تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق چیست؟

امروزه محصولات و بهداشتی بسیار زیادی هستند که با استفاده از آن ها می توان پوست را سالم و تمیز نگه داشت. دو مورد از پر کاربرد ترین محصولات آرایشی بهداشتی در حال حاضر دئودورانت و ضد تعریق هستند. دئودورانت و ضد تعریق به دلیل کاربرد شبیه به هم معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. ما در این مقاله برای اینکه به تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق پی ببرید، درمورد ویژگی های هر کدام توضیح داده ایم.

آشنایی با دئودورانت و ضد تعریق

ضد تعریق و دئودورانت چندین تفاوت کلیدی با یکدیگر دارند که باعث می شود با هم دیگر فرق داشته باشند.

دئودورانت بوی بد ناشی از بوی عرق را می پوشاند و اجازۀ پخش شدن آن را نمی دهد؛ اما ضد تعریق همان طور که از اسمش پیداست میزان تعریق بدن شما را کاهش می دهد. هر دو محصول می توانند در هر قسمتی از بدن استفاده شوند. معمولا برای استفاده در زیر بغل از این دو محصول استفاده می شود. اغلب اوقات برای دستیابی به ویژگی هر دو محصول دئودورانت و ضد تعریق را با هم ترکیب می کنند.

یک تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق در این است که سازمان های دارویی دئودورانت را یک وسیلۀ آرایشی می دانند؛ اما ضد تعریق در طبقۀ دارو ها قرار می گیرد. به همین دلیل است که ضد تعریق ها مشمول قوانین خاص سازمان غذا و دارو می شوند و روی آن ها تاریخ انقضا و برچسب های مخصوصی قرار می گیرد.

خود دئودورانت ها دو مدل متفاوت دارند. مدل اول خواص ضد میکروبی دارد و تعداد باکتری هایی را که باعث تولید بوی بد می شوند کاهش می دهد. مدل دوم تعداد باکتری ها را کاهش نمی دهد اما با جلوگیری از منتشر شدن بوی ناشی از تعریق اثر خود را می گذارد.

برای پی بردن به تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق باید بدانید که ضد تعریق ها با مسدود کردن غدد اکرین بدن امکان عرق کردن را تا حد امکان کاهش می دهند. برای ساخت ضد تعریق معمولا از یک ماده بر پایه آلومینیم استفاده می شود.

هم ضد تعریق ها و هم دئودورانت ها محصولاتی ایمن هستند و عوارض خاصی ندارند. به همین دلیل بدون هیچ نگرانی ای می توان از هر دو محصول به صورت روزانه استفاده کرد. هر دو محصول نام برده شده به تاییدیۀ سازمان غذا و دارو ((FDA رسیده اند و طبق تحقیقات انجام شده هیچ کدام از این دو محصول نقشی در خطر افزایش ابتلا به سرطان ندارند.

مزایای استفاده از دئودورانت و ضد تعریق

تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق

فواید دئودورانت ها

یک عامل ایجاد تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق مزایای متفاوت این دو است. همان طور که می دانید عرق کردن پاسخ طبیعی بدن شماست و برای دفع گرما و مواد سمی از بدن این فرآیند ضروری است. اما اگر در یک جلسۀ مهم باشید یا با دوستان خود وقت می گذرانید، حتما از بوی بدی که تعریق ایجاد می کند شرمنده خواهید شد. استفاده از دئودورانت به شما کمک می کند تا این بو را از بین ببرید. یک تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق این است که برخی از مدل های دئودورانت نه تنها بوی بد تعریق را از بین می برند؛ بلکه به داشتن بوی بهتر نیز به شما کمک می کنند.

استفاده از دئودورانت می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و در موقعیت هایی مانند باشگاه که در حال ورزش و عرق کردن هستید دیگر نگران بوی بد ناشی از تعریق بدن نباشید.

فواید ضد تعریق

برای پی بردن به تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق باید بدانید که یک ضد تعریق مشکل را از ریشه حل می کند. ضد تعریق با مسدود کردن غدد اکرین امکان تعریق را از بین می برد و همین می تواند مشکلات ناشی از بوی بد تعریق را از بین ببرد. فقط دقت داشته باشید که اثر ضد تعریق موقتی است و بعد از حمام کردن از بین می رود. این در حالی است که دئودورانت ها معمولا اثر طولانی تری دارند.

معرفی محصول

  • دئودورانت زنانه سینره رایحه Lemon Grass حجم 50 میلی لیتر

دئودورانت زنانه سینره رایحه Lemon Grass حجم 50 میلی لیتر

حال که با تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق آشنا شدید، خوب است که با یکی از محصولات خوب بازار آشنا شوید. دئودورانت زنانه سینره رایحه Lemon Grass یک محصول آنتی باکتریال ضد تعریق است. در ساخت این محصول از گیاهانی مانند روغن درخت چای و عصارۀ مریم گلی استفاده شده است که جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها و تجزیۀ عرق جلوگیری می کند. این محصول همچنین از گیاه دم اسب استفاده می کند که باعث کاهش ترشح عرق می شود. این محصول بعد از مصرف به سرعت خشک می شود و از خود شوره بر جای نمی گذارد. به طور معمول این محصول تا 72 ساعت دوام می آورد. محصول نام برده شده ساخت ایران است.

  • رول ضد تعریق مردانه مای مدل Off road حجم 50 میلی لیتر

رول ضد تعریق مردانه مای مدل Off road حجم 50 میلی لیتر

بعد از آشنایی با تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق خوب است که با رول ضد تعریق مردانه مای مدل Off road آشنا شوید. این محصول ماندگاری ای به مدت 24 ساعت دارد و مانع از انتشار بوی بد می شود. این محصول برای پوست آرامش بخش است، مانع تعریق می شود و هیچ ردی از سفیدک روی بدن نمی گذارد و لکه ای روی لباس ایجاد نمی کند.

محصول نام برده شده ساخت ایران است و فاقد الکل است.

نتیجه گیری

دئودورانت و اسپری های ضد تعریق از رایج ترین محصولات آرایشی بهداشتی امروزه هستند که به دلیل داشتن کاربرد مشابه یکدیگر معمولا با هم اشتباه گرفته می شوند. این دو محصول با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در واقع عاملی که باعث ایجاد تفاوت دئودورانت و اسپری ضد تعریق می شود این است که دئودورانت برای جلوگیری از انتشار بوی ناشی از تعریق استفاده می شود؛ اما ضد تعریق معمولا برای جلوگیری از تعریق استفاده می شود. برای اینکه بیشتر با این دو محصول آشنا شوید، درمورد هر کدام از آن ها توضیح دادیم.