پاک کننده آرایش صورت چه تاثیری بر سلامت پوست می گذارد ؟

آرایش کردن یکی از راه هایی است که چهره افراد را دلنشین تر و زیبا تر می کند؛ در عین حال اگر به خوبی از روی پوست پاک نشود، آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد می سازد. یکی از بزرگ ترین مشکلات خانم ها، خوابیدن با آرایش است. این کار یک شبه پوستتان را خراب می کند و صبح روز بعد نتیجه ای جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل است که انتخاب پاک کننده آرایش صورت مناسب بسیار اهمیت دارد. شما باید پاک کننده ای را انتخاب کنید که به پوستتان آسیبی نرساند و به طور عمقی مواد آرایشی را پاک کند تا منافذ تمیز شوند و دیگر شاهد جوش، سوزش و ... نباشید.

چرا پاک کردن آرایش اهمیت زیادی دارد؟

1) پاک کردن سطح پوست: پوست شما به طور روزانه در معرض آلودگی های محیطی، اشعه فرابنفش و سایر موارد آسیب زننده قرار دارد. برای این که این آلودگی ها در طول شب وارد منافذ پوست نشوند، لازم است سطح آن را به خوبی تمیز کنید تا همراه با حس خوب، خوابی آسوده را نیز تجربه کنید.

2) تنفس پوست: پوست شما نیز باید نفس بکشد تا قدرت باز سازی مجدد را داشته باشد. در طول روز آن را با انواع مواد آرایشی می پوشانید و قدرت تنفس را از آن می گیرید. حداقل هنگام شب تمام مواد آرایشی را پاک کنید و بگذارید پوستتان در آرامش کامل به خواب برود.

اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش

پاک کننده آرایش صورت

هنگام پاک کردن آرایش خود ممکن است اشتباهات کوچکی داشته باشید که نتایج بزرگ و نامطلوبی را به همراه داشته باشند.

1) پاک کردن آرایش با محلول شست و شوی صورت: به یاد داشته باشید که محلول شست و شوی صورت، قدرت از بین بردن آرایش را ندارد و در مرحله آخر بر روی صورت پاک شده استفاده می شود. هنگامی که با آن آرایش خود را پاک می کنید، مقداری از آرایش بر روی پوست باقی می ماند و در دراز مدت، پوستتان را خراب می کند. همچنین مجبور می شوید تا مقدار زیادی از محلول را بر روی پوستتان بریزید که در نهایت استفاده از آن مقرون به صرفه نیست و خیلی زود تمام می شود.

2) پاک کردن آرایش چشم ها بدون لطافت: پوست اطراف چشم های شما بسیار نازک و آسیب پذیر است. اگر فشار زیادی به آن وارد کنید، موجب کشش بیش از اندازه و در نهایت چین و چروک های متعدد خواهید شد که ظاهر پوست شما را به طور نا مناسبی تغییر می دهد. اگر یک پاک کننده آرایش صورت و چشم مناسب تهیه کنید، بدون هیچ فشاری، تمام آرایش شما را به خوبی پاک می کند و اثری از آن باقی نمی گذارد.

3) پاک نکردن گوشه چشم ها: گوشه چشم های شما فضایی است که خط چشم، ریمل، سایه و باقی لوازم آرایشی چشم به هم می رسند. این نقطه جزو آلوده ترین نقاط صورتتان محسوب می شود که اغلب پاک کردنش را فراموش می کنید. هنگام تمیز کردن چشم ها گوشه ها را نادیده نگیرید تا در آینده با چین و چروک، عفونت و خشکی چشم مواجه نشوید.

4) دنبال نکردن مراحل صحیح پاک کردن آرایش: پاک کردن آرایش صورت نیز مراحل مختص به خود را دارد که اگر به درستی رعایت نشوند، در طولانی مدت آسیب زننده خواهند بود.

