فوم اصلاح بهتر است یا ژل ؟

اصلاح صورت بخشی از روتین آرایشی و نظافتی تمام آقایان است. چه در حال اصلاح کامل ریش یا در حال تمیز کردن ته ریش خود باشید، در هر صورت داشتن محصولات باکیفیت و مناسب پوست می تواند نتیجه بهتر و جذاب تری برای شما به همراه داشته باشد. اما وقتی نوبت به انتخاب فوم یا ژل اصلاح می رسد، تنوع محصولات موجود در بازار و تفاوت های بین آن ها می تواند شما را دچار سردرگمی کند. اینکه فوم اصلاح بهتر است یا ژل یکی از پرتکرارترین سوالات آقایان در این زمینه است.

لزوم استفاده از فوم یا ژل اصلاح

قبل از اینکه بدانیم فوم اصلاح بهتر است یا ژل، بهتر است در مورد دلایل نیاز به محصولات این چنینی بیشتر صحبت کنیم.

هنگامی که در حال اصلاح هر ناحیه ای از پوست خود مثل ریش یا حتی دست و پا هستید، همیشه خطر آسیب دیدن پوست هست. شما ممکن است چندین بار در هفته یک تیغه تیز را روی پوست خود بکشید و این کار می تواند تأثیر منفی و مخربی بر پوست شما داشته باشد. به همین دلیل طبق نظر متخصصین هنگام انجام این کار بهتر است تا حد امکان از پوست خود محافظت کنید. ژل و فوم های اصلاح، به گونه ای هستند که می توانند مانعی بین پوست و تیغه ایجاد کنند. این محصولات با روان تر کردن حرکت تیغ، علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای اصلاح و تمیز کردن صورت، به خوبی از پوست شما محافظت می کنند.

فوم اصلاح چیست؟

فوم اصلاح بهتر است یا ژل

تا زمانی که با ماهیت این محصولات آشنا نشویم، نمی توانیم برای این سوال که فوم اصلاح بهتر است یا ژل، جواب درستی پیدا کنیم.

فوم ها یکی از بهترین محصولاتی هستند که به طور اختصاصی برای اصلاح صورت آقایان فرموله شده اند. آن ها کف لطیف و نرمی دارند که به راحتی و به صورت مستقیم بر روی پوست قرار می گیرند و برای تولید کف نیاز به ماساژ دادن ندارند. بافت سبک و مطبوع این محصول به دلیل وجود حباب های فراوان در آن است. از آنجایی که این حباب ها باعث تولید کف ضخیم و یکدستی می شوند، ممکن است اصلاح کردن را برای شما کمی دشوار کنند.

فوم ها معمولا حاوی مقداری الکل هستند و همین موضوع می تواند در طولانی مدت باعث خشکی پوست و بروز حساسیت در آن شود.

ژل اصلاح چیست؟

فوم اصلاح بهتر است یا ژل

ژلها به دلیل ماهیت شفاف خود برای افرادی که مشکلات پوستی دارند گزینه مناسبی هستند؛ زیرا به آن ها اجازه می دهند تسلط خوبی بر روی تیغ و حرکت آن به خصوص در قسمت های آسیب دیده پوست داشته باشند. علاوه بر این اغلب ژل ها حاوی درصد کمی عطر و الکل هستند و در نتیجه حساسیت کمتری در پوست ایجاد می کنند؛ بنابراین مردانی که پوست حساس و موهای صورت مرتبی دارند، بهتر است برای اصلاح صورت خود از ژل استفاده کنند. ژل های اصلاح بعد از قرارگیری بر روی پوست کفی ایجاد نمی کنند؛ به همین دلیل برای انجام یک اصلاح ماهرانه بسیار کارآمد هستند.

تفاوت بین ژل و فوم اصلاح

در جواب به این سوال که فوم اصلاح بهتر است یا ژل، باید بگوییم تفاوت کمی بین این دو محصول وجود دارد و هر کدام از این محصولات می توانند شرایط خوبی برای اصلاح مو های صورت و بدن ایجاد کنند.

اما به طور کلی فوم های اصلاح بافت مطبوع تر و نرم تری دارند؛ در حالی که ژل ها دارای بافت سبک و شفافی هستند. بنابراین انتخاب بین این دو گزینه به اولویت شخصی شما بستگی دارد.

