چسب درد (سوزش) چیست؟ فواید و طرز استفاده

چسب درد (سوزش) چیست؟


اغلب افراد تاکنون درد کمر و یا دیگر عضلات را تجربه کرده اند. برخی افراد برای کاهش این درد به سراغ مسکن هایی میروند که بدون نسخه قابل تهیه باشند. با وجود اینکه این داروها اثربخش هستند اما استفاده بیرویه از آنها بدون شک عوارضی را به دنبال خواهد داشت. یکی از راههای کم خطر کاهش درد و گرفتگیهای عضلانی استفاده از چسب کمر است. اکنون احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چسب درد چیست؟ در این مطلب پس از معرفی چسب درد کمر، فواید و عوارض احتمالی آن، به بررسی علت سوزش چسب درد خواهیم پرداخت.


چرا چسب درد؟

چسب درد

فواید چسب کمر

استفاده از چسب کمر به دلیل مزایا زیر، انتخاب مناسب برای کاهش دردهای عضلانی است.

  • استفاده از چسب کمر آسان است و نیاز به آموزش یا توجه خاصی ندارد.
  • با توجه به اینکه چسب درد به صورت ورقهای بر روی پوست قرار میگیرد، برخلاف داروهای مسکن فاقد عوارض و مشکلات گوارشی ناشی از مصرف قرص است.
  • بوی چسب کمر در مقایسه با کرمهای موضعی بهتر و ملایمتر است و روش استفاده آسانتری دارد زیرا نیاز به مالش و پخش کردن نخواهد داشت.
  • تاثیر استفاده از چسب درد تنها پس از چند دقیقه آغاز میشود و در مقایسه با داروهای مسکن مدت زمان بیشتری (در حدود 8 ساعت) درد را از بین خواهد برد.
عوارض استفاده از چسب درد


استفاده از چسب درد برای اغلب افراد عوارض خاصی را به دنبال ندارد، اما در ابتدا سوزش، خارش، گرگرفتگی و قرمز شدن پوست اتفاق میافتد که نگرانکننده نیست و پس از مدت کوتاهی از بین میرود. در موارد خاص ممکن است چسب درد منجر به واکنشهای آلرژیک شود. برخی افراد به ترکیبات موجود در چسب درد حساسیت دارند. این حساسیت با احساس سوزش، داغ شدن و خارش غیر عادی پوست اتفاق میافتد. سپس این علائم در سطح پوست گسترش پیدا کرده و رفته رفته پیشروی میکند. در صورت بروز هر یک از علائم حساسیت، چسب درد را بلافاصله جدا کرده، محل چسب را با آب و صابون شستوشو دهید و به پزشک مراجعه کنید.
طرز استفاده از چسب درد


ابتدا دستها را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید که سطح پوست کاملا خشک و تمیز باشد. چسب را از بستهبندی خود خارج کرده، لایه رویی آن را جدا کرده و بر روی پوست قرار دهید. دقت کنید که تمامی بخشهای چسب در تماس با پوست قرار گرفته باشند. پس از استفاده نیز مجددا دستها را با آب و صابون بشویید. احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چسب ضد درد چند ساعت باید بماند؟ مدت زمان استفاده از چسب درد بر روی بستهبندی محصول ذکر شده است اما به طور معمول چسب درد باید به مدت 48 ساعت بر روی پوست قرار بگیرد و سپس آن را جدا کرد.
نکات مهم در استفاده از چسب کمر درد


در زمان استفاده از چسب درد نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
  • تمامی موارد ذکر شده بر روی بستهبندی محصول شامل زمان استفاده و نکات تکمیلی را به دقت مطالعه کرده و رعایت کنید.
  • پس از استفاده چسب درد، بر روی سطح پوست، کیسه آب گرم قرار ندهید، زیرا منجر به واکنشهای پوستی میشود.
  • بهترین زمان استفاده از چسب درد کمر، در شب و قبل خواب است.
  • در زمان بارداری و شیردهی هرگز خودسرانه و بدون تجویز پزشک از انواع چسب درد فلفلی استفاده نکنید.
  • استفاده از چسب درد برای کودکان به تجویز پزشک نیاز دارد.
  • در زمانی که چسب درد را روی پوست قرار دادهاید، از پوشیدن لباسهای تنگ و ناراحت خودداری کنید.
  • از برش دادن چسب درد اجتناب کنید و چسب کمر دردهای پاره یا برش خورده را استفاده نکنید.
  • در صورتی که بسته چسب درد باز شده و یا آسیب دیده، آن را دور بیاندازید، چراکه این محصول باید به صورت کاملا استریل بهکار رود.
  • اگر به حساسیتهای پوستی خاصی دچار هستید، از مصرف خودسرانه چسب درد بپرهیزید و با پزشک مشورت کنید.
علت سوزش چسب درد
اغلب افراد در ابتدای مصرف چسب درد احساس سوزش و گرگرفتگی دارند. علت این سوزش در پاسخ این سوال نهفته است که چسب فلفل چیست؟ در حقیقت علت سوزش چسب درد با ترکیبات آن مرتبط است. در ساخت چسب کمر درد از ترکیباتی همچون کاپسایسین استفاده شده است. این ترکیب عصارهای گیاهی است که در فلفل قرمز یافت میشود. وارد شدن این ماده به بدن منجر به احساس سوزش و گرما میشود. مدت زمان سوزش چسب درد کوتاه بوده و تنها در حدود 10 تا 15 دقیقه خواهد بود و پس از این مدت احساس سوزش از بین میرود. استفاده از کمپرس گرم، ماساژ درمانی، طب سوزنی و بالش کمر روشهای جایگزین استفاده از چسب کمر هستند.
خرید بهترین چسب ضد درد
حال که پاسخ سوال چسب درد چیست را دریافتید و میدانید که علت سوزش چسب درد، فواید و عوارض آن چه چیزی است، احتمالا به استفاده از این محصول برای کاهش دردهای عضلانی خود ترغیب شدهاید. برای خرید چسب درد باید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی است. انواع محصولات پزشکی از جمله چسب درد در این فروشگاه ارائه شده است و شما میتوانید هر آنچه را که نیاز دارید با خیالی آسوده تهیه کنید.