چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم؟

قفسه بوتیک ها و داروخانه ها همیشه مملو از محصولاتی هستند که هدفشان محافظت و جوان سازی پوست شما است. برخی از آن ها لایه برداری می کنند، برخی لکه ها و مشکلات پوستی را از بین می برند و برخی دیگر پوست شما را مرطوب و ترمیم می کنند؛ اما وجه اشتراک تمام این محصولات، تاثیر گذاری بر روی پوست است.

استفاده از محصولات مراقبتی پوست اصول خاص خود را دارد و یادگیری این اصول برای رسیدن به نتیجه دلخواه بسیار مهم است. در بین این محصولات زیبایی کرم های ترمیم کننده معمولا طرفداران بسیاری دارند.

سد دفاعیه پوست چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم، باید در مورد سد دفاعی بدن اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

همان طور که می دانید پوست از لایه های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از آن ها وظایف مهمی در محافظت از بدن انجام می دهند. بیرونی ترین لایه که اپیدرم نامیده می شود و به صورت یک دیوار آجری محکم است، وظیفه مراقبت از اعضای داخلی بدن را بر عهده دارد. اپیدرم شامل سلول های سخت پوستی به نام کورنئوسیت است که توسط لیپید ها به هم متصل شده اند. در داخل سلول های پوست یا همان آجر های دیوار، کراتین و مرطوب کننده های طبیعی وجود دارد؛ اما لایه لیپیدی حاوی کلسترول، اسید های چرب و سرامید ها است.

این دیوار آجری فوق العاده نازک به معنای واقعی کلمه شما را زنده نگه می دارد و تا زمانی که به سلامتی آن اهمیت بدهید به خوبی از شما محافظت می کند. بدون آن، انواع سموم و باکتری های مضر محیطی به پوست نفوذ می کند و بدن را تخریب می کند. به عبارت دیگر، این سد دفاعی برای سلامتی ضروری است و در هر موقعیتی باید از آن محافظت کنید.

چه چیزی هایی به پوست آسیب می زنند؟

چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم

متاسفانه همه ما ممکن است بدون اینکه بدانیم به پوست خود آسیب برسانیم و آن را با مشکلات پوستی متعددی روبرو کنیم. در این قسمت از مقاله چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم، شما را با عواملی که ممکن است به پوست آسیب برساند، آشنا می کنیم. این عوامل عبارت هستند از:

  1. لایه برداری بیش از حد

لایه برداری یکی از بهترین راه های از بین بردن سلول های مرده است که به جوان سازی پوست کمک بسیاری می کند؛ ولی تکرار بیش از حد آن ممکن است آسیب شدیدی به این سد دفاعی بدن وارد کند.

  1. شرایط محیطی

شرایط محیطی مختلف مانند رطوبت کم هوا یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می تواند به پوست شما آسیب برساند. همچنین سرمای شدید زمستان و وزش باد سرد در این فصل دلیل دیگری برای بروز حساسیت های پوستی است.

  1. شست و شو با آب گرم

تمام متخصصین بر اهمیت استفاده نکردن از آب داغ هنگام شستن صورت یا بدن تاکید کرده اند. هر زمان که از آب گرم استفاده می کنید، به معنای واقعی کلمه، چربی های مفید موجود در پوست، مانند اسید های چرب، کلسترول، تری گلیسیرید و سرامید ها را از بین می برید.

  1. استفاده از پاک کننده های خشن

پاک کننده های حاوی مواد خشن مانند سدیم لوریل سولفات یا هر نوع شوینده و صابونی می توانند با از بین بردن روغن طبیعی پوست به سد پوست آسیب برسانند.

  1. شرایط پوستی و ژنتیکی

به گفته پزشکان شرایط پوستی و ژنتیکی نیز ممکن است موجب افزایش التهاب پوست شود. بیماری های زمینه ای مانند اگزما، روزاسه، پسوریازیس و... می توانند به این سد دفاعی بدن آسیب برسانند.

استفاده از کرم ترمیم کننده

استفاده از کرم ترمیم کننده

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد برای رسیدن به یک نتیجه عالی و داشتن پوستی سالم و زیبا باید در مورد چگونگی استفاده از محصولات مراقبتی، اطلاعات مناسبی داشته باشیم. برای این کار بهتر است دستورالعمل های مربوط به محصول خاص خود را با دقت مطالعه کنید و به یاد داشته باشید که قبل از نهایی کردن خرید، برچسب ترکیبات محصول را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید به هیچ یک از آن ها حساسیت ندارید.

برای اینکه مطمئن شوید نسبت به محصولی حساسیت ندارید، بهتر است ابتدا مقداری از آن را بر روی قسمت داخلی مچ دست خود امتحان کنید و حداقل 24 ساعت برای مشخص شدن نتیجه صبر کنید.

یکی دیگر از پاسخ های متخصصین به این سوال که چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم، تمیز کردن کامل و دقیق پوست قبل از مصرف محصولات این چنینی است. به عبارت دیگر بهتر است آن ها را مستقیماً بعد از دوش گرفتن یا تمیز کردن آلودگی ها، بر روی پوست خود بمالید.

هنگام استفاده از این محصولات به این نکته دقت کنید که آن ها اغلب برای حفظ رطوبت پوست فرموله شده اند و هر محصولی که بعد از ترمیم کننده ها استفاده می کنید، کمتر به پوست نفوذ می کنند.

انتخاب کرم مناسب

انتخاب کرم مناسب

حالا که می دانیم چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم، یادگیری نکاتی در مورد انتخاب کرم مناسب نیز می تواند به ما در رسیدن به پوست سالم و زیبا کمک بسیاری کند.

اولین قدم در خرید یک کرم مناسب این است که محصول مورد نظر را بر اساس نوع پوست خود یعنی چرب، خشک، مختلط و یا حساس انتخاب کنیم.

علاوه بر این، متخصصین پیشنهاد می کنند محصولی را خریداری کنید که حاوی ترکیبات زیر باشد:

  • اسکوالن
  • گلیسرین
  • سرامید ها
  • پری بیوتیک ها
  • اسید های چرب آزاد
  • عامل مرطوب کننده طبیعی

سخن آخر

همان طور که در طول مقاله نیز گفته شد پوست مانند یک سد دفاعی فوق العاده از اعضای داخلی بدن محافظت می کند و مانع نفوذ باکتری و عوامل بیماری زا به آن می شود؛ بنابراین اگر آسیب ببیند ممکن است بدن با مشکلات بسیاری مواجه شود. برای محافظت از پوست خود رعایت نکات ساده گفته شده در مقاله می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر این، امروزه محصولات زیادی برای ترمیم انواع پوست و رفع مشکلات مختلف وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را از فروشگاه های مجاز آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. قبل از مصرف این محصولات ترمیمی بهتر است، برچسب پشت آن ها را با دقت مطالعه کنیم؛ زیرا اغلب آن ها به خوبی توضیح داده اند برای رسیدن به پوست سالم و زیبا، چگونه از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم.