مزایای استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار

مزایای استفاده از ضد آفتاب بسیار زیاد است و تنها محدود به محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید نمی شود. گرم شدن هوا و رسیدن بهار و تابستان به این معنی است که زمان آن رسیده است تا برای خرید کرم ضد آفتاب به فروشگاه بروید. البته همه ما به خوبی می دانیم که فرقی نمی کند تابستان باشد یا زمستان، باید در هر فصلی از ضد آفتاب استفاده کنیم.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار


ضد آفتاب یکی از محصولات مراقبتی پوست است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. برای اینکه دقیقا دلیل استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار و سایر فصول سال را بدانید، در ادامه نگاهی به مهم ترین مزایای مصرف این محصول مراقبتی می اندازیم:

  1. محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید

از آنجایی که لایه اوزون به طور مداوم در حال تخریب است، امروزه پوست ما بیشتر در معرض خطر اشعه های مضر خورشید قرار دارد. استفاده از یک ضد آفتاب مناسب می تواند مانع نفوذ این اشعه های مضر به پوست و ایجاد اختلالات مختلف در آن شود.

استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار


  1. جلوگیری از پیری زودرس

همه ما دوست داریم پوستی جوان، درخشان و سالم داشته باشیم. این یکی از قانع کننده ترین دلایل برای شروع استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار و تابستان است. این محصول فوق العاده از پوست حساس شما در برابر علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه های خورشیدی، بروز رنگدانه ها و خشک شدن پوست محافظت می کند. بر اساس مطالعات انجام شده، افراد زیر 55 سالی که از ضد آفتاب استفاده می کردند، 24 درصد کمتر از افرادی که به استفاده از این محصول علاقه چندانی ندارند، به علائم پیری مبتلا شدند.

جلوگیری از پیری زودرس


  1. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

اگر از کرم ضد آفتاب خود به صورت روزانه و مداوم در تمام فصول استفاده کنید، می توانید از پوست خود در برابر خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست به ویژه ملانوما، محافظت کنید. ملانوما بدترین نوع سرطان پوست است که با افزایش سن می تواند زندگی افراد مختلف به ویژه خانم ها را تحت تاثیر قرار دهد.

  1. کاهش لکه های روی صورت

استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار و فصول دیگر می تواند از بروز لکه های تحریک کننده و فوران رگ های قرمز جلوگیری کند. همچنین می تواند از بروز آکنه و سایر آسیب های ناشی از قرار گیری در اشعه مضر خورشید نیز جلوگیری کند.

کاهش لکه های روی صورت


علاوه بر موارد گفته شده استفاده از ضد آفتاب موجب افزایش سلامت پوست می شود و می تواند یک گزینه عالی و مناسب آرایشی نیز باشد.

چرا باید در فصل بهار هم از ضد آفتاب استفاده کرد؟

آفتاب بهاری نیز درست مانند تابستان می تواند شدید باشد. خورشید در روز های گرم تابستانی در بالا ترین زاویه خود قرار دارد، به این معنی که در آن زمان قوی ترین اشعه ماوراء بنفش به پوست ما برخورد می کند. با توجه به تغییرات جوی به وجود آمده در محل زندگی ما یعنی زمین، امروزه همین اتفاق در فصل بهار نیز رخ می دهد و این اشعه مضر حتی در روز های زیبای بهاری نیز ما را تهدید می کند؛ به همین دلیل متخصصین بر استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار نیز تاکید بسیاری دارند.

چرا باید در فصل بهار هم از ضد آفتاب استفاده کرد؟


پیشنهاد می کنیم با شروع فصل بهار همراه با نو شدن زمین شما نیز لوازم آرایشی و بهداشتی خود را نو کنید و به جای استفاده از ضد آفتاب باقی مانده از تابستان، محصول تازه ای بخرید. تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا 3 سال تاریخ مصرف دارند؛ ولی از آنجایی که تاریخ تولید در بیشتر آن ها خیلی مشخص نیست، بهتر است هر سال تعویض شوند؛ بنابراین اگر قصد دارید برای تعطیلات بهاری به مسافرت بروید، حتما از پوست خود با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب و تازه محافظت کنید.

برای استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار لازم است هوشمندانه اقدام کنید. به این معنی که حتما 15 تا 30 دقیقه قبل از خروج از منزل قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرد را با مقدار مناسبی از کرم متناسب با پوست خود پوشش دهید و این عمل را هر دو ساعت یکبار و یا بلافاصله بعد از شنا و قرار گرفتن در آب، تکرار کنید.

میزان استفاده از ضد آفتاب و فاصله بین هر بار تمدید آن به منطقه ای که برای سفر بهاری خود انتخاب کرده اید بستگی دارد؛ زیرا آب، ماسه و برف همگی درصد متفاوتی از این اشعه مضر تابیده شده را منعکس می کنند. طبق اطلاعات به دست آمده از سازمان بهداشت جهانی، آب کمتر از 10 درصد، ماسه حدود 15 درصد و برف نزدیک به 50 درصد اشعه UV را منعکس می کنند.

اگر برای سفر بهاری خود ساحل و دریا را انتخاب می کنید حتما کل قسمت های بدن خود را که در معرض نور خورشید قرار می گیرد با کرم پوشش دهید. در کوهستان نیز قرار گرفتن در ارتفاعات بالا به معنای آفتاب شدید تر و قوی تر است؛ بنابراین برای محافظت بیشتر استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار، باید متناسب با منطقه ای باشد که برای سفر و تفریح خود انتخاب کرده اید.

جمع بندی

یک تصور غلط در مورد نور خورشید این است که اگر هوای بیرون ابری باشد دیگر نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست. این گفته کاملا نادرست است؛ زیرا تقریبا 80 درصد اشعه فرابنفش خورشید می تواند از ابرها عبور کند. این اشعه مضر حتی از روی برف، کوه و آبی که بر روی زمین است منعکس می شود. این بدان معنی است که حتی در روز های ابری و برفی نیز، پوست شما همچنان در معرض خطر است. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب در فصل بهار، تابستان، پاییز و حتی زمستان واجب است؛ بنابراین اگر قرار است برای مدت طولانی بیرون باشید، مطمئن شوید که به کمک یک کرم مناسب و عالی از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می کنید. محافظت از پوست در برابر نور خورشید، اقدام کم هزینه ای است. با این حال اگر فکر می کنید که پیدا کردن یک ضد آفتاب با قیمت مناسب کار دشواری است، سایت درمان کالا انتخاب خوبی برای خرید است.