معرفی انواع ملحفه یکبار مصرف

یکی از وسایلی که هنگام سفر جزء اولویت های ما است، ملحفه تمیز می باشد. با استفاده از ملحفه می توانید با خیالی آسوده در مکان های مختلف اقامت داشته باشید و مشکلی با جای خواب نداشته باشید. اما حمل کردن آن ها از خانه به محل مورد نظر و برگرداندن دوباره آن ها به منزل می تواند بسیار دشوار باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کار ها برای انسان ها ساده تر از سابق شده است. به طوری که شما می توانید از انواع ملحفه یکبار مصرف در سفر استفاده کنید و دیگر آن ها را با خود به خانه برای شستن مجدد حمل نکنید.

از آن جایی که وسایل یکبار مصرف طرفداران فراوانی در میان مردم دارند، تولیدات انواع مختلف آن ها مانند ملحفه، رو بالشتی و غیره نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین اگر به هتل ها، بیمارستان ها و... دقت کرده باشید، با استفاده از انواع ملحفه یکبار مصرف قصد دارند کار خود را ساده تر کرده و خدمات بهتری را با این کار به مشتریان خود ارائه دهند.

ملحفه یکبار مصرف چیست؟

انواع ملحفه یکبار مصرف

همان طور که از نامشان پیداست، این ملحفه ها احتیاجی به شست و شوی مجدد نداشته و تنها لازم است بعد از استفاده، آن ها را درون سطل آشغال بیندازید. از آن جایی که جنس این ملحفه ها از پنبه نیست، در نتیجه با یک بار استفاده، دیگر کیفیت سابق را نداشته و بهتر است آن ها را تعویض کنید. انواع ملحفه یکبار مصرف اغلب کاربرد های بسیار زیادی دارند. به عنوان مثال در مکان هایی که بهداشت اهمیت بسیاری دارد، اما شست و شوی دائم ملحفه ها ممکن نیست، مانند بیمارستان ها و آمبولانس ها، می توانند بسیار کاربردی باشند.

همچنین در مکان هایی که به مشتریان سرویس های مختلفی را ارائه می کنند، مانند رستوران ها، هتل ها و غیره نیز برای افزایش سرعت سرویس ارائه شده، از انواع ملحفه یکبار مصرف در کار هایشان استفاده می کنند. علاوه بر موارد بالا، این ملحفه ها برای وقت هایی که کار های شما زیاد بوده و امکان شست و شوی ملحفه را ندارید، می توانند بسیار مفید و کاربردی واقع شوند.

انواع مختلف ملحفه یکبار مصرف

انواع ملحفه یکبار مصرف

از آن جایی که شاهد به فروش رسیدن انواع ملحفه یکبار مصرف در بازار هستیم، لازم است بهترین مورد را با توجه به جنس و نیاز خود تهیه کنیم. همچنین به دلیل ویروس های کشنده که در سال های اخیر ظاهر شدند که در برخی موارد انواع ماسک ها هم از ابتلا به این ویروس ها جلوگیری نمی کردند، لازم است به بهداشت و پاکیزگی آن ها نیز بسیار توجه کنیم.

ملحفه های بافته شده

این ملحفه ها توسط ماشین های بافندگی و با استفاده از نخ های متفاوت ساخته می شوند. اغلب کیفیت بالایی دارند و با کاربرد بالای خود، به شما در زمینه های مختلف کمک می کنند.

ویژگی ها

  • دوام بالا : از آن جایی که پارچه های بافته شده از تنیدن نخ ها بر روی یک دیگر ساخته می شوند. می توان گفت که دوام و استحکام بالا تری نسبت به انواع ملحفه یکبار مصرف غیر بافته شده دارد.
  • ماندگاری بالا : از آن جایی که نحوه ساختار آن ها به دوام بالا تر و ماندگاری بیش تر ختم می شود، اغلب می توانید از آن ها چند بار نیز بهره ببرید.

ملحفه های بافته نشده

اکثریت انواع ملحفه یکبار مصرف، از این نوع هستند. این ملحفه های یکبار مصرف با پارچه هایی ساخته شده اند که می توان با استفاده از آن ها، اغلب لوازم یکبار مصرف مانند ملحفه و غیره را ساخت.

کاربرد

  • کاربرد این محصولات بسیار گسترده بوده و شما در هر مرکز بهداشتی پا بگذارید، شاهد آن ها خواهید بود. به عنوان مثال روپوش جراحی، ماسک، روتختی، دستکش، روکش کفش و غیره، همگی از این نوع هستند. حتی سالن های زیبایی نیز در روز چندین بار این این نوع ملحفه بهره می برند.

چرا باید از ملحفه یکبار مصرف استفاده کنیم (مزایا)

چرا باید از ملحفه یکبار مصرف استفاده کنیم (مزایا)

استفاده از انواع ملحفه یکبار مصرف مزایای بی شماری را برایتان به ارمغان خواهد آورد که سه مورد از آن ها عبارت اند از :

  • صرفه جویی در وقت: با استفاده از انواع ملحفه یکبار مصرف بر روی تختتان می توانید از هدر رفتن زمان خود صرفه جویی کنید. از آن جایی که وقت طلاست، لازم است با استفاده از راه های مختلف در صرفه جویی آن پیش قدم شویم. ملحفه های معمولی به نگه داری بسیار زیادی احتیاج دارند.

باید مراقب باشید که لکه های سخت بر روی آن شکل نگیرد که قادر به پاک کردنشان نباشید، همچنین احتیاج به شست و شوی مداوم جهت حفظ بهداشت شخصی دارند، اما انواع ملحفه یکبار مصرف کارایی بسیار ساده ای دارند. یک بار از آن استفاده کنید و سپس آن را دور بیندازید تا وقت خود را نیز صرف شست و شو و نگه داری از آن ها نکنید. علاوه بر موارد بالا، اگر خرید به صورت آنلاین انجام می دهید، وقت کم تری صرف شده و هیچ احتیاجی به گشتن مغازه های مختلف بازار نیست.

  • صرفه جویی در هزینه ها : از آن جایی که تنها یک بار از این ملحفه ها استفاده می کنید، در نتیجه از قیمت بالایی برخوردار نبوده و شما می توانید چندین ورق از آن ها را به قیمت یک ملحفه معمولی تهیه کنید. همچنین به دلیل این که هیچ نیازی به شست و شو ندارند، می توانید در هزینه آب و پودر لباس شویی نیز صرفه جویی کنید.
  • سازگار با محیط زیست : مدتی در میان مردم کمپین های مختلفی جهت کاهش مصرف وسایل یکبار مصرف بر پا شده بود. این کمپین ها طرفدار محیط زیست بودند و سعی داشتند با کاهش مصرف وسایل یکبار مصرف، به آن کمک کنند. اما خبر خوب این جاست که انواع ملحفه یکبار مصرف از وسایلی درست شده اند که با طبیعت سازگار بوده. تنها لازم است هنگام خرید به برچسب مخصوص سازگار با محیط زیست که بر روی آن اعلام می شود توجه کنید تا فریب فروشندگان را نخورید.

سخن آخر

در این مقاله با انواع ملحفه یکبار مصرف آشنا شدیم. متوجه شدیم که ملحفه های یکبار مصرف نیازی به شست و شو ندارند و بعد از یک بار استفاده دور انداخته می شوند. انواع ملحفه یکبار مصرف را نام بردیم و در رابطه با هرکدام و ویژگی هایشان توضیح مختصری دادیم. و مزایا استفاده از این محصول را نام بردیم.