مزایا و معایب تشک برقی

خوابیدن، انرژی از دست رفته بدن را تامین میکند و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. کیفیت خواب و همچنین شیوه صحیح خوابیدن بر سلامت جسمی و روحی بدن اثرگذار است. یک خواب باکیفیت میتواند از بیماریهای مختلف مانند دردهای عضلانی و حتی ناآرامیهای عصبی پیشگیری کند. یکی از روشهای سودمند برای افزایش کیفیت خواب، استفاده از تشک برقی است. این محصول مزایا فراوانی دارد و در برخی موارد استفاده از تشک برقی فیزیوتراپی توسط پزشک نیز توصیه میشود. در این مطلب به معرفی مزایا تشک برقی و نحوه استفاده از تشک برقی میپردازیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

تشک برقی چیست؟

تشک برقی محصولی است که با استفاده از جریان برق، گرمای یکنواختی را در سرتاسر تشک ایجاد میکند. در حقیقت در درون تشک، المنتهایی وجود دارد که انرژی الکتریسیته را به انرژی گرمایی تبدیل میکنند. میزان این گرما از طریق واحد کنترلی تشک، قابل تنظیم بوده و یا میتوان آن را خاموش کرد. گرمای ایجاد شده در تشکهای برقی موجب میشود تا در هنگام خوابیدن آرامش بیشتری داشته باشید؛ همچنین این محصول دردهای عضلانی و یا دردهای ستون فقرات را تسکین میدهد.

مزایا تشک برقی

ویژگیهای تشک برقی موجب میشود تا استفاده از این محصول مزایا فراوانی داشته باشد که در ادامه به معرفی مزایا تشک برقی میپردازیم.

مزایا تشک برقی


افزایش کیفیت خواب

تشکهای برقی با ایجاد تعادل گرمایی در تمام طول تشک، موجب بهبود گردش خون در زمان خواب میشوند. گرم بودن مکان خواب، آرامش بیشتر عضلات بدن را فراهم کرده و مانع از خشکی و دردناک شدن عضلات میشود. این موضوع موجب شده تا در هنگام خوابیدن آرامش بیشتری داشته باشید و کیفیت خواب شبانگاهی شما تا حد زیادی بهبود یابد. با استفاده از تشک برقی، به مشکل بیخوابیهای شبانه دچار نخواهید شد.

کاهش دردهای عضلانی

دردهای عضلانی به ویژه در ناحیه کمر در اثر فعالیتهای روزانه اتفاق میافتد. کارمندان و افرادی که مشاغل آنها به گونهای است که ساعتهای طولانی پشت میز مینشینند، بیشتر از سایر افراد دچار گرفتگی و دردهای عضلانی خواهند شد. گرم نگه داشتن ماهیچهها میتواند میزان این درد را کاهش دهد، به همین دلیل استفاده از کیسه آب گرم موثر خواهد بود. تشک برقی نیز با گرم کردن مکان خواب شما، گزینهای عالی برای کاهش دردهای عضلانی است. همچنین با استفاده از ماساژور برقی نیز میتوان گرفتگیهای عضلانی را برطرف نمود.

کاهش دردهای استخوانی و آرتروز

بیماری آرتروز به معنای تحلیل رفتن بافت غضروفی در مفاصل بدن است که با احساس درد و ناراحتیهای مداوم همراه خواهد بود. استفاده از تشک برقی فیزیوتراپی و گرمای حاصل از آن موجب انبساط عضلات و رگها شده و میزان فشار بر مفاصل را کاهش میدهد. همچنین این محصول از خشکی بیش از حد مفاصل جلوگیری خواهد کرد؛ در نتیجه یکی از مزایا تشک برقی را کاهش دردهای ناشی از آرتروز میدانند.

کاهش فشارهای عصبی

درگیریهای روزمره و مشکلات زندگی موجب فشارهای عصبی مانند اضطراب، استرس و عصبانیت میشود. پس از یک روز خستهکننده، خواب و استراحت کافی میتواند میزان این فشارهای عصبی را کاهش دهد. خوابیدن بر روی تشک برقی با ایجاد گرمایی دلپذیر و لذتبخش، خواب آرامی را برای شما رقم میزند که نتیجه آن آرامش روانی بیشتر است.

