برقی در داخل منزل استفاده کنید یا در خارج از منزل؟ آیا قرار است ویلچر را به صورت مداوم جابجا کنید؟ فضای شما برای نگهداری ویلچر چقدر است؟ با چه سرعتی قصد حرکت با ویلچر را دارد؟ وزن خود شما چقدر است؟

با پاسخ یه این سوالها میتوانید مدل ویلچر برقی مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا در زمان انتخاب ویلچر راهنماییهای لازم از فروشنده را دریافت نمایید. کلیه اطلاعات موردنظر برای خرید ویلچربرقی در توضیحات سایت درمان کالا موجود بوده و امکان خریدی آسان را برای شما فراهم میکند. در ادامه به معرفی ویژگیهای ویلچر برقی استاندارد میپردازیم.


ویلچر برقی استاندارد


راحتی

ویلچر وسیلهای که در طول روز به طور مداوم مورد استفاده قرار میگیرد و به همین دلیل باید راحتی کاربر را به ویژه در قسمت نشیمنگاه فراهم کند. عمق، پهنا و جنس مواد به کار رفته در محل نشستن کاربر، باید به گونهای باشد تا موجب احساس خستگی نشود و همچنین از ایجاد زخم بستر جلوگیری کند.

همچنین استفاده از ویلچر نیز باید به راحتی صورت بگیرد. صفحه کنترل باید به صورتی طراحی شود تا با کمترین نیرو بتوان ویلچر را کنترل کرد. همچنین محل قرارگیری آن به توانایی کاربر بستگی دارد.

سایز ویلچر

ویژگی مهم دیگر در ویلچرهای برقی استاندارد، سایز آن است. وزن کاربر نکتهای مهم در انتخاب سایز ویلچر است، مثلا برای کودکان نباید از ویلچرهای بزرگ استفاده کرد. ابعاد ویلچر معلولین به سایز آن بستگی دارد و عرض درب برای عبور ویلچر در منزل شما از نکات مهم در انتخاب سایز ویلچر است. سایز ویلچر استاندارد باید متناسب با نیاز کاربر بوده و بیش از حد بزرگ یا کوچک نباشد.

وزن ویلچر

باوجود آنکه به طور کلی ویلچرهای برقی وزن بیشتری نسبت به نمونههای دستی دارند، اما میزان این وزن نباید بیش از حد زیاد باشد تا برای جابجایی آن با مشکل مواجه نشوید. اگر قصد دارید در بیرون از منزل و یا در طول سفر از ویلچر برقی استفاده کنید، باید در انتخاب ویلچر به وزن آن دقت بیشتری داشته باشید.

شرایط اقلیمی

یکی از نکات مهم درباره ویلچرهای برقی نوع آبوهوای محلی است که شما در آن زندگی میکنید. اگر در هوای مرطوب مانند شمال ایران ساکن هستید، ضد زنگ بودن تمامی اجزای ویلچر اهمیت زیادی پیدا میکند. همچنین برای استفاده در آبوهوای گرم، باید جنس الیاف نشیمنگاه و پشتی ویلچر ضد تعریق باشد.

دوام و ماندگاری

کیفیت اجزا یک ویلچر برقی استاندارد باید تضمینکننده دوام و ماندگاری این وسیله باشد تا بتوان در طولانی مدت و بهطور مداوم از ویلچر برقی استفاده نمود، بدون آنکه دچار آسیب یا فرسودگی شود.

خرید ویلچر برقی

ابعاد ویلچر معلولین و قیمت ویلچر استاندارد برقی به موارد مختلفی مانند کیفیت اجزا و نوع ویلچر بستگی دارد، همچنین برند تولیدکننده محصول و کشور سازنده نیز از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت این وسیله هستند. فراموش نکنید که در هنگام خرید ویلچر به عرض درب برای عبور ویلچر در منزل خود توجه کنید.

برای خرید انواع ویلچر برقی به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی است که به ارائه انواع ویلچر برقی استاندارد و با کیفیت و دیگر محصولات پزشکی با کمترین قیمت میپردازد.