شامپو بدن ضد جوش

مشکلات پوستی مانند جوش در افراد مختلف بروز می‌کند، با وجود آن که جوش به جز اثر پوستی، خطرات دیگری ندارد، اما بر زیبایی تاثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر جای جوش در برخی افراد ماندگار شده و بسیار ناراحت‌کننده است. جوش‌ها ممکن است در صورت و یا دیگر اعضای بدن مانند بازو، قفسه سینه و شانه‌ها نیز دیده شوند. یکی از راه‌های موثر برای کمک به از بین بردن جوش‌ها، استفاده از شوینده‌های مناسب همچون شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار است. در این مطلب قصد داریم تا درباره جوش و آکنه، انواع پوست و شامپو بدن ضدجوش توضیحات لازم را ارائه دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

جوش و آکنه

جوش و آکنه دو اصطلاحی هستند که معمولا آن‌ها را با هم شنیده‌ایم. در واقع ظاهر جوش و آکنه یکسان است اما تفاوت در علت بروز آن‌ها نهفته است. آکنه (Acne vulgaris) نوعی بیماری پوستی محسوب شده که اغلب در دوران بلوغ روی می‌دهد. در واقع آکنه بیشتر در پوست صورت دیده می‌شود اما ممکن است در شانه‌ها یا قفسه سینه نیز بروز کند. 

جوش اصلاح عمومی‌تری است که ممکن است در بخش‌های مختلف بدن ظاهر شده و به صورت جوش‌های سرسیاه، سرسفید، توده‌های چربی زیر پوست و غیره باشد. غدد چربی در پوست مسئول ترشح ماده‌ای به نام سبوم هستند. اگر این ماده سبوم به مقدار زیاد ترشح شده و با سلول‌های مرده ترکیب شود، در محل فولیکول‌های پوستی، جوش به وجود می‌آید.

علت ایجاد جوش

دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز جوش در صورت یا بدن می‌شود. گاهی اوقات این عوامل نگران‌کننده نیستند، اما گاهی ممکن است جوش نشان‌دهنده وجود یک بیماری باشد. از علل ایجاد جوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        چربی بیش از حد پوست

·        تغییرات هورمونی در پی بلوغ و یا اختلالات هورمونی

·        استفاده از برخی داروهای خاص

·        وجود باکتری‌ها یا عوامل ایجاد عفونت در پوست

·        رژیم غذایی و مصرف بیش از حد چربی و شیرینی‌ها

·        تاثیر عوامل ژنتیکی

·        استرس، اضطراب و سایر تنش‌های روحی

·        زیاده‌روی در استفاده از محصولات آرایشی بر پایه روغن‌ها

انواع پوست

پوست در افراد مختلف یکسان نبوده و از نظر میزان چربی یا خشکی با یکدیگر متفاوت است. نوع پوست را ژنتیک تعیین می‌کند، اما سبک زندگی نیز تاثیرگذار خواهد بود. انوع پوست به 5 دسته تقسیم می‌شود.

·        پوست معمولی

·        پوست خشک

·        پوست چرب

·        پوست ترکیبی یا مختلط

·        پوست حساس

باید بدانید که نوع پوست بر ایجاد جوش‌های پوستی نیز اثرگذار است. به طور کلی احتمال به وجود آمدن جوش در پوست‌هایی که چربی بیشتری دارند، بالاتر بوده و به همین دلیل این افراد باید اقدامات لازم برای کنترل چربی پوست را انجام دهند.

انتخاب شامپو بدن مناسب برای پوست

شامپو بدن یکی از شوینده‌های مهم پوستی است که به طور روزانه مصرف مي‌شود. این شوینده باید متناسب با شرایط پوست شما و نوع پوست انتخاب شود. در افرادی که میزان چربی پوست زیادی دارند، استفاده از شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار توصیه می‌شود. در مقابل پوست‌های خشک باید از شامپویی استفاده کنند که حاوی ترکیبات روغنی باشد. افرادی که پوست حساس دارند نیز تنها باید شوینده‌های ملایم به کار ببرند. 

شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار

انباشت چربی در پوست زمینه بروز جوش را فراهم می‌کند، چرا که با مسدود شدن روزنه‌ها، جوش به وجود می‌آید. نمونه‌های شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار ترکیبات مختلفی دارند که میزان چربی پوست را کنترل کرده و بدین طریق برای کاهش جوش‌ها مفید هستند. برندهای مختلف ایرانی یا خارجی، شامپوهای ضد جوش را تولید و روانه بازار می‌کنند که هر یک از آن‌ها ممکن است ترکیبات مختلفی داشته باشند. شامپو ضدجوش را بهتر است از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا قابل اطمینان‌تر باشند.

ویژگی‌های شامپو بدن ضد جوش

اغلب شامپوهای ضد جوش دارای ویژگی‌های زیر هستند که موجب می‌شود تا استفاده از آن‌ها برای پوست‌های چرب و مستعد جوش مناسب باشد. از جمله ویژگی‌های شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        رفع و کنترل چربی اضافی پوست

·        حذف آلودگی‌های و گردوغبار از سطح پوست

·        تسکین خارش و التهاب‌های پوستی به علت وجود جوش

·        از بین بردن باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا به علت خواص آنتی باکتریال

·        جلوگیری از ایجاد حساسیت‌های پوستی

·        کاهش قرمزی پوست 

ترکیبات شامپو بدن ضد جوش

آنچه موجب تاثیر شامپوهای بدن ضد جوش در کنترل چربی پوست و کاهش احتمال ایجاد جوش می‌شود، ترکیبات موجود در آن‌ها است. ترکیبات این محصولات شامل عصاره‌های گیاهی و مواد شیمیایی مناسب خواهد بود. 

برخی از این ترکیبات مانند پیروکتون اولامین، مواد ضد قارچ و ضد باکتری هستند که به پاکسازی سطح پوست از عوامل عفونت‌زا می‌پردازند. برخی عصاره‌های گیاهی مانند عصاره رزماری نیز میزان ترشح سبوم در پوست را کنترل می‌کنند. توجه داشته باشید که کنترل چربی به معنای حفظ کامل آن نیست! سالیسیلیک اسید نیز یکی از موادی است که سطح چربی پوست را به تعادل می‌رساند و در تولید شامپوهای ضد جوش کاربرد دارد.

خرید شامپو بدن ضد جوش

در ابن مطلب ابتدا جوش و آکنه و انواع پوست صورت را معرفی کردیم و در ادامه درباره شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار صحبت کردیم. با کنترل رژیم غذایی و انجام مراقبت‌های پوستی می‌توان احتمال ایجاد جوش‌های پوستی را کاهش داده و به رفع آن‌ها کمک کرد. در یک رژیم غذایی مناسب باید میزان مصرف میوه و سبزیجات و آب افزایش یافته و از سوی دیگر مصرف غذاهای چرب و شیرین کاهش یابد.

شستشو، مراقبت‌های پوستی و انتخاب محصولات پوستی مناسب باید باتوجه به نوع پوست انجام شود. به افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند، استفاده از شامپو بدن برای پوست چرب و جوش دار توصیه می‌شود. این محصول را باید از برندهای معتبر تهیه کرد و برای خرید آن به داروخانه‌ها با فروشگاه‌های مطمئن مراجعه نمود. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در عرضه تجهیزات پزشکی است. از این فروشگاه می‌توانید انواع شامپو ضدجوش را سفارش دهید.