فواید تشک برقی و راهنمای خرید آن

خواب یکی از نیاز های اساسی انسان است. هر چه کیفیت خواب بهتری داشته باشید، سیستم ایمنی بهتری خواهید داشت و انرژی شما برای انجام کار روزمره بیشتر خواهد بود. البته برای اینکه بتوان خواب خوبی داشت، باید شرایط لازم را مهیا کرد. یکی از شرایط مورد نیاز برای داشتن یک خواب خوب استفاده از تشک های با کیفیت است. امروزه تشک های با کیفیتی مانند تشک های برقی در بازار هستند که می توانید برای داشتن یک خواب بهتر از آن ها استفاده کنید. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با فواید تشک برقی درمورد ویژگی های این تشک ها توضیح داده ایم.

مزایای استفاده از تشک های برقی

  • تسکین درد طبیعی

گرما درمانی یکی از بهترین روش ها برای درمان بدن درد است؛ زیرا گیرنده های گرمایی ای که در بدن ما وجود دارند، اثر سیگنال های شیمیایی را که عامل درد در بدن هستند کاهش می دهند. با کاهش اثر این سیگنال درد های بسیار زیادی مانند درد های عضلانی و گرفتگی عضلات کاهش می یابد.

همچنین یکی از فواید تشک های برقی این است که این تشک ها با تولید گرما به گردش بهتر خون در بدن کمک می کنند. گردش خون بهتر باعث خواب بهتر و کاهش درد می شود.

یک تشک برقی نه تنها به کاهش درد شما کمک می کند، بلکه به افزایش کیفیت خواب شما کمک می کند تا بعد از بیدار شدن، روز بهتر و پرانرژی تری داشته باشید.

  • کیفیت خواب بهتر با تنظیم دما

فواید تشک برقی

یکی از ویژگی های تشک های برقی که در واقع جزء فواید تشک برقی است، تنظیم دماست. یکی از عواملی که باعث می شود بسیاری از افراد کیفیت خواب پایینی داشته باشند و در طول شب از خواب بیدار شوند، به هم خوردن دمای اتاق و تشک است. با استفاده از یک تشک برقی و تنظیم دما شما می توانید از ثابت بودن دما اطمینان پیدا کنید و دیگر به دلیل به هم خوردن دمای تشک از خواب بیدار نشوید.

یک تشک برقی می تواند قبل از اینکه به خواب روید تشک شما را گرم کند تا دیگر برای خواب نیازی به پتو های بیشتر نداشته باشید. همچنین اگر می خواهید که تشک در زمانی خاص خاموش شود، می توانید برای آن یک تایمر بگذارید تا بعد از رسیدن به زمان موردنظر خود تشک خاموش شود.

  • ایمن بودن

یکی از فواید تشک برقی ایمن بودن است. بر خلاف مدل های قدیمی تشک های برقی امروزی از سیم با ولتاژ پایین استفاده می کنند تا تشک ایمن تر باشد. اگر از یک تشک دست دوم برقی یا مدل های قدیمی استفاده نمی کنید، می توانید خیال خود را از ایمن بودن آن راحت کنید.

بهترین تشک های برقی

  • تشک برقی امسیگ مدل UE 106

فواید تشک برقی

تشک برقی امسیگ مدل UE-106 یکی از بهترین تشک های برقی موجود در بازار است که از تمامی فواید تشک برقی خوب بهره می برد. این تشک بسیار نرم و لطیف است و طراحی بسیار زیبایی دارد. این تشک شما را در شب های سرد زمستانی گرم نگه می دارد. همچنین در هر زمانی که دچار گرفتگی عضلات شدید می توانید از این تشک برای درد های عضلانی استفاده کنید تا خستگی و درد را از تن خود از بین ببرید.

یکی از فواید این تشک برقی کنترل دماست. تشک امسیگ با استفاده از سنسور تنظیم دما این کار را به بهترین نحو انجام می دهد. این تشک با کنترل گرمای تولید شده می تواند دما را در درجۀ مشخصی تنظیم کند تا پوست شما نسوزد و به آن آسیب نرسد. گرمایی که این تشک تولید می کند بسیار ملایم است و اثر های درمانی بسیار زیادی دارد.

الیاف به کار رفته در این تشک طبی هستند و از تکنولوژی روز بهره می برند. همچنین تشک کاملاً ضد حساسیت است و افراد مبتلا به آلرژی لازم نیست که هیچ نگرانی ای از این بابت داشته باشند. از مهم ترین ویژگی های این تشک می توان به قابلیت شست و شو، مقاومت در برابر شوک های الکتریکی، سیستم گرمایش یکنواخت، طراحی عالی، لطافت بالا و گرم شدن سریع اشاره کرد.

کشور سازندۀ این تشک آلمان است.

  • تشک برقی تایمردار گرمه سایز 75*120 سانتی متر

تشک برقی تایمردار

تشک برقی گرمه ابعادی به اندازۀ 120 در 75 سانتی متر دارد. این تشک خواص گرما درمانی و ترموتراپی دارد. تمامی این موارد به کاهش درد های عضلانی به خصوص در ناحیۀ کمر کمک خواهند کرد. این مدل کلیدی چهار حالته دارد که به برنامه ریزی بهتر تشک کمک می کند. همچنین تشک نشانگر های LED برای اعلام وضعیت دارد.

تشک نام برده شده ساخت ایران است و یک سال گارانتی دارد.

  • تشک برقی بیورر مدل HD 100

تشک برقی بیورر مدل HD 100

تشک HD100 یکی از تشک های برقی خوب بازار است. تشک پتویی بسیار نرم و لطیف دارد. این تشک مجهز به سیستم امنیتی بیورر است که از هرگونه داغ شدن بیش از حد جلوگیری می کند. تشک برقی بیورر 6 درجۀ مختلف برای تنظیم دما دارد و هم می تواند زیرانداز باشد هم روانداز. جنس تشک از آکریلیک است و پس از 3 ساعت استفاده به طور خودکار خاموش می شود.

تشک نام برده شده در ماشین لباسشویی با دمای 40 درجه قابل شست و شوست. این تشک ساخت آلمان است و 2 سال گارانتی دارد.

اگر می خواهید که از فواید تشک برقی بهره مند شوید، در نگهداری این تشک باید دقت داشته باشید. به هیچ عنوان تشک را در محیط های مرطوب مانند حمام استفاده نکنید و در صورت خیس شدن نیز از تشک استفاده نکنید تا تشک خشک شود؛ زیرا امکان برق گرفتگی هست. همچنین اگر تشک پاره شد نباید از آن استفاده کرد.

نتیجه گیری

با توجه به نزدیک شدن فصول سرد سال تهیۀ یک تشک برقی می تواند فکر بسیار خوبی باشد. فواید تشک برقی بسیار زیاد است. برای مثال این تشک ها می توانند درد های عضلانی شما را کاهش دهند و با تنظیم دقیق دما کیفیت خواب شما را افزایش دهند. برای اینکه بیشتر با این تشک ها آشنا شوید، درمورد مزایای آن ها توضیح دادیم و برخی از بهترین تشک های موجود در بازار را نام بردیم.