معرفی لوازم ارتوپدی

علم پزشکی همواره در پی روش‌های سودمند برای درمان بیماری‌ها و کاهش دردهای بیماران است. در این میان علم مهندسی نیز به کمک پزشکی آمده و تلفیق این دو منجر به تولید تجهیزات مختلف پزشکی می‌شود. لوازم ارتوپدی دسته‌ای از کالای پزشکی هستند که به توانایی حرکتی انسان مربوط می‌شوند. برندهای مختلف در سراسر جهان این محصولات را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا شما را با محصولات ارتوپدی آشنا کرده و سپس به معرفی بهترین برند لوازم ارتوپدی بپردازیم. 

لوازم ارتوپدی

رشته ارتوپدی با توانایی‌های حرکتی و مشکلات و آسیب‌های عضلات و استخوان‌ها در ارتباط است. تجهیزات ارتوپدی نیز برای کمک به توانایی حرکتی و همچنین کاهش دردهای مزمن طراحی و تولید شده‌اند. محصولات ارتوپدی تنوع فراوانی داشته و هر یک از آن‌ها با هدفی خاص ساخته می‌شوند. در این بخش به معرفی برخی از مهم‌ترین لوازم ارتوپدی پرداخته‌ایم.

 زانو بند

زانو درد به دلیل بیماری‌های همچون آرتروز و تحلیل مایع مفصلی اتفاق می‌افتد. این مشکل منجر به درد ناحیه زانو به ویژه در هنگام راه رفتن خواهد شد. استفاده از زانو بند فشار وارد شده بر زانو را کاهش داده و منجر به تسکین درد می‌شود.

 محافظ گردن

محافظ دور گردن برای دردها و مشکلات مهره‌های گردن در اثر برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. همچنین پس از تصادف و یا وارد شدن هر آسیب فیزیکی به گردن، استفاده از محافظ گردن فشار وارده را کاهش می‌دهد.

محافظ شست و مچ پا

انحراف انگشت شست پا یکی از مشکلات شایع است که در برخی موارد دردناک خواهد بود. برای بهبود این انحراف می‌توان از محصولات ارتوپدی مانند بانداژ، لا انگشتی و اسپلینت (تلفیق بانداز و لا انگشتی) استفاده کرد.

مچ بند دست

کاهش دردهای روماتیسمی در ناحیه مچ دست را می‌توان با استفاده از مچ بند کاهش داد. این محصول در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود که برخی از آن‌ها دور دست بسته شده و برخی دیگر مثل آتل شست را ثابت نگه می‌دارند.

شکم بند

شکم بند محصولی است که دور شکم را فرا می‌گیرد و دو کاربرد مختلف دارد. شکم بند لاغری با افزایش تعرق در این اندام به کاهش وزن کمک می‌کند. نوعی دیگر از شکم بند برای مادران باردار و تحمل وزن جنین در شکم طراحی شده‌ است.

بالش طبی

زاویه نامناسب بدن در هنگام خواب دردهای ستون فقرات و مهره‌های گردن را افزایش می‌دهد. استفاده از بالش طبی برای خواب زاویه بدن را اصلاح می‌کند. برخی از بالش‌های طبی نیز برای قرارگیری دور گردن و پشت کمر طراحی شده‌اند.

کمربند طبی

امروزه کمردرد به دلیل نشستن‌های مداوم و افزایش سن مشکل شایعی است. این درد ستون فقرات، دیسک و مهره‌ها را درگیر می‌کند و استفاده از کمربند طبی در کاهش این دردها موثر خواهد بود.

کمربند طبیکمربند طبی

محافظ بینی

محافظ بینی از وارد شدن آسیب به بینی جلوگیری می‌کند و مناسب ورزشکارانی است که در رشته‌های رزمی فعالیت دارند. در برخی مواقع پس از عمل جراحی نیز ممکن است به استفاده از محافظ بینی نیاز باشد.

آویز دست

پس از شکستن استخوان دست و یا انجام عمل جراحی بر روی دست، از این محصول ارتوپدی استفاده می‌شود. آویز دست دور دست را گرفته و سپس دور گردن بسته می‌شود تا وزن دست به شانه‌ها و گردن منتقل شود.

