خرید بالش طبی

انرژی روزانه برای فعالیت‌های مختلف تا حد زیادی به کیفیت خواب شبانه بستگی دارد. اگر در طول شب خواب آرام و راحتی نداشته باشید، در طول روز نیز خسته و بی‌حال خواهید بود. استفاده از بالش طبی خواب راحتی را به شما هدیه می‌دهد و از ایجاد درد و مشکلات ستون فقرات و مهره‌های گردن جلوگیری می‌کند. 

برای خرید بالش طبی ابتدا باید انواع آن را بشناسید و سپس مطابق با نیاز خود اقدام به خرید این محصول کنید. توجه داشته باشید که استفاده از تشک برقی نیز به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند. در این مطلب به انواع بالش طبی، فواید بالش طبی و معایب آن پرداخته و در انتها نکات مهم در راهنمای خرید بالش طبی را معرفی می‌کنیم.

مزایا و معایب بالش طبی

پیش از آن که به معرفی نکات مهم در خرید بالش طبی بپردازیم، ابتدا قصد داریم تا شما را مزایا و معایب این محصول آشنا کنیم که شما نیز به خرید آن ترغیب شوید.

مزایا و معایب بالش طبیمزایا و معایب بالش طبی

فواید بالش طبی

بالش طبی همان چیزی است که برای یک خواب راحت به آن نیاز دارید. از جمله مزایا و فواید بالش طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        استفاده از بالش طبی به حفظ حالت ستون فقرات کمک می‌کند تا در وضعیت صحیح قرار گیرد. همچنین موجب می‌شود سر در راستای مناسبی نسبت به بدن قرار داشته باشد. 

·        با کاهش تنش عضلانی و حمایت از بدن در اثر خوابیدن بر روی بالش طبی، گردش خون بهبود یافته و تنظیم می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی در اختیار سلول‌ها قرار گیرد.

·        به کار بردن بالش طبی برای خوابیدن مانع از درد عضلانی و مشکلات ستون فقرات و مهره‌های گردن می‌شود. در بیمارانی که به آرتروز و بیماری‌های ستون فقرات دچار هستند، استفاده از بالش طبی به کاهش درد کمک می‌کند.

·        در ساخت انواع بالش طبی از مواد اولیه و پارچه‌های ضد حساسیت استفاده می‌شود، در نتیجه به حساسیت و ناراحتی‌های پوستی دچار نمی‌شوید. این محصول همچنین از تعرق بیش از حد جلوگیری می‌کند.

·        وقتی که مایعی زیر چشم تجمع یابد، با چشمان پف کرده از خواب بیدار می‌شوید. با قرارگیری سر در وضعیت مناسب، از پف زیر چشم خبری نخواهد بود.

خروپف معمولا به این دلیل اتفاق می‌افتد که سر در وضعیت نامناسبی بر روی بالش قرار گیرد. با اصلاح وضعیت سر در اثر استفاده از بالش طبی، دیگر خروپف نخواهید کرد.

معایب بالش طبی

بالش طبی نیز مانند هر محصول دیگری در کنار فواید مختلف، ممکن است معایبی نیز داشته باشد. در ادامه معایب بالش طبی را برشمرده‌ایم:

·        برخی از مدل‌های بالش طبی در اثر استفاده طولانی مدت، سفت شده و حالت آن‌های تغییر می‌یابد، در نتیجه خوابیدن بر روی آن‌ها باعث مشکلاتی مانند عدم قرارگیری سر در وضعیت صحیح می‌شود.

·        اگر در ساخت بالش طبی از پر استفاده شده باشد، در برخی افراد موجب حساسیت‌های پوستی خواهد شد.

·        استفاده از فنر در برخی از نمونه‌های بالش طبی، درد و ناراحتی در سر و گردن را به دنبال خواهد داشت.

·        برخی از بالش‌های طبی قیمت زیادی دارند و برای خرید آن‌ها باید هزینه بالایی را پرداخت کنید.

انواع بالش طبی

بالش طبی انواع مختلفی داشته که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها متفاوتی دارند. هر یک از انواع بالش طبی برای وضعیت خاصی طراحی شده‌اند و معمولا پاسخ این سوال که از کدام طرف بالش طبی استفاده کنیم در نمونه‌های مختلف یکسان نیست.

تقسیم‌بندی انواع بالش طبی بر اساس مواد اولیه

انواع بالش طبی بر اساس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

1)    بالش فوم: درحقیقت فوم نوعی الیاف مصنوعی است و این بالش‌ها در مدل‌های مختلف سفت و نرم تهیه می‌شوند.

2)    مموری فوم: این بالش‌های از ماده پلی‌یورتان ساخته شده و حالت آن متناسب با وضعیت بدن تغییر می‌یابد.

3)    بالش پنبه‌ای: این بالش‌ها از ایجاد حساسیت جلوگیری کرده و قابل شست‌وشو هستند.

4)    بالش لاتکس: ماده لاتکس طبیعی از شیره نوعی درخت به دست می‌آید و بالش لاتکس مقاومت بالایی دارد.

انواع بالش طبی بر اساس طراحی

بالش‌های طبی در انواع مختلفی طراحی شده که هر یک از آن‌ها برای وضعیت‌های خوابیده و نشسته استفاده می‌شوند:

1)    بالش دور گردن: این بالش‌ها دور گردن قرار گرفته و از وضعیت گردن محافظت می‌کند تا درد آن کاهش یابد.

