توالت فرنگی سیار

استفاده از توالت ایرانی به دلیل فشار وارده بر مفاصل و استخوان‌های زانو، چندان توصیه نمی‌شود. همچنین برای افراد سالمند و کسانی که به بیماری‌های زانو همچون آرتروز مبتلا هستند، استفاده از توالت ایرانی سخت خواهد بود. توالت فرنگی بهترین گزینه برای سالمندان و بیماران و همچنین پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات عضلات و مفاصل است. به دلیل محدودیت‌های استفاده از توالت فرنگی ثابت، بهتر است تا به سراغ انواع توالت فرنگی سیار بروید. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی راهنمای خرید توالت فرنگی سیار بپردازیم، پس همراه ما باشید.

توالت فرنگی سیار یا ثابت؟

توالت فرنگی دارای دو نوع کلی ثابت و سیار است که می‌توانید با توجه به شرایط و نیازهای خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در خانه‌هایی که توالت فرنگی ثابت وجود دارد، دیگر نیاز به مدل‌های سیار نیست، اما همه خانه‌ها توالت فرنگی ثابت ندارند. برای کسانی که در خانه‌های اجاره‌ای ساکن می‌شوند، توالت فرنگی سیار بهترین انتخاب است. همچنین در شرایطی که سرویس بهداشتی، فضای کافی برای نصب توالت فرنگی ثابت را نداشته باشد، می‌توان به سراغ مدل‌های سیار رفت.

انواع توالت فرنگی سیار

اگر قصد خرید توالت فرنگی سیار را دارید، ابتدا باید با مدل‌ها و انواع آن آشنا شوید تا انتخابی مناسب نیاز خود داشته باشید. شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی، انواع توالت فرنگی سیار را تولید می‌کنند که در ادامه این بخش به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

انواع توالت فرنگی سیارانواع توالت فرنگی سیار

 توالت فرنگی سیار مبله

این مدل حالتی شبیه مبل دارد و با لوله‌هایی از جنس ورق گالوانیزه تولید شده است. این توالت فرنگی سیاه دو نوع بدون دسته و دسته‌دار دارد که نوع دسته‌دار آن مناسب کسانی است که برای نشستن و برخاستن از روی توالت دچار مشکل می‌شوند. همچنین وجود یا عدم وجود قیف، دو نوع مختلف از این توالت فرنگی را می‌سازد. 

 توالت فرنگی سیار مخزن‌دار

این توالت فرنگی دارای مخزنی برای جمع‌آوری ادرار و مدفوع است که این ویژگی امکان استفاده از آن در محل‌هایی غیر از سرویس بهداشتی را نیز فراهم کرده است. برای بیمارانی که توانایی حرکت و جابجایی تا سرویس بهداشتی را ندارند، توالت فرنگی سیار مخزن‌دار بهترین گزینه است.

توالت فرنگی سیار قابل تنظیم

در تمامی افراد قد و پهنای نشیمنگاه یکسان نیست و این موضوع ممکن است استفاده از انواع توالت فرنگی را سخت کند. توالت فرنگی سیار قابل تنظیم به گونه‌ای تولید شده است تا بتوان ارتفاع و پهنای آن را تغییر داد. این ویژگی امکان استفاده از این محصول را برای همه راحت کرده است.

 توالت فرنگی پرتابل

توالت فرنگی پرتابل را می‌توان نمونه‌ای پیشرفته‌تر از توالت مخزن‌دار دانست که علاوه بر مخزن جمع‌آوری فاضلاب، دارای سیفون است. در واقع در این مدل مخزن آب نیز درنظر گرفته شده که می‌توان هر بار داخل این مخزن آب ریخت. در این مدل برای قسمت بالایی توالت فرنگی، درب پلاستیکی هم در نظر گرفته شده تا بوی بد خارج نشود. 

توالت فرنگی سیار مسافرتی

همان‌طور که از نام آن مشخص می‌شود، این مدل مناسب استفاده در مسافرت‌ها است. پایه‌های این مدل از فلز و قسمت نشیمنگاه آن از جنس برزنت بوده که مقاومت زیادی دارد. توالت فرنگی مسافرتی در دو نوع قیف‌دار و بدون قیف تولید شده است. وزن کم و قابلیت تا شدن این مدل، حمل و نقل آن را آسان‌تر می‌کند.

