مضرات شامپو بچه برای صورت بزرگسالان

با مضرات احتمالی شامپو بچه برای صورت بزرگسالان آشنا شوید

شامپو بچه

شامپو بچه محصول پرکاربردی است که برا شستوشو کودکان مورد استفاده قرار میگیرد؛ چرا که حاوی ترکیبات ملایمتری در مقایسه با شامپوهای معمولی است و از سوزش چشمها جلوگیری میکند. برخی بزرگسالان نیز برای شستوشو صورت خود از شامپو بچه استفاده میکنند؛ اما این کار تا چه اندازه درست است؟ در این مطلب به معرفی مضرات شامپو بچه برای صورت بزرگسالان میپردازیم تا شما با خطرات احتمالی آن آشنا شوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مضرات شامپو بچه برای پوست صورت بزرگسالان

ممکن است تاکنون بر این باور بوده باشید که شامپو بچه برای شستشوی صورت مناسب است، اما در ادامه به معرفی دلایلی میپردازیم که به شما ثابت میکند در اشتباه بودهاید!

تفاوت میزان pH

احتمالا شما نیز میدانید که pH پوست کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت است. شامپو بچه همانطور که انتظار میرود، متناسب با pH سطح پوست کودکان تولید شده است و با پوست بزرگسالان همخوانی ندارد. این موضوع موجب برهم خوردن تعادل چربی پوست میشود.

افزایش ترشح چربی

یکی از مواردی که پس از مصرف شامپو بچه برای بزرگسالان اتفاق میافتد، خشکی بیش از حد پوست است، که در ادامه موجب افزایش ترشح چربی میشود. چربی اضافی پوست زمینه اصلی ایجاد جوشهای صورت است و حتی شکلگیری چین و چروکهای پوستی را موجب میشود.

آسیب بیشتر به پوستهای خشک

همانطور که گفتیم استفاده از شامپو بچه خشکی پوست را به همراه دارد. این آسیب به ویژه برای پوستهای خشک خطرناکتر است و موجب پیری زودرس پوست میشود، اتفاقی که بیبازگشت خواهد بود و آسیب زیادی را به بافتهای پوستی وارد میکند.

عدم پاکسازی مناسب

 مضرات شامپو بچه برای مو بزرگسالان

شامپو بچه به طور کلی حاوی ترکیبات ملایمتری در مقایسه با شامپوهای معمولی هستند. این موضوع سبب میشود تا استفاده از آن برای پوست بزرگسالان نتواند آلودگیها و عوامل خارجی سطح پوست را بهطور کامل پاکسازی کند. به همین دلیل بزرگسالان باید از شامپوهای مخصوص شستوشوی صورت استفاده کنند تا فرایند پاکسازی پوست به طور کامل انجام شود. این موضوع یکی از مهمترین مضرات شامپو بچه برای صورت بزرگسالان است.

عدم توجه به نوع پوست

همه کودکان دارای پوستی لطیف و شاداب هستند و شامپو بچه با پوست آنها سازگار است. بزرگسالان دارای انواع مختلفی از پوستهای خشک، چرب، حساس، مختلط و معمولی هستند که باید از شامپو متناسب با نوع پوست استفاده شود تا حالت تعادل به وجود آید.

شامپو بچه برای انواع مختلف پوست طراحی نشده است؛ در نتیجه استفاده از آن زمینه بروز مشکلات پوستی مختلف مانند خشکی و ترشح بیش از حد چربی را فراهم میکند. به جای استفاده از شامپو بچه، به دنبال شامپویی متناسب با پوست خود باشید تا سلامت بیشتر پوست تضمین شود.

مضرات شامپو بچه برای مو بزرگسالان

شستن مو با شامپو بچه یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که توسط برخی از بزرگسالان انجام میشود. مضرات شستن مو با شامپو بچه برای بزرگسالان شامل موارد زیر است:

تغییر میزان اسیدیته کف سر

همانطور که گفته شد pH شامپو بچه با بدن بزرگسالان هماهنگ نیست و این دلیل موجب میشود تا تعادل اسیدیته در پوست کف سر به هم بخورد. این موضوع دلیل محکمی برای عدم استفاده از شامپو بچه برای بزرگسالان خواهد بود.

افزایش چربی مو

 مضرات شامپو بچه برای مو بزرگسالان

تغییر اسیدیته پوست سر از یک طرف و خشکی بیشتر از سوی دیگر موجب میشود تا تولید و ترشح مولکولهای چربی از طریق پوست کف سر افزایش یابد. این افزایش میزان چربی زمینه مشکلات بعدی را فراهم میکند.

ریزش مو

افزایش میزان چربی پوست و مسدود شدن منافذ پوست، زمینه ریزش مو را فراهم میکند، چراکه تارهای مو ضعیفتر شده و دچار ریزش میشوند.

شامپو مناسب برای بزرگسالان

اگر تاکنون برای شستوشوی پوست صورت و یا موهای خود از شامپو بچه استفاده میکردید، این کار را ترک کنید. شما باید با توجه به ویژگیهای پوست و مو خود مانند حالتهای چرب، خشک، معمولی، حساس و غیره محصول متناسب برای خود را انتخاب کنید. استفاده از شامپو مناسب بزرگسالان، پاکسازی مو و پوست را به طور کامل انجام میدهد و از ایجاد مشکلات پوستی نظیر جوش یا آکنه جلوگیری خواهد کرد. انتخاب شامپو مناسب همواره اهمیت زیادی دارد که در این زمینه میتوانید با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

خرید شامپو بچه

در این مطلب با مضرات مصرف شامپو بچه برای صورت بزرگسالان آشنا شدید و اکنون میدانید که استفاده از این محصول برای صورت برخلاف باور اغلب افراد چندان بیضرر هم نیست! اما شامپو بچه بهترین انتخاب ممکن برای شستوشوی فرزند دلبند شماست. شامپو بچه را تنها از فروشگاههای معتبر خریداری کنید تا از کیفیت محصول و تضمین اصالت آن مطمئن باشید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه فروش تجهیزات پزشکی است. انواع شامپو بچه در برندهای مختلف در درمان کالا عرضه شدهاند.