انواع بالش طبی؛ بالش طبی چه مارکی خوبه؟

بالش طبی

امروزه با تغییر شیوه زندگی ابتلا به درد مهره­های کمر و گردن افزایش یافته که یکی از دلایل آن استفاده از وسایل الکترونیک است. بیماری­های مرتبط با ستون مهره­ها مانند آرتروز گردن و کمر قابل درمان نیستند اما با تغییر سبک زندگی می­توان دردهای ناشی از آن­ها را کاهش داد. یکی از اقدامات موثر استفاده از بالش طبی مناسب برای خواب است. بالش­های طبی با حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات و گردن، کیفیت خواب را بهبود بخشیده و از دردهای بیماری می­کاهند. در این مطلب انواع بالش طبی را معرفی کرده و به این سوال پاسخ خواهیم داد که بالش طبی چه مارکی خوبه؟

انواع بالش از نظر کاربرد

بالش طبی برای کاربردهای مختلفی استفاده شده و در اندازه و ابعاد متفاوتی تولید می­شوند. در این بخش انواع بالش طبی از لحاظ کارکرد را بررسی می­کنیم.

بالش­های گردن درد

بالش گردن درد موجب حمایت و حفظ حالت صحیح گردن در هنگام خواب می­شود. در این نوع بالش فشار وارده به سر و گردن کاهش می­یابد و تکیه گردن بر روی بالش خواهد بود. این بالش باید در حالت خوابیدن بر روی پهلو یا کمر، حفاظ مناسبی برای گردن باشد.

بالش زانو درد

سایش زانوها به یکدیگر در هنگام خواب یکی از دلایل افزایش درد زانو است. بالش زانو درد بین دو زانو قرار گرفته و از تشدید درد جلوگیری می­کند. این نوع بالش با طراحی مناسب بیشترین حمایت از کمر و زانوها را خواهد داشت. برای استفاده از این بالش ممکن است مدتی زمان ببرد تا با آن سازگار شوید.

بالش گرد مخصوص نشستن

برخی افراد به دلیل مشکلاتی همچون گودی کمر یا کمردرد نمی­توانند روی سطوح صاف و سخت بنشینند. استفاده از بالش گرد موجب می­شود تا درد ناشی از نشستن برای این افراد کاهش یابد. این نوع بالش دارای دو نوع بادی و فوم­دار است.

بالش بارداری

بالش بارداری در دو نوع مختلف طراحی شده است. یک نوع آن بالش نازکی است که در حالت خوابیدن بر روی پهلو زیر شکم قرار گرفته و تحمل وزن شکم را آسان­تر می­کند. این بالش برای سه ماهه دوم بارداری طراحی شده است. نوع دیگری از بالش طبی نیز برای سه ماهه سوم بارداری وجود دارد که به شکل حرف C است و تمام بدن شامل کمر، پا، شکم و باسن را حمایت می­کند.

بالش کمر درد

افرادی که دارای مشکلاتی همچون آرتروز کمر یا درد سیاتیک هستند، از این نوع بالش استفاه می­کند. بالش کمر، نازک­تر از دیگر انواع بالش طبی است و موجب حفظ حالت ستون فقرات می­شود.

بالش نازک

این نوع بالش بسیار نازک است و مناسب افرادی است که دارای واریس هستند. با کمک این بالش طبی می­توان پا را در حالت کمی بالاتر از بدن قرار داد.

انواع بالش طبی بر اساس تکنولوژی ساخت و جنس آن­ها

بالش طبی

قبل از بررسی این سوال که بالش طبی چه مارکی خوبه ابتدا باید بدانید که جنس مواد و تکنولوژی به کار رفته در ساخت انواع بالش طبی متفاوت است، زیرا هر کدام با هدفی خاص طراحی شده­اند که در این بخش به معرفی آن­ها می­پردازیم.

بالش میکروفیبر

این بالش­ها از رشته­های مواد مصنوعی مانند پلی استر یا نایلون تشکیل شده­اند. این نوع بالش­ها ساختار ساده­ای دارند و ارزان قیمت هستند، اما توجه داشته باشید که ماندگاری و کیفیت آن­ها زیاد نیست.

بالش میکروفایبر

این نوع بالش طبی را در اندازه­ها و ابعاد مختلف تولید می­کنند و قیمت زیادی ندارند. توجه داشته باشید که بالش میکروفایبر گرما را در خود حفظ می­کند و برای کسانی که به گرما حساس هستند، گزینه مناسبی نمی­باشد.

بالش مموری فوم

مزیت این بالش طبی در این است که شکل آن در موقعیت­های متفاوت سر و گردن تغییر می­یابد، به همین دلیل در حالت­های مختلف خوابیدن از سر و گردن حمایت می­کند.

بالش لاتکس

این نوع بالش به خاطر حمایت از حالت سر و گردن محبوبیت بسیاری دارد. بالش لاتکس گردش هوای خوبی دارد و از تعرق جلوگیری می­کند. قیمت این بالش زیاد است اما با توجه با ماندگاری بالای آن مقرون به صرفه خواهد بود.

بالش طبی ژلی

استفاده از ژل در ساخت بالش طبی موجب خنک­کنندگی آن می­شود اما سفت است؛ به همین دلیل آن را با مواد دیگری مانند فوم یا لاتکس ترکیب می­کنند تا نرم­تر شده و از حالت سر و گردن حمایت کند.

بالش پلی استر

پلی استر از موادی است که ارزان قیمت بوده و در ساخت بالش طبی از آن استفاده می­کنند. طول عمر و امکان گردش هوا در این بالش ضعیف است و مواد بکار رفته در آن ممکن است تغییر حالت داده و گلوله شکل شوند.

بالش طبی چه مارکی خوبه؟

مواد تشکیل­ دهنده بالش طبی باید کیفیت و جنس خوبی داشته باشند.

مواد سانده بالش باید ضدباکتری، ضد حساسیت و قابل شست­وشو باشند.

بالش طبی باید متناسب با نیاز شما بوده و از اندام مورد نطر به خوبی حمایت کند.

در سال­های اخیر برندهای ایرانی تولیدکننده بالش طبی، محصولاتی را ارائه داده­ اند که کیفیت مناسبی داشته و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته­ اند.

بالش طبی برای حفظ سلامت ستون فقرات و کاهش دردهای عضلانی مفید است.

در این مطلب انواع بالش طبی را بر اساس کارکرد و جنس آن معرفی کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که بالش طبی چه مارکی خوبه! برای تهیه بالش طبی ابتدا باید مشخص کنید که برای چه هدفی قصد خرید این محصول را دارید، سپس می­توانید بالش طبی مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید تجهیزات پزشکی است. انواع بالش طبی و دیگر تجهیزات پزشکی در این فروشگاه عرضه شده­ اند.