مزایا استفاده از توالت فرنگی سیار

استفاده از توالت فرنگی سیار، مزایا مختلفی را به همراه دارد که حتی گاهی اوقات در مقایسه با سرویس‌های فرنگی ثابت، گزینه‌ای مناسب‌تر محسوب می‌شود:

·      امکان جابجایی و حمل و نقل آسان

·      عدم نیاز به نصب و استفاده از شیرآلات

·      هزینه بسیار کمتر در مقایسه با توالت فرنگی ثابت

·      مناسب استفاده در خانه‌های اجاره

اشغال فضای کم و قابل استفاده در سرویس بهداشتی کوچک

نکات مهم پیش از خرید توالت فرنگی سیار

در این بخش از راهنمای خرید توالت فرنگی سیار قصد داریم تا به معرفی نکاتی بپردازیم که در زمان خرید این محصول باید مدنظر قرار دهید تا بهترین گزینه و مدل مناسب خود را تهیه کنید:

نکات مهم پیش از خرید توالت فرنگی سیارنکات مهم پیش از خرید توالت فرنگی سیار

بررسی استقامت و جنس توالت فرنگی سیار

تفاوتی ندارند که شما کدام یک از مدل‌های توالت فرنگی سیار را انتخاب می‌کنید، درهرحال این محصول باید از مواد اولیه باکیفیت ساخته شود تا مقاومت کافی برای تحمل وزن افراد مختلف را داشته باشد. در ساخت بسیاری از مدل‌های توالت فرنگی سیار، ترکیبی از پلاستیک و فلز استفاده می‌شود که باید کاملا مقاوم باشد. همچنین ضدزنگ بودن فلز مورد استفاده در ساخت این محصول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

قابلیت استفاده آسان و کاربردی

زمانی که قصد دارید تا از یک توالت فرنگی سیار استفاده کنید، هیچ چیز به اندازه راحتی شما مهم نیست. مدلی را انتخاب کنید که ارتفاع و اندازه‌های آن برای شما مناسب باشد. همچنین توالت سیار را باید بتوان به راحتی در سرویس بهداشتی قرار داد و استفاده کرد. مدل‌هایی که اجزا آن‌ها نیاز به سرهم‌بندی دارند، برای همه مناسب نیستند. 

یکی از دیگر نکات برای استفاده از توالت سیار، قابلیت تمیز شدن آسان محصول است؛ مدل‌هایی که در آن‌ها قیف توالت شیاردار است، به آسانی تمیز نشده و آلودگی‌ها در بین شیارها باقی می‌ماند.

طراحی مناسب توالت فرنگی

در هنگام خرید توالت فرنگی سیار به طراحی آن نیز توجه کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های توالت فرنگی، نشیمنگاه محصول است که به صورت گرد، بیضی و حتی مستطیلی ساخته می‌شود. مدلی را انتخاب کنید که نشیمنگاه و حفره آن برای شما مناسب باشد.

در برخی از مدل‌های توالت فرنگی امکان پاشیدن ادرار به پای شما وجود دارد، پس به دنبال نمونه‌هایی باشید که وجود قیف یا یک بخش پلاستیکی در جلوی توالت فرنگی، جلوی پاشیدن ادرار را بگیرد.

خرید توالت فرنگی سیار

در این مطلب انواع توالت فرنگی سیار را معرفی کرده و شما را با نکات مهم در زمان خرید توالت فرنگی آشنا کردیم. مدل‌های سیار توالت فرنگی، امکان استفاده از این وسیله را در تمامی منازل و حتی در زمان مسافرت فراهم کرده است. 

اگر در فکر خرید توالت فرنگی سیار هستید، نکات گفته شده در این مطلب را مدنظر قرار داده و به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش تجهیزات پزشکی است. انواع توالت فرنگی سیار با بیشترین کیفیت و قیمت‌های مناسب در این فروشگاه عرضه شده‌اند. شما می‌توانید مدل مناسب خود را تنها با چند کلیک سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.