چسب درد

کمردرد و دیگر دردهای عضلانی در بدن بسیار شایع هستند و استفاده از چسب درد می‌تواند این دردها را به مدت چندین ساعت تسکین دهد. چسب درد با گرم کردن پوست و عضلات در جهت کاهش درد عمل می‌کند.  

بهترین برند لوازم ارتوپدی

برندهای مختلف لوازم ارتوپدی را تولید کرده و به بازار معرفی می‌کنند. شناسایی بهترین برند لوازم ارتوپدی به شما در انتخاب باکیفیت‌ترین محصولات کمک خواهد کرد.

برند مدی (Medi)

برند مدی در کشور آلمان تولید می‌شود و برای ساخت کلیه محصولات این برند از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. از لوازم ارتوپی برند مدی می‌توان به زانوبند، محافظ شانه، کمربند طبی، محافظ گردن، آرنج بند، مچ بند پا و دست، جوراب واریس، شکم بند بارداری و غیره اشاره کرد. Medi از معروف‌ترین و بهترین برندها در تولید لوازم ارتوپدی است.

برند اوپو (Oppo)

این برند انواع محصولات ارتوپدی را با بیشترین کیفیت عرضه می‌کند که طراحی این لوازم ارتوپدی بسیار دقیق و اصولی انجام شده است. از محصولات برند اوپو می‌توان به نگهدارنده دست، مچ بند کشی و آتل‌دار، شکم بند، قوزک بند، محافظ گردن و غیره اشاره کرد. این برند در کشور آمریکا تولید شده و در ایران از محصولات وارداتی است.

بهترین برند لوازم ارتوپدیبهترین برند لوازم ارتوپدی

طب و صنعت (Teb & Sanat)

طب و صنعت را می‌توان یکی از بهترین برند لوازم ارتوپدی دانست که در ایران تولید می‌شود. با توجه به اینکه محصولات این برند در داخل کشور ساخته شده‌اند، قیمت کمتری دارد اما از نظر کیفیت با محصولات مشابه خارجی قابل رقابت هستند. محصولات طب و صنعت تنوع زیادی داشته و شامل آتل آلومینیومی انگشت، گردن بند، آتل مچ پا و غیره است.

آریانامد (ArianaMed)

یکی دیگر از برندهای ایرانی مشهور و باسابقه در تولید لوزام ارتوپدی، آریانامد است. این برند در تلاش است تا محصولات ارتوپدی را با کیفیت بالا تولید کند. تنوع محصولات آریانامد زیاد بوده و انواع دستبند و پابند نگهدارنده، بالش ویلچری، بالشتک پشت صندلی، مچ بند و غیره را شامل می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات قیمت مناسب آن‌ها است.

زیکلاس مد (Zyklusmed)

این برند آلمانی انواع تجهیزات پزشکی را تولید می‌کند که در تمام دنیا شناخته شده است. لوازم ارتوپدی این برند از بهترین‌ها است و کیفیت زیادی دارد. از جمله این محصولات می‌توان به انواع ویلچر، کیسه آب گرم، کیسه یخ و غیره اشاره کرد. در ساخت کلیه محصولات از بهترین مواد اولیه استفاده شده است.

سولیدا (Solidea)

سولیدا از بهترین برندهای تولیدکننده لوازم ارتوپدی است که انواع محصولات مانند شکم بند، مچ بند، جوراب واریس، گن لاغری و غیره را عرضه می‌کند. برای آشنایی با دیگر محصولات برند سولیدا به سایت درمان کالا مراجعه کنید. این برند تولید کشور ایتالیا است و طرفداران بسیاری دارد.

خرید لوازم ارتوپدی

در این مطلب تلاش کردیم تا پس از معرفی محصولات ارتوپدی شما را با بهترین برند لوازم ارتوپدی آشنا کنیم. با توجه به اینکه این محصولات با سلامت بیمار در ارتباط هستند، باید پیش از خرید به کیفیت و ویژگی‌های آن توجه کنید. برای خرید لوازم ارتوپدی تنها به سراغ برندهای معتبر بروید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

بهترین برند لوازم ارتوپدی در فروشگاه‌های معتبر ارائه می‌شود. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و مطمئن در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی است که سابقه‌ای طولانی مدت دارد. در این فروشگاه انواع لوازم ارتوپدی از بهترین برندها عرضه شده‌اند.