ترک لب

ترک و خشکی لب در افراد مختلف بروز می‌کند و ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. ترک خوردن پوست لب با درد و سوزش همراه است؛ مثلا وقتی در هنگام حرف زدن یا خندیدن ترک‌ها باز شوند، احساس سوزش بیشتر می‌شود. همچنین ترک لب بر زیبایی لب‌ها تاثیر منفی خواهد داشت. یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای این مشکل پیشنهاد کرد، استفاده از پماد ترک لب است. اگر می‌خواهید بدانید ترک لب نشانه چیست و همچنین بهترین پماد برای خشکی لب را بشناسید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

ترک لب یا خشکی لب

خشکی پوست ممکن است در افراد مختلف روی دهد. لب‌ها یکی از قسمت‌های بدن هستند که بیشتر دچار خشکی و آسیب‌های پوستی می‌شوند. در پی این عارضه فرد با علائمی همچون خشکی لب، ترک خوردن، پوسته پوسته شدن لب، قرمزی و تورم، احساس سوزش، زخم یا خونریزی روبه‌رو می‌شود.

برخی افراد تصور می‌کنند، خشکی لب‌ها تنها در فصل‌های سرد سال اتفاق می‌افتد، اما اینطور نیست. با وجود آنکه احتمال خشکی لب در زمستان بیشتر است، اما ترک خوردن لب‌ها در هر زمان و فصلی ممکن است روی دهد. 

ترک لب نشانه چیست؟

احتمالا اکنون این سوال برای شما پیش می‌آید که ترک لب نشانه چیست؟ علل مختلفی می‌تواند موجب ترک خوردن لب‌ها شود. برای درمان ترک لب ابتدا باید علت ایجاد آن را بدانید. از دلایل به وجود آمدن ترک لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·      تغییرات آب و هوا و خشکی هوا به خصوص در ماه‌های سرد

·      عدم مصرف میزان کافی آب و خشکی بدن

·      لیسیدن و گاز گرفتن مداوم لب‌ها

·      مصرف برخی داروها

·      استفاده از محصولات تحریک‌کننده پوست لب

·      عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان

·      تبخال لب یا اگزما

·      انواع آلرژی

·      عادت به مصرف غذاهای شور

·      نفس کشیدن مداوم از راه دهان

·      ابتلا به تیروئید

·      کمبود ویتامین‌ها

·      قرارگرفتن در معرض خورشید بدون مرطوب کردن لب

·      سیگار کشیدن

ترک لب نشانه چیستترک لب نشانه چیست

درمان ترک لب

درمان فوری خشکی لب روش‌های مختلفی دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها این مشکل را رفع کرد. در اولین قدم باید عادت‌های بد خود را ترک کنید؛ مثلا اگر به صورت مداوم لب‌های را با زبان تر می‌کنید یا با دهان نفس می‌کشید، این عادت‌ها را تغییر دهید. در قدم بدن رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب را در برنامه خود بگنجانید.

لب‌های خود را با محصولاتی همچون بالم لب مرطوب نگه دارید تا احتمال ترک خوردن لب‌ها کاهش یابد. مصرف روزانه محصولاتی همچون انواع پماد ترک لب می‌تواند این مشکلات را درمان کند. استفاده از محصولات درمانی ترک لب و رفع عامل ایجاد خشکی لب باید به صورت همزمان انجام شوند.

مراقبت‌های لازم برای درمان ترک و خشکی لب

یکی از راه‌های درمان فوری خشکی لب انجام مراقبت‌های لازم است که از خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. برای درمان خشکی لب موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

·      از پماد ترک لب و دیگر محصولات مراقبتی مانند بالم لب به طور روزانه استفاده کنید.

·      سیگار کشیدن را ترک کرده و در پی یک زندگی سالم باشید.

·      از لیسیدن لب، گاز گرفتن لب و تنفس با دهان خودداری نمایید.

·      در ماه‌های سرد سال از دستگاه بخور در منزل استفاده کنید تا هوا مرطوب شود.

·      به میزان کافی آب و مواد غذایی حاوی ویتامین مصرف کرده و از غذاهای تند و شور دوری کنید.

·      از عوارض داروهای مصرفی خود آگاه شوید، چراکه برخی از آن‌ها خشکی لب را به دنبال خواهند داشت.

·      پیش از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از بالم لب را فراموش نکنید.

·      از لابه‌بردارهای مناسب لب استفاده کنید تا سلول‌های مرده و اضافی حذف شوند.

در برخی موارد خشکی لب، ترک خوردن و التهاب مداوم آن ممکن است نشانه یک بیماری باشد، اگر به طور مداوم به علائم شدید خشکی و التهاب لب دچار هستید، به پزشک مراجعه کنید. 

بهترین پماد برای خشکی لب

همانطور که گفته شد، استفاده از پماد ترک لب می‌تواند مشکلات لب مانند خشکی و ترک خوردن آن را درمان کند و از سوی دیگر نقش محافظتی داشته باشد. بهترین پماد برای خشکی لب توسط برندهای مختلف تهیه می‌شود که ترکیبات موجود در آن‌ها برای سلامت لب مفید خواهد بود.

پماد ترک لب حاوی ویتامین‌های A و E است که نقش ترمیم‌کننده را بر عهده داشته و مشکلات پوست لب را درمان می‌کند. دیگر ترکیبات این محصولات به آبرسانی و مرطوب کردن لب‌ها منجر می‌شوند. روغن‌های طبیعی و اسانس‌های گیاهی از دیگر ترکیبات بهترین پماد برای خشکی لب است.

بهترین پماد برای خشکی لببهترین پماد برای خشکی لب

ویژگی‌های پماد ترک لب

آنچه باعث می‌شود استفاده از پماد ترک لب به عنوان درمان فوری خشکی لب شناخته شود، ویژگی‌ها و مزایا این پماد است که در ادامه آن‌ها را برشمرده‌ایم:

·      رفع خشکی لب، پوسته پوسته شدن و ترک‌های لب

·      نرمی و لطافت بیشتر پوست لب

·      کاهش التهاب و قرمزی لب‌ها

·      آب‌رسانی و رطوبت‌رسانی به سلول‌های پوست لب

·      ترکیبات ضد حساسیت

·      التیام زخم‌های ناشی از آفتاب سوختگی پوست لب

·      ایجاد لایه محافظت‌کننده پوست در برابر اشعه خورشید، باد و آلودگی‌های هوا

·      منبع ویتامین‌های تغذیه‌کننده پوست همچون ویتامین A و E

خرید پماد ترک لب

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که ترک لب نشانه چیست و بهترین پماد برای خشکی لب را به عنوان درمان فوری خشکی لب معرفی کردیم. اگر شما نیز دچار خشکی و ترک خوردن لب می‌شوید، همین حالا برای اصلاح عادت‌ها و رژیم غذایی خود اقدام کنید. همچنین استفاده مداوم از بالم لب و پماد ترک لب می‌تواند ترک‌های پوست لب را درمان کرده و از پوست لب در برابر آسیب‌ها محافظت کند.

کیفیت پماد لب مانند دیگر محصولات پوستی اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل برای خرید آن تنها به برندهای شناخته شده و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر و شناخته شده در زمینه فروش کالای پزشکی و محصولات بهداشتی است. با خرید از این فروشگاه، سفارش شما با بیشترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن، در مدت زمان کوتاهی ارسال می‌شود.