از خواص صابون کودک چه می دانید؟

خواص صابون کودک آنقدر زیاد است که خانم هایی که به دنبال زیبایی پوستشان هستند از این نوع صابون ها استفاده می کنند. صابون کودک به دلیل بافت ظریفی که دارد و اثر لطیفی که بر روی پوست به جا می گذارد علاقه مندان زیادی پیدا کرده است. خواص صابون کودک بسیار زیاد است.

خواص صابون کودک

خواص صابون کودک

زمانی که کودک متولد می شود، مادر به دنبال مواد شوینده ای می گردد که هیچ گونه حساسیت پوستی ای برای نوزاد به وجود نیاورد و به او آسیب نرساند. خواص صابون کودک آنقدر زیاد است که با استفاده از این صابون ها لطافت و نرمی پوست و موی کودک حفظ می شود و این محصول به عنوان یک صابون ضد حساسیت نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم قابل استفاده است.

صابون های کودک برای پوست های خشک و حساس در بزرگسالان هم فوق العاده عمل می کنند و باعث شادابی و طراوت پوست می شوند. به دلیل ترکیبات ملایمی که دارند چشم را نمی سوزانند و برای پوست نوزاد، خشکی به وجود نمی آورند. این صابون ها معمولاً حاوی پروتئین شیر هستند که به عنوان یک پاک کننده بسیار ملایم عمل می کند و همچنین با کف بسیار مناسبی که دارند، یک صابون عالی برای طراوت و شادابی پوست هستند.

پوست نوزادان و کودکان یک ساختار متفاوت از پوست بزرگسالان دارد و همین امر باعث شده است تا صابون بچه مناسب پوست کودک، تهیه و تولید شود. خواص صابون کودک انقدر زیاد است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

راهنمای انتخاب صابون بچه

راهنمای انتخاب صابون بچه

در همین ابتدای کار باید به دلیل اینکه شما والدینی هستید که به سلامت پوست فرزندتان اهمیت می دهید، به شما تبریک بگوییم. شما این نکته را درک کرده اید که فرزندتان پوست حساسی دارد و نمی تواند از هر ماده شوینده ای برای پوست و چشم ها و موهایش استفاده کند و باید حتماً از صابون و شامپوی کودک استفاده کند.

شوینده هایی که مخصوص بزرگسالان هستند به هیچ وجه برای کودکان قابل استفاده نیستند؛ زیرا پوست نوزادان بسیار حساس و ظریف است و محصولاتی که برای بزرگسالان استفاده می شود از نظر قلیایی نسبتاً بالا هستند و پوست نوزادان را خشک می کنند و گاهاً نوزادان دچار حساسیت می شوند.

پوست کودکان به دلیل اینکه بسیار نرم است، مقاومت بسیار کمی در برابر باکتری ها دارد. این تفاوت عمده بین پوست بزرگسالان و کودکان است که باعث شده صابون بچه مناسب پوست نوزاد اهمیت خودش را پیدا کند.

از مهم ترین آیتم هایی که بر روی سیسمونی نوزادان می گذارند لوازم بهداشتی است. صابون هم جزء آن ها است. باید دقت داشته باشید که صابونی که می خرید PH مناسبی داشته باشد که باعث سوزش چشم نوزادان نشود.

صابون های کودک بسته به نوع مصرف شما فرمولاسیون بسیار متفاوتی دارند و قبل از خرید حتماً باید در رابطه با آن اطلاعات داشته باشید. برخی از صابون های کودک مخصوص حمام و دستشویی هستند. مواد قلیایی به کار رفته شده در این صابون ها اندک است.

برخی از صابون ها طبیعی هستند. آن ها قدرت پاک کنندگی بسیار کمی دارند و بیشتر برای حساسیت هایی که برای پوست نوزادان به وجود می آید یا سوختگی ها و عفونت ها و... استفاده می شوند. این صابون ها معمولاً حاوی گلیسیرین و الکل و قند هستند. ظاهر آن ها شفاف است. این صابون ها برای رختشویی هم استفاده می شوند.

لایه اپیدرمی که در پوست نوزاد وجود دارد، بسیار نازک است و همین موضوع، حساسیت پوست نوزاد را بالا می برد و باعث می شود که نتوانید از هر صابونی برای پوست او استفاده کنید. ترکیبات به کار رفته شده در هر صابون بچه اهمیت بسیار زیادی دارد. مواد طبیعی ای که در صابون ها به کار رفته است، باعث می شود که هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نشود. معمولاً در صابون های طبیعی کودک از شیر، روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس، آلوورا و... استفاده می کنند که نه تنها هیچ آسیبی به پوست نوزاد نمی رساند بلکه باعث شادابی و سلامت پوست می شود. صابون های کودک بسیار ملایم هستند. آلرژی و حساسیت ایجاد نمی کنند و سدیم لوریل سولفات در آن ها استفاده نشده است.

بهترین صابون کودک

بهترین صابون کودک

برخی از مادران احساس می کنند که کودکشان باید همیشه بوی خوبی بدهد و به همین دلیل به سمت استفاده از صابون هایی با رایحه های خیلی تند می روند؛ ولی باید بدانید که این صابون ها که رایحه های تندی دارند باعث حساسیت و آلرژی در کودکان می شوند.

در زمان انتخاب صابون کودک حتماً به این موضوع دقت کنید و سعی کنید رایحه ای ملایم و مطبوع را خریداری کنید. بهترین صابون کودک گیاهی است و رایحه های طبیعی دارد و هیچ گونه مواد شیمیایی ای از جمله سولفات در آن به کار برده نشده است.

همچنین صابون هایی که پارابن و الکل دارند باعث آسیب رساندن و حساسیت پوستی در نوزادان می شوند. پس در هنگام خرید صابون کودک به ترکیبات آن حتماً دقت کنید که فاقد هرگونه پارابن و الکل باشد. خواص صابون کودک مناسب بسیار است.

جمع بندی

برای خرید کالا هایی که مرتبط با کودک و نوزاد هستند باید اهمیت و وسواس بیشتری به خرج بدهید و در این رابطه، بی دقتی نکنید. اگر دوست و آشنایی در رابطه با مواد شوینده کودک نظر می دهد و یا حتی تبلیغات تلویزیونی یک برند خاص را مکرراً به نمایش می گذارند، باز هم شما در رابطه با آن برند اطلاعات کسب کنید و در نظر بگیرید که مواد شیمیایی در آن به کار برده شده است یا گیاهی، سپس اقدام به خرید کنید.

حتماً وضعیت پوست کودک خودتان را بسنجید. اگر کودکتان پوست بسیار خشکی دارد و یا دانه های ریز بر روی بدنش نمایان است، حتماً با پزشک مشورت کنید و سعی کنید صابون متناسب با پوست کودکتان را خریداری کنید. در نهایت امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان کاربرد داشته باشد. خواص صابون کودک سبب شده است افراد زیادی از آن استفاده کنند؛ پس آشنایی بیشتر با آن الزامی است.