2)    بالش گرد نشیمنگاه: این بالش در حالت نشسته زیر باسن قرار گرفته تا فشار وارده بر این ناحیه را کاهش دهد.

3)    بالش بارداری: این بالش زیر شکم و در طول پا قرار می‌گیرد تا تحمل وزن شکم در طول بارداری آسان‌تر شود.

4)    بالش مخصوص زانو: بین دو زانو یا زیر زانو قرار می‌گیرد تا درد ناشی از آرتروز و دیگر بیماری‌ها کاهش یابد.

5)    بالش مخصوص کمر: بالش روی صندلی قرار گرفته و مناسب کسانی است که مدت طولانی پشت میز می‌نشینند.

6)    بالش طبی موج‌دار: در طراحی این بالش موج کوچکی ایجاد شده که درد ستون فقرات را کاهش می‌دهد.

انواع بالش طبی بر اساس طراحیانواع بالش طبی بر اساس طراحی

نکات مهم در خرید بالش طبی

در زمان خرید بالش طبی باید به نکات مختلفی توجه کنید تا انتخاب درستی برای این محصول داشته باشید. در ادامه راهنمای خرید بالش طبی، به معرفی این نکات می‌پردازیم.

توجه به نوع بالش طبی

ابتدا این سوال را از خود بپرسید که کدام نوع بالش طبی برای شما مفید است؟ اگر برای مشکلاتی مانند آرتروز، کمردرد و مشکلات ستون فقرات قصد خرید بالش طبی دارید، نوع خاصی از آن برای شما مناسب است. همچنین ممکن است برای نشستن بر روی صندلی و یا حفظ حالت گردن در هنگام رانندگی به بالش طبی نیاز داشته باشید.

توجه به مواد اولیه استفاده شده در بالش طبی

مواد اولیه به کار رفته در ساخت بالش میزان نرمی و سفتی آن را مشخص می‌کند، پس در هنگام خرید به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. برای بررسی بالش دست خود را روی آن فشار دهید تا میزان سفتی بالش مشخص شود. به طور معمول بالشتی مناسب است که بیش از حد سفت یا نرم نباشد.

جنس روکش بالش طبی

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید بالش طبی توجه به روکش بالش است. جنس روکش ممکن است الیاف طبیعی، مصنوعی، پارچه و غیره باشد. توجه داشته باشید که روکش بالش باید قابل شستشو بوده و از مواد ضد حساسیت و آنتی باکتریال ساخته شده باشد. 

راحتی در استفاده

با وجود آنکه بالش طبی با هدف حفظ حالت درست بدن در هنگام خواب طراحی شده است اما باید راحتی کاربر را نیز فراهم کند. بالشی را انتخاب کنید که برای شما راحت بوده و خواب آرامی را به شما هدیه دهد. راحتی بالش به موارد مختلفی مانند طراحی، جنس روکش و مواد اولیه آن بستگی دارد.

مدل خوابیدن

شیوه خوابیدن و اینکه از کدام طرف بالش طبی استفاده کنیم نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بالش است. اگر عادت دارید که معمولا به پشت بخوابید، ارتفاع بالش شما باید در حد متوسط باشد اما از به پهلو می‌خوابید، ارتفاع بالش شما باید بیشتر باشد. با وجودی که خوابیدن روی شکم به دلیل فشار وارده بر ستون فقرات توصیه نمی‌شود، اما این افراد به بالشی نازک نیاز دارند. 

قیمت بالش طبی

مانند هر محصول دیگری، انتخاب بالش طبی به قیمت آن نیز بستگی دارد. ابتدا مشخص کنید که بودجه شما برای خرید بالش طبی چقدر است. قیمت بالش طبی به موارد مختلفی مانند نوع بالش، مواد اولیه، کیفیت و دوام، جنس روکش بالش، برند تولیدکننده و غیره بستگی دارد، اگر از لحاظ بودجه محدودیتی ندارید، دست شما در انتخاب بازتر خواهد بود.

سایز بالش طبی

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید بالش طبی باید به آن توجه نمود، سایز بالش طبی است. بالش‌های طبی معمولا در چهار اندازه مختلف کوچک (S)، متوسط (M)، بزرگ (L) و خیلی بزرگ (XL) تولید می‌شوند که انتخاب آن به شما بستگی دارد. بالشی را خریداری کنید که از لحاظ اندازه برای شما مناسب باشد.

خرید بالش طبی

در این مطلب به معرفی انواع بالش طبی و راهنمای خرید بالش طبی پرداختیم و مزایا و معایب بالش طبی را معرفی کردیم. اگر شما نیز دوست دارید خواب بهتری را تجربه کرده و از مزایا این محصول بهره‌مند شوید، پس از بررسی مدل‌های مختلف، بالش طبی مناسب خود را انتخاب کنید. 

برای خرید بالش طبی تنها به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر فروش کالای پزشکی است که در این زمینه سابقه‌ای طولانی مدت دارد. با خرید از درمان کالا، باکیفیت‌ترین محصول را با کمترین قیمت ممکن خریداری خواهید کرد.