اما اگر تازه کار هستید، کار با ژل اصلاح ممکن است برای شما آسان تر باشد. این محصولات شفاف کف نمی کنند؛ بنابراین می توانید به وضوح قسمتی از صورت را که می تراشید ببینید و بر آن تسلط داشته باشید. ولی اگر از فرمول های کلاسیک و کف کننده لذت می برید، احتمالاً استفاده از فوم برای شما مناسب تر است.

در ادامه شما را با دو نمونه از بهترین ژل و فوم اصلاح موجود در بازار آشنا می کنیم که می توانید با توجه به سلیقه و نیاز پوست خود یکی از آن ها را برای اصلاح صورت خود انتخاب کنید.

  • ژل اصلاح ریش مردانه کامان مدل FREEZE

ژل اصلاح ریش مردانه کامان مدل FREEZE

در این قسمت از مقاله "فوم اصلاح بهتر است یا ژل"، شما را با بهترین ژل اصلاح موجود در بازار آشنا می کنیم. ژل اصلاح ریش مردانه کامان مدل FREEZE ، به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص و منحصر به فرد خود برای افرادی با پوست حساس و خشک بسیار مناسب است. این محصول با از بین بردن رادیکال های آزاد موجود بر روی پوست صورت، از آسیب دیدن بیشتر آن جلوگیری می کند و مانع پیری زودرس می شود.

علاوه بر این ژل اصلاح ریش کامان به دلیل داشتن عصاره آلوئه ورا و چای سبز هنگام استفاده حس خنکی لذت بخشی در پوست صورت ایجاد می کند و با روان تر کردن حرکت تیغ، احتمال ایجاد خراش و بریدگی در طول اصلاح را کاهش می دهد.

گلیسیرین و آلانتویین موجود در فرمولاسیون این محصول موجب افزایش لطافت و نرمی پوست شما می شود.

به طور کلی مزیت های استفاده از ژل کامان مدل FREEZE عبارتند از:

  • مناسب برای افرادی با پوست خشک و حساس
  • دارای عصاره برگ چای سبز و عصاره آلوئه ورا
  • کمک به از بین بردن رادیکال های آزاد پوست

این محصول در ایران و تحت لیسانس سوئیس تولید می شود. شما می توانید ژل اصلاح مردانه کامان را در بسته بندی هایی با ظرفیت 200 میلی لیتر تهیه کنید.

  • فوم اصلاح آویور

فوم اصلاح آویور

محصول بعدی ای که در مقاله " فوم اصلاح بهتر است یا ژل "، آن را بررسی می کنیم فوم اصلاح آویور است.

فوم اصلاح آویور یکی از محصولات فوق العاده موجود در بازار است که به صورت اختصاصی برای افرادی با پوست خشک حساس فرموله شده است. این محصول به دلیل داشتن ترکیبات خاص شادابی و طراوت خاصی به پوست شما هدیه می کند. با وجود فوم اصلاح مخصوص پوست های حساس و خشک آویور دیگر لازم نیست نگران سوزش و جوش بعد از اصلاح باشید.

مزیت های استفاده از این ژل اصلاح عبارتند از:

  • فاقد ترکیبات مضری همچون الکل
  • مناسب برای پوشت های حساس، خشک و آسیب دیده
  • سرشار از ویتامین های ضروری از جمله E،A و زینک

فوم اصلاح آویور ساخت ایران است و شما می توانید آن را با حجم 250 میلی لیتر خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله با مزیت های استفاده از فوم و ژل اصلاح آشنا شدیم و تفاوت بین آن ها را بررسی کردیم. در نهایت تصمیم در مورد این موضوع که فوم اصلاح بهتر است یا ژل، به اولویت شخصی شما بستگی دارد. همان طور که گفته شد فوم های حاوی الکل رطوبت را از بین می برند، ولی ژل ها رطوبت پوست را افزایش می دهند؛ از این رو برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب هستند. از طرف دیگر، فوم های خامهای برای افرادی که به محصولاتی با کف آماده علاقه دارند، انتخاب بهتری هستند.

به همین دلیل می توان گفت در بحث بین ژل و فوم اصلاح، انتخاب کاملا سلیقه ای است و به علایق شما بستگی دارد. اما با توجه به توصیه های ذکر شده در بالا، می توانید محصولی متناسب با پوست خود انتخاب کنید.