پماد mineral ice برای چیست؟ طرز استفاده

ژل مینرال آیس چیست؟ طرز استفاده، فواید و عوارض آن!

پماد mineral ice

دردهای عضلانی یکی از مشکلات شایع است که افراد بسیاری را درگیر میکند. منشا این دردها ناشی از بد خوابیدن، نشستنهای مداوم و یا انجام برخی فعالیتهای سنگین خواهد بود. ممکن است شما نیز دچار این نوع دردها و گرفتگیهای عضلانی شده باشید و به دنبال راهی برای درمان آنها باشید. یکی از سادهترین روشها برای تسکین این دردها استفاده از ژلهای ضد درد است. در این مطلب سعی داریم تا به این سوال پاسخ دهیم کهmineral ice چیست، این پماد درد عضلانی را معرفی کرده و نحوه استفاده، فواید و عوارض احتمالی آن را بررسی نماییم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

mineral ice چیست؟

پماد mineral ice نوعی ژل ضد درد است که از طریق سرد کردن بافت مورد نظر، درد را تسکین میدهد. از بین بردن درد استخوانها از طریق گرم کردن اتفاق میافتد اما در عضلات فرایند سرد کردن آنها موجب تسکین درد خواهد شد. در سالهای گذشته استفاده از این ژل خنککننده به دلیل مزایای فراوان بسیار رواج یافته است. ژل مینرال آیس را میتوانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید اما در برخی موارد حتی پزشکان نیز استفاده از آن را تجویز میکنند!

طرز استفاده از ژل مینرال آیس

ابتدا راهنمایی درون جعبه را به دقت بخوانید و کلیه نکات توصیه شده را مدنظر قرار دهید. پیش از استفاده از ژل دستها را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. سپس یک لایه از ژل را بر روی پوست خشک قرار داده و 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. سپس دستها را مجددا بشویید. پس از آنکه ژل جذب پوست شد، اثر آن را مشاهده خواهید کرد.

نکات لازم در استفاده از ژل mineral ice

در زمان استفاده از ژل مینرال آیس توجه به نکات زیر ضروری است:

  • این ژل تنها برای استعمال خارجی است، از برخورد آن با چشم، دهان و اندامهای تناسلی خودداری کنید.
  • در زمانی که درجه حرارت بدن بالاتر از حد طبیعی است مانند پس از حمام و یا فعالیتهای ورزشی شدید، از ژل خنککننده استفاده نکنید و منتظر بمانید تا دمای بدن پایینتر بیاید.
  • پس از استعمال بر روی پوست، محل آسیب دیده را تحت هیچ شرایطی نبسته و یا بانداژ نکنید.
  • در صورتی که پوست شما دارای هر گونه بریدگی، زخم، کهیر، آسیبدیدگی، آفتاب سوختگی و یا دیگر حساسیتهای پوستی باشد، استفاده از این پماد ممنوع است.
  • ژل را دور از دسترس کودکان و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.
  • در صورتی که از مفید بودن این ژل برای مشکل خود مطمئن نیستید، از مصرف خودسرانه آن خودداری کرده و ابتدا از پزشک راهنمایی بگیرید.
  • مصرف ژل مینرال آیس برای کودکان تنها با تجویز پزشک امکانپذیر است.
  • این ژل خنککننده ممکن است دارای تداخلات دارویی باشد. در صورتی که از دارویی خاص استفاده میکنید، پیش از مصرف ژل مینرال آیس با پزشک صحبت کنید.
  • خانمها در دوران بارداری و شیردهی تنها با نظر پزشک مجاز به مصرف ژل mineral ice خواهند بود.
  • پماد mineral ice برای چیست؟

    ژل مینرال آیس

    همانطور که گفته شد ژل مینرال آیس برای درمان درد از روش سرد کردن استفاده میکند. به عنوان مثال گرما میتواند التهاب را افزایش دهد و در این موراد استفاده از ژل خنککننده گزینه مناسبتری است. پماد mineral ice در موارد زیر کاربرد دارد.

    کمردرد

    نشستنهای طولانی مدت بر روی صندلی و کار با کامپیوتر موجب ایجاد اسپاسمهای عضلانی و احساس درد در ناحیه کمر میشود. خنک کردن ناحیه مورد نظر میتواند اسپاسم را کاهش داده و موجب تسکین درد شود؛ در نتیجه ژل مینرال آیس برای بهبود کمردرد مفید خواهد بود.

    میگرن

    جالب است بدانید که در زمانی که دچار دردهای میگرن میشوید، سرد کردن سر به کاهش درد شما کمک خواهد کرد. ژل مینرال آیس انتخابی مناسب برای خنک کردن سر است. بدین منظور مقداری از ژل را روی پیشانی بمالید و شاهد تاثیر آن باشید. اما توجه کنید که دردهای سینوسی را باید از طریق گرم کردن تسکین داد.