مراحل پاک کردن آرایش صورت

  1. شستن دست ها: ابتدا دستان خود را به طور کامل بشویید تا از وارد شدن باکتری های دستانتان به صورت جلوگیری شود.
  2. استفاده از پد پنبه ای: از پد پنبه ای برای تمیز کردن آرایش خود استفاده کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید.
  3. خود داری از وارد کردن فشار زیاد به صورت: به آرامی آرایش خود را پاک کنید و از مالیدن شدید پوست، خود داری کنید تا چین و چروک بر پوستتان ایجاد نشود.
  4. از بین بردن باقی آرایش: در انتها نیز صورت خود را به طور کامل بشویید و با استفاده از تونر و متعادل سازی PH پوست، کار خود را به اتمام برسانید.

معرفی محصول

اکنون به یکی از بهترین محصولات پوستی می پردازیم و یک پاک کننده آرایش صورت فوق العاده را به شما معرفی می کنیم.

  • پاک کننده صورت و دور چشم لامینین

پاک کننده آرایش صورت

این پاک کننده آرایش صورت، بسیار ملایم است و با خاصیت آبرسانی ای که دارد، زیبایی پوست شما را دو چندان می کند.

ویژگی ها

  • با هر نوع پوستی که دارید، می توانید از پاک کننده صورت و دور چشم لامینین پاک استفاده کنید و از پاک کنندگی ملایم آن بر روی پوستتان بهره ببرید.
  • کسانی که پوست های چربی دارند نیز با خیال آسوده می توانند از این محصول استفاده کنند و چربی پوستشان را متعادل سازند.
  • در شب های سرد هیچ احتیاجی به شستن صورت ندارید و بدون آبکشی آرایش خود را با این پاک کننده، تمیز کنید.
  • با حجم ۲۰۰ میلی لیتر برای مدت طولانی قابل استفاده است.
  • در پاک کردن آرایش چشم نیز بدون آسیب به پوست نازک اطرافش بسیار موثر است.
  • پاک کننده آرایش چشم دو فاز الارو

پاک کننده آرایش چشم دو فاز الارو

این پاک کننده مخصوصا برای چشم ها طراحی شده است و با بالا ترین قدرت، حتی آرایش های ضد آب را نیز به خوبی پاک می کند. پس از اتمام کار، احساس سبکی می کنید و اطراف چشم هایتان نیز آبرسانی می شوند تا از این راه حلقه تیره دورشان کم رنگ تر شده باشد و به مرور زمان از بین برود.

ویژگی ها

  • حاوی ویتامین B5 است که علاوه بر تسکین التهاب چشم ها، از چروک شدنشان نیز جلو گیری خواهد کرد.
  • پاک کننده آرایش چشم دو فاز الارو ساخت کشور فرانسه است و با حجم ۱۲۵ میلی لیتر ارائه می شود.
  • خاصیت ضد تیرگی، ضد چروک و آبرسانی این محصول، آن را به یک انتخاب عاقلانه تبدیل کرده است.
  • پد پاک کننده آرایش بی بی تی بیول

پد پاک کننده آرایش بی بی تی بیول

برای کسانی که استفاده از آرایش پاک کن را دشوار می دانند، مصرف پد های پاک کننده پیشنهاد می شود. پد پاک کننده آرایش بی بی تی بیول، محصولی با ظاهر متفاوت است که ویژگی های زیر را داراست.

ویژگی ها

  1. بافتی بسیار نرم و صیقلی برای مصرف آسان تر دارد.
  2. پاک کردن آرایش به وسیله آن ها بسیار ساده است.
  3. ساخت کشور ایران است و کار خود را به بهترین شکل انجام می دهد.

نتیجه گیری

با آرایش خوابیدن می تواند بر پوست شما اثرات منفی جبران نا پذیری را بگذارد. از چین و چروک گرفته تا جوش های سر سیاه و سر سفید، توسط تمیز کردن صورت با پاک کننده آرایش صورت مناسب، درمان می شوند و از بین می روند.