معرفی بهترین ژل شستشوی صورت

در زمان های گذشته بیشتر مردم از انواع صابون ها برای شستن صورت خود استفاده می کردند. اما طبق تحقیقات شکل گرفته، صابون خاصیت اسیدی فراوانی دارد و به سادگی پوست صورتتان را خراب خواهد کرد؛ به همین دلیل است که شاهد افزایش محصولات شست و شوی صورت مانند ژل و فوم شست و شو هستیم. این محصولات خاصیت اسیدی ندارند و حتی مزایا و خواص بسیاری را نیز برای پوست صورت شما به همراه دارند تا صورتی بدون لک و جوش و... داشته باشید. آیا می دانید که برای انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چگونه بهترین ژل شستشوی صورت را انتخاب کنیم؟

  • نوع پوست

قبل از تهیۀ بهترین ژل شست و شوی صورت لازم است نوع پوست خود را شناسایی کنید تا بهترین محصول را برای خودتان بخرید. جالب است بدانید که حدوداً نصف انسان های دنیا نمی دانند چه نوع پوستی دارند و محصولات اشباهی را می خرند. اگر پوست شما مستعد آکنه و لک است، احتمالاً پوست چربی دارید. اگر هنگام خندیدن یا صحبت کردن پوست شما کش می آید و سفت می شود، احتمالاً پوست خشکی دارید و در انتها نیز اگر پوست شما از مشکل خاصی رنج نمی برد، به احتمال زیاد پوست شما عادی است. تشخیص نوع پوست به همین سادگی ها هم نیست. اگر در تشخیص آن مشکل دارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید؛ زیرا شناسایی نوع پوست شما در خریداری محصولات مراقبت از پوست مناسب آن، نقش منحصر به فردی دارد.

  • بافت ژل شست و شو

بهترین ژل شستشوی صورت

پس از تشخیص نوع پوستتان، لازم است بهترین بافت ژل شست و شو را برای آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، پوست های خشک باید با بافت کرم مانند شسته شوند؛ زیرا علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را آب رسانی می کند و بافت های آسیب دیده را نیز ترمیم می کند. در حالی که پوست های چرب به ژلی با بافت فوم مانند احتیاج دارند تا تمام چربی های اضافه را از روی پوست پاک کند و از ایجاد آکنه جلوگیری کند. پوست های معمولی و نرمال نیز لازم است ژل شست و شویی با بافت کرمی تهیه کنند تا از خشک شدن بیش از اندازۀ پوست خود جلوگیری کنند و به آب رسانی پوست بپردازند.

  • ترکیبات مورد نیاز

طبق گفتۀ متخصصان پوست، نیاز های هر نوع پوستی با پوست دیگر متفاوت است. شما باید با توجه به نیاز پوست خود بهترین ترکیبات را انتخاب کنید. به عنوان مثال، پوست های چرب به اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید ها در ترکیبات ژل شست و شو احتیاج دارند تا لایه برداری آرامی نیز بر روی پوست انجام شود. از طرفی پوست های خشک برای آب رسانی و حفظ رطوبت به ترکیباتی مانند سرامید ها و اسید هیالورونیک نیاز دارند تا ظاهری زیبا را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مزایای استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت

بهترین ژل شستشوی صورت
  • پاکسازی عمیق پوست

ژل شست و شوی صورت به دلیل فرمولاسیون ملایمی که دارد موجب از بین بردن روغن طبیعی پوست شما نمی شود؛ اما به طور کاملاً عمقی پوستتان را تمیز خواهد کرد و حتی عمقی ترین آلودگی ها را نیز از بین خواهد برد. با خرید بهترین ژل شستشوی صورت، منافذ پوست شما باز شده و تمام آلودگی هایش به طور کامل از بین خواهد رفت تا پوست شما تنفس بهتری داشته و در نهایت زیبا تر جلوه کند.

  • ضد جوش بودن

اغلب ژل های شست و شو شامل مواد ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده هستند؛ به همین دلیل است که به سادگی با آکنه های پوستتان مبارزه می کنند و مانع ایجاد جوش و آکنه خواهند شد. به دلیل ساختار ملایمی که ژل شست و شو دارد، پوست های حساس را ملتهب نمی کند و هیچ آسیبی به آن ها نخواهد رساند.

  • مرطوب کنندگی و لایه برداری

خبر خوب این است که ژل شست و شو قادر به لایه برداری ضعیف پوستتان است تا آن را بسیار لطیف کند و التهابش را کاهش دهد. با این کار، در کنار آبرسانی، لایه های مرده از روی پوست حذف می شوند و پوست ظاهری شاداب پیدا خواهد کرد.

سؤالات پر تکرار

سؤالات پر تکرار

اگر هنوز هم از انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت برای خود اطمینان ندارید، پیشنهاد ما این است که سؤالات پر تکرار مصرف کنندگان را مطالعه کنید تا انتخاب و خرید برایتان ساده تر شود.

  1. چند بار در روز باید از ژل شست و شو استفاده کنیم؟ پاسخ به این سؤال به نوع پوست شما بستگی دارد. برای مثال اگر پوست شما چرب است، دو بار شست و شوی صورت برای از بین بردن آلودگی ها توصیه می شود. در غیر این صورت، یک بار در روز، آن هم قبل از خوابیدن برای پوست های خشک کافی است. با این حال، بسیاری از مردم اعتقاد دارند که شب ها لازم است صورت خود را دو بار پاک کنند تا تمام آلودگی ها به طور کامل از بین بروند. اگر شما هم جزء آن دسته هستید، پیشنهاد ما این است که از ژل شست و شوی ملایم بهره ببرید تا آسیبی به پوستتان نرسد.
  2. آیا ژل شست و شو تاریخ انقضا دارد؟ ژل های شست و شو اغلب یک الی دو سال پس از باز شدن درب، در شرایطی که آن ها را در فضا های خشک و خنک نگه داری کنید، کارایی لازم را دارند. برخی ژل ها نیز به مدت شش ماه کارایی لازم را دارند و پس از آن ممکن است آسیب زننده باشند. به طور کلی، لازم است قبل از استفاده و باز کردن درب آن ها، تاریخ انقضای آن ها را به طور دقیق بررسی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

نتیجه گیری

به طور کلی، ژل شست و شو به عنوان یک شوینده ملایم و در عین حال عمیق شناخته شده است که می تواند تمام لایه های پوستتان را به خوبی تمیز کند تا با هر گونه جوش، لک و آکنه خداحافظی کنید. طبق مطالب بالا می توان با جرئت گفت که ژل ها جایگزین های بهتری نسبت به صابون های مختلف هستند. همچنین اگر بهترین ژل شستشوی صورت با توجه به نوع پوستتان انتخاب شود، علاوه بر پاک کنندگی، مزایای بی نظیری را در اختیارتان قرار خواهد داد.