    پیچ خوردگی

    در مواردی که هنگام راه رفتن پای شما پیچ میخورد، دچار التهاب خواهد شد و گرم کردن ناحیه آسیب دیده، میزان التهاب را افزایش میدهد. در این مواقع ژل خنککننده برای شما مفید خواهد بود تا از طریق پایین آوردن دمای پوست درد را بهبود بخشد.

    آرتروز

    برای برخی از انواع آرتروز خنک کردن اندام به کاهش درد کمک میکند و در این موارد ژل مینرال آیس انتخاب مناسبی است. البته توجه داشته باشید که پیش از استفاده از این ژل ابتدا با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که این ژل و شیوه اثر آن برای نوع آرتروز شما مضر نباشد.

    درد سیاتیک

    یکی از مشکلات شایع برای کارمندان در اثر نشستن طولانی مدت و یا افرادی که زیاد میایستند، ابتلا به درد سیاتیک است. این مشکل شیوع بسیاری داشته و درمان کاملی برای آن وجود ندارد. جالب است بدانید که خنک کردن محل درد به تسکین آن کمک میکند، در نتیجه ژل مینرال آیس برای کاهش درد سیاتیک سودمند خواهد بود. البته در این زمینه راهنماییهای پزشک ضروری است.

    دردهای مفصلی

    مفصل محل اتصال دو استخوان است و دردهای مفصلی بسیار شایع هستند که اغلب افراد در طول زندگی آن را تجربه میکنند. درد مفاصل در اثر عوامل مختلفی مانند آسیبدیدگی، تب روماتیسمی، نقرس و غیره ایجاد میشود. استفاده از ژل خنککننده برای کاهش دردهای مفصلی بسیار مفید است.

    درد گردن

    درد گردن در اثر برخی آسیبها و یا اختلالات ایجاد میشود که در برخی موارد موجب گرفتگی و التهاب خواهد شد. خنک کردن گردن و استفاده از پماد mineral ice به تسکین درد کمک خواهد کرد. کاهش درد گردن مانع از ایجاد علائمی نظیر تب، تهوع و سردرد خواهد شد.

    کبودی

    در اثر برخی آسیبدیدگیها پوست بدن کبود خواهد شد و احتمالا شما نیز میدانید که استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی مفید است. با توجه به اینکه کبودی در اثر پاره شدن مویرگها اتفاق میافتد، گرما میزان خونریزی رگ را افزایش خواهد داد. در نتیجه استفاده از پماد mineral ice برای از بین بردن کبودی مفید است.

    دیسک کمر

    دیسک کمر یکی از مشکلات شایعی است که در اثر افزایش سن، فعالیتهای سنگین و یا فشار آوردن زیاد به کمر ایجاد میشود. دیسک در حقیقت صفحات غضروفی بین مهره ها است که ممکن است آسیب ببیند. استفاده از ژل مینرال آیس برای کاهش درد دیسک کمر مفید است؛ البته در زمینه ابتدا با پزشک صحبت کنید زیرا دیسک کمر مشکل حساس و مهمی است.

    فواید مصرف ژل مینرال آیس

    ژل مینرال آیس

    mineral ice انواع مختلفی شامل ژل، پماد، کرم، رولی، تیوپی و کاسهای دارد و برای درمان مشکلات زیر مفید است:

  • بهبود دردهای ماهیچهای، مفصلی، رماتیسمی، کمر درد و کشش ماهیچهای
  • درمان صدمات ورزشی، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدگیها
  • رفع درد بعد از انواع شکستگی، خونمردگی و کبودیها
  • عوارض مصرف ژل مینرال آیس

    استفاده از ژل mineral ice مانند هر محصول دیگری ممکن است عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد که در اثر حساسیت ایجاد میشوند. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • افزایش درد غیرمعمول
  • خارش و سوزش
  • تورم
  • تاول زدن
  • قرمزی شدید
  • صدای زنگ در گوش
  • حالت تهوع و استفراغ
  • در صورت شدت یافتن این علائم و در مواقعی که حساسیتهای شدید مانند تنگی نفس ایجاد شد، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.

    خرید ژل مینرال آیس

    در این مطلب پاسخ این سوال را دریافتید که mineral ice چیست و با موارد مصرف، نحوه استفاده، فواید و عوارض احتمالی آن آشنا شدید. در صورتی که شما نیز دچار دردهای عضلانی یا مفاصل هستید و تصور میکنید که استفاده از این ژل برای شما مفید خواهد بود، ابتدا برای کسب اطمینان با یک پزشک مشورت کنید؛ سپس به فروشگاهی مطمئن مراجعه کرده و این محصول را تهیه کنید. سایت درمان کالا یک فروشگاه معتبر و باسابقه در زمینه عرضه انواع تجهیزات پزشکی است. شما میتوانید با مراجعه به این سایت ژل مینرال آیس را به آسانی تهیه کرده و از فواید آن بهرهمند شوید.