انواع مچ بند آتل دار چیست؟

مچ بند های آتل دار یک هسته ساختاری دارند که باعث می شود مچ دست شما حرکت نکند. آتل های مچ دست، دست را به طور ملایم در حالت فشرده و خنثی نگه می دارند. این کار باعث می شود تا میزان فشار وارده بر مفصل ها و بافت ها به حداقل برسد و دست بهتر بتواند استراحت کند و خود را ترمیم کند. از انواع مچ بند آتل دار، معمولاً زمانی استفاده می شود که فرد دچار شکستگی یا مشکل رگ به رگ شدن مچ دست شده باشد.

مزایای استفاده از مچ بند های آتل دار

انواع مچ بند آتل دار
  • تثبیت مچ دست

اصلی ترین مزیت مچ بند های آتل دار این است که مچ دست شما را تثبیت می کنند و فشار وارده بر مفصل ها و بافت ها را به حداقل می رسانند. فشار کمتر باعث می شود تا بتوانید در کنار بهبودی، به راحتی کار های روزانه خودتان را هم انجام دهید.

  • کاهش تورم

دلیل اینکه توصیه می شود از انواع مچ بند آتل دار استفاده کنید، این است که این مچ بند ها تورم دست های شما را تا حد زیادی کاهش می دهند. کاهش تورم می تواند به کاهش درد و بهبودی سریع تر کمک کند.

  • بهبودی سریع تر پس از جراحی

ممکن است بعد از عمل بیماران، دکتر به آن ها توصیه کند که از مچ بند های آتل دار استفاده کنند. علت این توصیه این است که مچ بند آتل دار می تواند از محل عمل محافظت کند و امکان بهبودی سریع تر را فراهم کند.

انواع مچ بند آتل دار

  • مچ بند آستین دار

در بین انواع مچ بند آتل دار، این دسته از مچ بند ها مفصل را می پوشانند و تا بالای کف دست و حدود آرنج را پوشش می دهند. جنس این دسته از مچ بند ها معمولاً از نئوپرن یا استر الاستیک است. در برخی از مدل های گران قیمت، از مواد تنفسی نیز استفاده می شود که باعث می شود پوشیدن آن ها در هوای گرم راحت تر باشد. این دسته از مچ بند ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانید بعد از پوشیدن نیز از دست ها استفاده کنید. به همین دلیل این مدل ها می توانند برای استفاده در تمام روز بسیار مناسب باشند.

  • مچ بند مدل Manumed active

انواع مچ بند آتل دار

در بین انواع مچ بند آتل دار، یکی از مدل های بسیار باکیفیت آستین دار مچ بند manumed active است. این مدل مچ بند کاربرد های زیادی دارد. می توانید در صورتی که دچار آسیب های مچ، مفصل، التهاب و تحریک پذیری شدید از آن استفاده کنید. این مچ بند آتل دار باعث ثبات بخشی و کاهش تنش وارده بر مچ می شود.

این مدل پارچه ای با قابلیت نفوذ هوا و انتقال رطوبت دارد که امکان استفاده از آن در روز های گرم را فراهم می کند. در بین انواع مچ بند آتل دار، این مدل نوار های طراحی شده ای بر اساس آناتومی بدن دارد که استفاده از آن را راحت تر می کند. محصول نام برده شده ساخت کشور آلمان است و به راحتی روی مچ دست قرار می گیرد.

  • مچ بند اسپلینت

این دسته از مچ بند ها برای بی حرکتی جزئی یا کامل مفصل مچ دست طراحی شده اند. موادی که در ساخت این نوع مچ بند به کار رفته است، قطعات سفت و سخت پلاستیکی یا آلیاژ های سبک فلزی است. در بین انواع مچ بند آتل دار این مدل می تواند در دو طراحی متفاوت عرضه شود. یک دسته از این نوع مچ بند ها یک قسمت از مچ دست را می پوشانند تا از حرکت آن جلوگیری کنند. مدل های بعدی که کمی پیشرفته تر هستند، کل مفصل را می پوشانند.

  • مچ بند Medi wrist support

انواع مچ بند آتل دار

یکی از مچ بند های با کیفیت از مدل اسپلینت، مچ بند Medi wrist support است. در بین انواع مچ بند آتل دار، از این مدل معمولاً بعد از عمل های جراحی و التهابات و بعد از برداشتن قالب های گچی استفاده می شود. این مدل نوار محافظ عریض و آتل آلومینیمی منعطف دارد. این محصول ساخت کشور آلمان است و در متریال آن از الیاف پنبه و لایکرا که با پوست بدن سازگار است، استفاده شده.

  • مچ بند آتل شستی

انواع مچ بند آتل دار

شاید فکر کنید که حرکت انگشتان به مچ دست فشار نمی آورد؛ اما باید بدانید که در اشتباه هستید. حرکت انگشتان باعث کشیده شدن مچ دست می شود که این امر در هنگام آسیب دیدگی سخت است. مچ بند آتل شستی، انگشتان شما را هم پوشش می دهد تا زود تر بهبود پیدا کنید.

  • مچ بند شستی اوپلون سما طب پاکان کد 2034

انواع مچ بند آتل دار

مچ بند شستی اوپلون سما طب پاکان یکی از مدل های محبوب اتل شستی است که می تواند در انجام فعالیت های روزانه به شما کمک کند. محصول نام برده شده قابلیت شست و شو دارد. ضد حساسیت است و برای استفاده در هر دو دست مناسب است.

  • مچ بند ترکیبی

این دسته از مچ بند ها می توانند چندین ناحیه را مورد پوشش قرار دهند تا بهتر از مچ دست شما حمایت کنند. این مدل ها در بین انواع مچ بند آتل دار، ساختاری مشابه آتل های آستین دار و شستی دارند.

  • مچ بند آتل دار نئو پرن طب و صنعت

مچ بند آتل دار نئو پرن طب و صنعت

مچ بند آتل دار نئو پرن طب و صنعت با ایجاد محدودیت در حرکت انگشتان و مفصل، بهبود مچ دست را سرعت می بخشد. این مدل برای استفاده بعد از دوره گچ گرفتگی مناسب است. محصول نام برده شده ساخت ایران است و در سایز های M-L-XL فروخت می شود.

این مدل از نئوپرن یا پلی استر الاستیک ساخته می شود.این مدل معمولا کوچک و ساده طراحی می شود و فقط مفصل مچ دست را می پوشاند.

  • مچ بند oppo

مچ بند oppo

مچ بند oppo یکی از محصولات خوب بازار است که در هنگام پیچ خوردگی یا ضعیف بودن مچ استفاده می شود. محصول نام برده شده ساخت کشور تایوان است و به صورت تک سایز به فروش می رسد.

در هنگام خرید مچ بند به چه مواردی دقت کنیم؟

  • متریال

در بین انواع مچ بند آتل دار موجود در بازار، یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید متریال محصول مورد نظر است. محصولی که می خرید باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند به بهبود سریع تر مچ دست شما کمک کند.

  • اندازه

نکته بسیار مهم بعدی، اندازه مچ بند است. مچ بند ها در سایز های بسیار مختلفی به بازار عرضه می شوند. برای اینکه بتوانید به بهبودی سریع تر مچ دست خود کمک کنید، باید اندازه دست خود را پیدا کنید و مچ بندی را بخرید که به راحتی با دست شما فیت شود.