تمیز بودن محل خوابیدن

در زمان خوابیدن در اثر تماس بدن و تارهای مو با تشک، احتمال انتقال آلودگیها وجود دارد و رطوبت میتواند زمینه رشد عوامل بیماریزا در بستر خواب را فراهم کند. طراحی تشکهای برقی به گونهای است که محیطی خشک و تمیز را فراهم کنند که از رشد عوامل بیماریزا و تجمع آلودگیها جلوگیری شود.

جابه جایی آسانتر و انعطاف بیشتر

یکی از مزایا تشک برقی، افزایش انعطافپذیری در زمان خواب است. در سالمندان و افرادی که از دردهای مفاصل و عضلات رنج میبرند، جابهجا شدن در هنگام خواب و یا در زمان برخواستن از رختخواب کار سخت یا دردناکی است. تشکهای برقی به دلیل فراهم آوردن وضعیت مناسب بدن در زمان خواب و همچنین انبساط عضلات موجب میشوند تا امکان حرکت و جابجایی آسانتر شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی

در طول روزهای سرد سال، بخش مهمی از انرژی در بخش خانگی و برای گرم کردن فضای داخلی منزل استفاده میشود. تشک برقی گرمای یکنواختی را در طول تشک ایجاد میکند که میزان آن قابل کنترل خواهد بود. در نتیجه میتوانید درجه وسیله گرمایشی خود را کاهش داده و یا خاموش کنید. بدین وسیله در مصرف انرژی صرفهجویی شده و همچنین هزینههای خانواده کاهش مییابد.

معایب و عوارض تشک برقی

هر محصولی با وجود مزایای مختلف، ممکن است معایبی نیز داشته باشد و تشک برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش معایب و عوارض تشک برقی را ارائه میکنیم:

  • تشکهای برقی قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع تشک خواهند داشت.
  • استفاده از این تشکها برای بیماران، افراد معلول، افراد حساس به گرما، بیماران دیابتی و کسانی که دارای مشکلات گردش خون هستند، بدون نظر پزشک ممنوع است.
  • این محصول برای کودکان زیر 6 سال قابل استفاده نخواهد بود، زیرا پوست حساستر و لطیفتری دارند.
  • طراحی تشکهای برقی به گونهای است که کاملا ایمن باشند، اما در برخی نمونههای تقلبی ممکن است روکشهای عایق کیفیت لازم را نداشته و پس از مدتی آسیب ببینند.
  • با ایجاد هرگونه پارگی، سوراخ شدگی و یا آسیب در نمونههای بیکیفیت، باید تشک را بلافاصله کنار بگذارید.

نحوه استفاده از تشک برقی

تشک برقی را میتوان بر روی تخت یا زمین قرار داد، اما از پهن کردن تشک برقی روی مبل خودداری کنید. تشک را روی سطح تخت یا زمین به طور کامل پهن کنید. میتوانید بالشت طبی خود را بر روش تشک قرار دهید یا آن را در سطح بالاتری بگذارید. سیم تشک را به پریز برق متصل کرده و دکمه on کنترل را فشار دهید. میزان گرمای تشک را تنظیم کرده و بر روی آن بخوابید.

نحوه استفاده از تشک برقی

خرید تشک برقی

در این مطلب به معرفی مزایا و عوارض تشک برقی پرداختیم و نحوه استفاده از آن را نیز معرفی نمودیم. توجه داشته باشید که تشک برقی باید مطابق استانداردهای موجود ساخته شده باشد تا دارای کلیه موارد ایمنی بوده و خطر برق گرفتگی ایجاد نشود. پس برای خرید تشک برقی تنها به فروشگاههای معتبر مراجعه کنید تا اجناس اصلی و باکیفیت را تهیه نمایید.

سایت درمان کالا یک فروشگاه اینترنتی معتبر است و شما میتوانید برای خرید تجهیزات پزشکی مانند تشک برقی به آن مراجعه کنید. درمان کالا انواع محصولات پزشکی باکیفیت را از بهترین برندها عرضه میکنید و شما میتوانید آنها را با کمترین قیمت ممکن سفارش داده و در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.